yükte cosq değişiminin gerilime etkisi

elector

Üye
Katılım
18 Ara 2008
Mesajlar
50
Puanları
1
Yaş
43
Arkadaşlar çok eski bir trafomuz var.1 ay evvel trafonun beslediği motor yüklerini trafo üzerinden aldık.Trafo yükü şu an kapasitifte ve gerilim 370 voltlara kadar düştü.Gerilim düşümünün sistemin kapasitif olmasıyla ilgisi varmıdır acaba.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Kapasitif yük,sistemde gerilim yükselmesine sebep olur.Gerilim düşümü ile ilgisi yoktur.Tra-
fo kademesini,1 kademe artırarak deneme yapabilirsiniz.Trafo çıkışınızın ,400 v olarak ayar-
lanmasında yarar var.
 
Arkadaşlar çok eski bir trafomuz var.1 ay evvel trafonun beslediği motor yüklerini trafo üzerinden aldık.Trafo yükü şu an kapasitifte ve gerilim 370 voltlara kadar düştü.Gerilim düşümünün sistemin kapasitif olmasıyla ilgisi varmıdır acaba.

Trafonun beslediği motor yüklerinin devreden çıktığını söylüyorsunuz yani trafo yükü azalıyor gerilimin düşmemesi,artması lazım. Trafo yükü neden kapasitifte? Gerilim düşümünün nedeni başka arkadaşım O.G. kaynaklı olabilir.
 
Son düzenleme:
Motorlar varken, kompanzasyonda yapıldıgı için kondansatörlerde bır mıktar gerilim yükselmesı yapmısdır.
 
Motorlar varken, kompanzasyonda yapıldıgı için kondansatörlerde bır mıktar gerilim yükselmesı yapmısdır.

zeybek arkadaşım motorlar devreden çıkmışsa, reaktif rölede ona göre kondansatör grubunu devreye sokar. otomatik geri besleme ile çalışır. yani kompanzasyonla hiçbir alakası yok.( komp. panosunda ve röle de arıza yoksa) gerilim düşmesi, OG tarafından kaynaklanıyo olabilir. motorların devreden çıkması gerilim düşmesine neden olmaz.( eğer ki makineler generatör çalışmaya girmediyse) kademe değiştiricisi artırılarak sorun giderilerbilir
 
Kapasitif etki Kompanzasyonla alakası olabilir kademelendirme büyük güçlü motorlara göre yapılmışsa (kademe kondansatörleri büyük kapasitelerde seçilmişse) role eksik kompanzasyon gördüğü anda devreye kondansatör alır fakat yüksek değerdeki kondansatör grubu sistemi kapasitif yapacağından tekrar devreden çıkarır ,bu işlemi sürekli tekrarlamak ister ve sistemde değişken bir durum yaratır.Kompanzasyon kademelerini yeni güç değerlerine göre düzenlemenizde fayda var. Ancak sistemin sürekli kapasitif olmasının sebebi sabit kondansatör grubu da olabilir.Kontrol etmenizde fayda var.Gerilim düşümünün sebebi teoride kapasitif etkiden kaynaklı olabilir ama normalde yüzde olarak ,trafolarda gerilim düşümü yükün karakteristiğine çok az bağlıdır (Besleme hatları kesitleri ve yükler dikkate alınarak tesisat yapılmışsa) asıl sebebi OG deki gerilim kademesi olabilir.Jeneratör gibi hareketli senkron makinalarda gerilim yüke birebir bağlıdır ,omik ve endüktif yüklerde gerilim düşerken ,kapasitif yüklerde çıkış gerilimi yükselir.Trafolarda ise bu durum daha stabildir. Yani kapasitif eğilimli bir yükte zaten gerilim düşmesi olmaz aksine yükselmesi söz konusudur.
 
Transformatörlerde gerilim düşümü, kapasitif yüklerde belli bir açıya kadar devam eder. Yük kapasitif ise hemen gerilim artışı başlar diye birşey yoktur. Kapasitif yüklenmede hangi açıya kadar gerilim düşümünün devam edeceği trafonun eşdeğer devre parametrelerine bağlıdır. İhtimalen güç açınız bu aralıkta kalıyor. Bence bir problem yoktur.
 
kapasitif yükün artması geriliminde artmasına neden olur. fakat bu artış 500 kvar da 10 volt gibi bir değerdir.
 
Trafonuzu Yüksüz durumda ölçerek net bir sonuç alabilirsiniz. İndirici merkezdeki bara gerilimi düşük olabilir.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,207
Mesajlar
915,824
Kullanıcılar
449,987
Son üye
mavcil19

Yeni konular

Geri
Üst