14.4v 2.5AH Şarjlı Matkap Batarya sorunu YARDIM LÜTFEN

Salovola

Üye
Katılım
21 Haz 2023
Mesajlar
1
Puanları
1
Yaş
37
Merhaba Arkadaşlar,

Ryobi marka 14.4v 2.5AH Şarjlı matkabım var. Yaklaşık 5 yıldır kullanıyorum. İki adet bataryası var. Maalesef iki bataryamın da bozuldu. Öncelikle ilk bozulan bataryanın içini açıp pillerin değiştirdim. Bataryada voltaj normal olmasına rağmen hiç tepki vermiyor. Şarj aletine taktığımda da hiç tepki vermiyor. Diğeri ile idare ediyordum ancak voltajı çok düşmüş bir kuru aküyü beslemek için kullandım voltajı çok hızlı düştüğü için o batarya da şarj olmamaya başladı. Onun da içini açtım pillerden birinin cid koruması devreye girmiş sıcaklıktan sanırım. Eski olması sebebiyle 4 uygun pil alıp pilleri değiştirmeme rağmen o da hiç tepki vermiyor. O kadar fazla araştırma yaptım her şeyi denedim ama bir türlü batarya çalışmadı. Eski bir model olması nedeniyle de yedek batarya bulamadım. Denediklerimi yazayım. 3 terminal var + T - voltaj kontrolünde - + 16.80v gösteriyor T + 16.78v gösteriyor. Çıkışlar ile pillerin değerleri de aynı. Devre üzerinde görsel olarak hiç bir sorun yok zaten iki bataryasa da aynı sorun. Sanki bir koruma sistemi var bataryanın kullanılmasını engelliyor. T sıcaklıkla ilgili bilgi veriyor sanırım devre üzerindeki termistoru da değiştirdim 10k ohm. T ile - arasındaki direnç de 7.40 ohm 9.80 ohm arası değişiyor. Bunun kaç olması gerekiyor bilmiyorum. Bazı yabancı forumlarda T ile - arasına 1 k ohm ya da 10 k ohm direnç koyduğumda çalışabileceği yazıyordu ama bunları da denememe rağmen çalıştıramadım. Bataryanın + ve - ile herhangi bir motor çalışıyor yani amper seviyeleri de normal. Son olarak devre üzerindeki kapasitörün değerine baktım tam olarak pillerin voltajı dan 2 volt eksik oluyor yani piller 16.80v sa kapasitör ayakları da 14.80v veriyor. Onu da uygun kapasitörle değiştirdim. Yine çalışmadı. Öncelikle devrede bir koruma sistemi mi var yani reset atma gibi bir işlem mi yapmam gerekiyor?ya da T terminalinin kontrolünü nasıl iptal ederim? 4s bir bms alsam pilleri ona bağlayıp çalıştırabilir miyim? Gerçi piyasadaki bmsler de T terminali olmuyor + - oluyor sadece. Devrenin bir fotosunu ekledim daha ayrıntılı foto isterseniz yüklerim. Aylardır uğraşıyorum. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim.

20230621_172331.jpg
 
senin kadar uğraşmasamda benim başıma rtrmax da geldi 2 batarya haybeye çöp oldu, arıza şarlının tetikde çıktı, hatta rtr servisinden pilleri yeni değişmiş batarya bile almıştım o zaman çıktı ortaya, ancak onlarda ıcr takmış orjinalinde ınr vardı,

tetiğe odaklan, bazı şarjlılarda motorun hemen arkasında mosfet olabiliyor,
batarya tırnaklarına 50w 2 adet seri far ampulü türevi yük bağla bak ne yapacak,
 
Forumda yeniyim arkadaşlar , yanlış yere yazıyor olabilirim. Kusura bakmayın. Benim de yardıma ihtiyacım var şarjlı matkap konusunda. Elime pilleri bitmiş 6 V bir matkap geçti. İçini açtım baktım 5 adet NİCD * 600 mah pil vardı. Ben de internetten 5 adet NİMH* 1200 mah pil aldım. Eskisi gibi seri bağladım. Tetiğe basınca piller ve kablolar ısınıyor, duman çıkıyor. Nerede yanlış yaptım, çözümü nedir ? Yardımcı olabilirseniz sevinirim.
 
