Dell marka güç kaynağı

drain source kısa devre?

drain source arasındaki direnç bildiğin üzere Ron olarak geçer ve bu direnç çok küçüktür. Kısa devre dememden kastım direncinin çok düşük olmasıdır. Yani birisinde çok küçük bi direnç diğerinde ise çok büyük direnç görülmesi gerekir.
 
drain source arasındaki direnç bildiğin üzere Ron olarak geçer ve bu direnç çok küçüktür. Kısa devre dememden kastım direncinin çok düşük olmasıdır. Yani birisinde çok küçük bi direnç diğerinde ise çok büyük direnç görülmesi gerekir.
feti tetiklemeden de o direnci okuyabiliyormuyuz? ben dediğim gibi hiç direnc modda ölçmedim ,
yanlış hatırlamıyorsam diyot ölçümüne alıp ölçüyorum. 2 li 2 li sadece bir 2 li kombinasyonda yanlış hatırlamıyorsam 0.6-0.8 volt gibi değer görüyorum diğer butun kombinasyonlar acık devre oluyor, yanlış hatırlamıyorsam. sağlam feti olan varsa elinde aslında ölçüp bi paylaşsa iyi olur. ben ev varınca ölçerim anca.
 
feti tetiklemeden de o direnci okuyabiliyormuyuz? ben dediğim gibi hiç direnc modda ölçmedim ,
yanlış hatırlamıyorsam diyot ölçümüne alıp ölçüyorum. 2 li 2 li sadece bir 2 li kombinasyonda yanlış hatırlamıyorsam 0.6-0.8 volt gibi değer görüyorum diğer butun kombinasyonlar acık devre oluyor, yanlış hatırlamıyorsam. sağlam feti olan varsa elinde aslında ölçüp bi paylaşsa iyi olur. ben ev varınca ölçerim anca.

Dediğim test tekniğini vakti zamanında bi yerden okumuştum fakat şimdi denedim dediğin gibi gate - source arasına bi miktar ufak bi voltaj uygulamak gerekli.
 
guç kaynağında arızaya sebep birsuru eleman sebep olabılır bence en mantıklısı yenısıyle değiştirmek arızayı yapmak ıstıyorsanız ilk önce girişten ıtıbaren devreyı kontrol etmek gerekır örnek kopru dıyot ve blok kondansatör çıkışını ayırıp enerjı verın blok kondansatörde DC 310 volt cıvarı gorursenız sağlam deyıp orayı geçın sırada osilator entegresı mosfetlerın yüksek voltaj gırışlerını ayırın veya en mantıklısı yerınden çıkarın geyt uçlarına osilatorden entegreye gore değişir 120 khz veya bellı bır frakans geldığını gözlemleyın geldığını gorursenız mosfetlerı kontrol edın en garantı kontrol anot ucuna eksi 24 volt katod ucuna serı bir lamba ıle artı 24 volt a bağlayın geyt ucundan yaklaşik 10 k drençle artı verın lamba yanacaktır yanarsa mosfet sağlam devamlı yanarsa arızalı veya hiç yanmazsa arızalı ayırın mosfetlerdede sorun yoksa trafonun prımer girişi arızalı olabılır segonderde arıza ya sebep olabılır bunlarıda kontrol etmenız gerekır segonder arızasını test için çıkış uçlarını ayırmanız yeterlı olur bu guç kaynakları arızasını tamır etmek için oto trafo kullanılmasını tavsıye ederım dalgınlık veya test yaparken kısa devre veya elınız mutlaka iletkenlere değecektır oto trafo olursa çarpılmazsınız veya kısa devre halınde oto trafo anlık kısa devrelerde Şebeke sıgortasını attırmıyacaktır kolay gelsın şunuda ılave edeyım mosfetlerde geyt ucuna 1 mohm drençle artı versende devreyı açar hatta bellı artı voltaj verıp bıraktığında açılır oylece kalır eksı vermedığın surece açık kalır eksı verınce keser arabalarda kalorıfer motorunda devır kontrolü yaparlar dokunmatık olarak motor devrını ayarlarlar örnek yukarda bahsettığım gıbı lamba bağla geyt ucundan artı voltaj 24 volt yerıne drençle duşurup 3-4 volt ver lamba tam yanmıyacaktır kızarıp kalacaktır voltajı yukselttıkçe lamba işiği artacaktır
 
Son düzenleme:
Hayır,sanırım bu noktada bir kelime hatası olmuş olmalıdır.Oto trafolarda tam tersine çarpılma olayı çok daha fazla olur.Çünkü primer ve sekonder devreler tek primer sarımdan değişik sarım uçlarından alınan değişik voltajlarla bu mevcut 220 volt ac. giriş voltajı değiştirilmiş olunur.Bilezikli olan asenkron motorlara yol vermede çok işe yarar.Çünkü ikincil (sekonder) sarım hiç kullanılmadığı (primer ve sekonder sarımlar müşterek kullanıldığı için) maliyeti daha düşüktür.Ama buna karşın çarpılma riski normal primer/sekonder sarımlı trafolara göre,arada faz izolasyonu hiç olmadığı,fazla daima direk ilişki içinde bulunulduğundan,elektronik cihazların tamiri vb. işlemler esnasında çalışılırken oldukça risklidir.

Oysa izolasyon trafoları ise 220/220 volt ac/ac giriş/çıkışlı olup fazdan tam olarak da ayrılmıştır.Bu nedenle çarpılmak için 2 çıkış ucuna da tam temas etmeniz gerekir.Yalnızca tek ucuna temas ederseniz (Psu'yu tamir ederken 220 vac giriş uçlarından birine yanlışlıkla da dokunmuş bulunsanız) çarpılmazsınız.izolasyon trafolarını tv,psu,vb. cihazlarla çalışırken emnniyetli yapan da bu izole ile şebeke fazından tam tecrit edilen kısmıdır esasen.

Normal 220/12 volt ac/ac trafoyu,diğer ikinci bir 220/12 volt ac/ac trafoyla 220>--->12>---12>----220> şeklinde 220 volt ac. çıkışı kademeli olarak bu şekliyle temin edilerek,bu mevcut trafoların (Eşit güç değerlerindeki) VA gücü değerinde bir izolasyon trafosunu kendiniz basitçe de yapabilirsiniz.Kolay gelsin.
 
merhaba oto trafo çalişma prensibi nasıl yanlışmı bılıyorum ben bıldığım oto trafo Ac220 giriş AC220 çıkış değılmı oto trafoları izolasyon trafosu bır dığer adı :) belkıde yıllardır yanlış bılıyorda olabılırım
 
Tekin Ustam izolasyon trafosunu kastetti ben anladım ama Binbaşının dediği gibi ikis bir değil bilmeyen yanlış anlar ve olumsuz sonuçlar yaşanabilir.
Nette mosfet-scr-triak test devresi var lamba led bağlanabilir ;).
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,189
Mesajlar
915,718
Kullanıcılar
449,957
Son üye
sezercakmak

Yeni konular

Geri
Üst