asenkron motorlara yıldız üçgen yol verme şartı

1.Rotoru sargılı motorlar reosta veya oto trafosu ile yol verilir.Sincap kafesli motorlar yldız/üçgen yol verilebilir.
2.Mekanik düzenek izin vermiyorsa çalıştırılamaz(kırıcı gibi yüksek güçlü alıcılar)ama genelde 5kw ın altında olanlara yol verşlmez gereksi masraf
3.Yol alma sırasında akımı yükselmesi olağandır.(makul sınırlar dahilinde)pens ampermetre ile ölçebilirsin
4.Motor etiketinde Üçgen220 yıldız380 yazan motor y/ü çalıştırılamaz(üçgen380 veya üçgen 380 yıldız 660v yazmalı
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
ne ile yol vereceksen motoru bağlamadan yol ver. yol verdikten sonra yol vericiden çıkıp motora giden hattı olç. 220v.görüyorsan ona göre 380 v. görüyorsan ona göre yani motor etiketine göre bağla.
 
Merhaba
( Mesaj eski ama ben yeni gördüm ;) )
Sayın ŞEF ,benim İstanbul'da bulunduğum yıllar ( 1980 öncesi) Şişli - Osmanbey semti 110 Volt idi. Şu anda hala aynı şekildemi yoksa değiştimi? şu anda İzmir'de yaşıyorum. Hey gidi günler dediğiniz için nostaljik olarak merak ettim.
Kolay gelsin
saygılar
 
Merhaba
( Mesaj eski ama ben yeni gördüm ;) )
Sayın ŞEF ,benim İstanbul'da bulunduğum yıllar ( 1980 öncesi) Şişli - Osmanbey semti 110 Volt idi. Şu anda hala aynı şekildemi yoksa değiştimi? şu anda İzmir'de yaşıyorum. Hey gidi günler dediğiniz için nostaljik olarak merak ettim.
Kolay gelsin
saygılar
Merhaba sayın atiozsoydan.
Maalesef artık 110 v. Şebeke kalmadı. Hepsi 220'ye dönüştü. Şişli-Osmanbey-Nişantaşı en sona kaldı, 1986 yılında 220v. oldu.
 
Bu konuyu cevaplayan bütün arkadaşlara çok teşekkür ediyorum.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,533
Mesajlar
918,330
Kullanıcılar
450,527
Son üye
hahahah47284
Geri
Üst