Forumda yeniyim arkadaşlar , yanlış yere yazıyor olabilirim. Kusura bakmayın. Benim de yardıma ihtiyacım var şarjlı matkap konusunda. Elime pilleri bitmiş 6 V bir matkap geçti. İçini açtım baktım 5 adet NİCD * 600 mah pil vardı. Ben de internetten 5 adet NİMH* 1200 mah pil aldım. Eskisi gibi seri bağladım. Tetiğe basınca piller ve kablolar ısınıyor, duman çıkıyor. Nerede yanlış yaptım, çözümü nedir ? Yardımcı olabilirseniz sevinirim.
Pillerin ve kabloların ısınması kısa devre habercisi. Motorda da bir hareket yok sanıyorum. Tetikten şüpheleniyorum. Pillerin voltajı tuttuğu sürece bir sorun olmamalı. Yeni NİMH bataryanın şarj gerilimi NİCD olandan fazla olacaktır. 1200mAh olduğuna göre, 10 da 1 hesabına göre 120mA şarj akımı olmalı. Görsel eklerseniz çözüme daha faydalı olur.
 
Pillerin ve kabloların ısınması kısa devre habercisi. Motorda da bir hareket yok sanıyorum. Tetikten şüpheleniyorum. Pillerin voltajı tuttuğu sürece bir sorun olmamalı. Yeni NİMH bataryanın şarj gerilimi NİCD olandan fazla olacaktır. 1200mAh olduğuna göre, 10 da 1 hesabına göre 120mA şarj akımı olmalı. Görsel eklerseniz çözüme daha faydalı olur.
Motorda hareket var. Biraz yavaş. Onu pillerin zayıf olmasına bağlıyorum. İlk fotoğraf aleti ilk açtığımda çekildi. İkinci fotoğraf hangi pilleri eklemek istediğimi görmeniz için. Bu pilleri ilk fotoğrafta olduğu gibi monte edebilirsem şarj ve kullanım için herhangi bir devre kartına ihtiyaç var mıdır, doğrudan kullanabilir miyim? Piller ve kablo ısınması pillerin fazla akım vermesinden olabilir mi?
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20230822_100439.jpg
    IMG_20230822_100439.jpg
    211.8 KB · Görüntüleme: 30
  • 16933964056854066432337945300843.jpg
    16933964056854066432337945300843.jpg
    222.8 KB · Görüntüleme: 26
Moderatör tarafında düzenlendi:
Evet ama bu zayıflık pillerin şarjıyla ilgili değil, çünkü Ni-MH şarjlı piller Ni-Cd şarjlı piller gibi aşırı deşarja (şarjlı matkaplardaki gibi uygulamaya) uygun değildir. Anlık olarak Ni-Cd pillerdekinden daha az amperler alınıp bağlantılarından duman çıkması bu yüzden olabilir. Ni-Cd şarjlı pillerini sözü edilen bu matkap için kullanmanız gerekir. Kolay gelsin.
 
Matkabin sizden önceki sahibi bilinçsizce pilleri ters bagladiysa, tetik makenizmasi hasar almış olabilir. Tetik, elektronik devre içerir. Tetiği aradan çıkarıp, pili direkt motora bağlayın. Ateş ve duman çıkarmadan motor isliyorsa, suçlu tetik demektir. Ayrıca isinin nerede yoğunlaştığını bakın. Ayrıca sayın Binbaşı belirtmiş "NİMH piller aşırı desarja uygun değildir". Zira NİMH pillerin cep telefonundan farklı yerlerde kullanildiklarini görmemiştim(kullanılmamışlardır demiyorum).
 

Forum istatistikleri

Konular
128,197
Mesajlar
915,759
Kullanıcılar
449,975
Son üye
yamanelektronik2023

Yeni konular

Geri
Üst