Yıldız Üçgen Yol Verme Sırasında Kontaktör Bobinlerinin Kavrulması

Kontaktörler kavruluyordan tam olarak ne anlamamız gerekiyor? Kavrulan kontaklar mı kontaktörlerin bobinleri mi?
Kapak ve yaylar kaldı üstadım saymadigin .
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Evet haklısınız. İlk mesaja tekrar baktım. Ben bobin olarak almışım. Ama bobin mi kontak mi belirsiz. Ben hep bobin ve sargılar için kavrulma, kontaklar için yanma deyimi duymustum.Yinede şu ana kadar ki paylaşımlar her ikisi içinde çözümleri belirtiyor zaten
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar merhaba başımıza gelen durum şu şekilde 75KW bir motora yıldız üçgen yol verme işlemleri gerçekleştiriliyor motor test ediliyor çalıştığı gözlemleniyor birkaç gün motor devreye girdiği esnada hat ve üçgen kontaktörleri kavruluyor. Benim yorumum yıldız kontaktörünün sağlam olması ve motorun daha önce çalışıyor olması yıldızdan üçgene geçiş esnasında gerilim düşmesi sonucu aşırı akım çekerek cihazların zarar gördüğü şeklinde sizlerin yorumu nedir sizce başka bir sebep olabilir mi?seçilen kontaktörler yaklaşık %10 tolerans ile seçilmiştir.

Seçimler şu şekilde;

127*0,58=73,66
127*0,33=41,92

Hat ve Üçgen Kontaktörü 80A
Yıldız Kontaktörü 50A
Üçgene geçiş anı gerilim - akım ölçümleri yaparsanız sorunu açıklamaya yönelik bir sonuç elde edebilirsiniz. Kontaktörlerin kavrulması deyimi kontaklarin erimesi, yapışması anlamında ise kontaktörün akım değerini yanlış olduğundan bahsedilebilir. Kastettiğiniz "kavrulma" bobine yonelik ise, akım değerinden bağımsızdır.
 
Herkese vermiş olduğu cevaplar için teşekkür ederim. Yanlış anlaşılmaya mahal verdiysem kusura bakmayın. Bobin değil kontaktör kontakları aşırı ısıdan kaynaklı yapışmış olduğunu anlatmak istedim. Bu tarz durumlar genelde şebeke kaynaklı oluyor 132KW 250KW pompalarda demeraj esnasında haliyle şebeke çöküyor müşterilerin talebi çoğunluklada yıldız-üçgen kontrol olması yönünde olduğu için bu metod uygulanıyor bana kalsa soft starter her halükarda mantıklı olan çözüm ancak işin içine malihyet ve standartlar girince bu tarz sorunalar ile karşılaşıyoruz.
 
Herkese vermiş olduğu cevaplar için teşekkür ederim. Yanlış anlaşılmaya mahal verdiysem kusura bakmayın. Bobin değil kontaktör kontakları aşırı ısıdan kaynaklı yapışmış olduğunu anlatmak istedim. Bu tarz durumlar genelde şebeke kaynaklı oluyor 132KW 250KW pompalarda demeraj esnasında haliyle şebeke çöküyor müşterilerin talebi çoğunluklada yıldız-üçgen kontrol olması yönünde olduğu için bu metod uygulanıyor bana kalsa soft starter her halükarda mantıklı olan çözüm ancak işin içine malihyet ve standartlar girince bu tarz sorunalar ile karşılaşıyoruz.
Soft starterlar da %30 dan daha düşük gerilimle kalkışa izin vermiyor. Bu noktada yıldız üçgenden daha sempatik sayılmaz. Sadece daha teknolojik bir ürün. Sürücü kesin çözüm.
 
Soft starterlar da %30 dan daha düşük gerilimle kalkışa izin vermiyor. Bu noktada yıldız üçgenden daha sempatik sayılmaz. Sadece daha teknolojik bir ürün. Sürücü kesin çözüm.
Yangın sistemlerinde UL veya NFPA uyumlu sürücülü kontrol sistemleri herkesin ulaşabileceği meblalarda bulunamıyor ne yazık ki hele ki bu kurda tedariği yabancı kaynaklı bu ürünleri sadece büyük firmalar alabiliyor.
 
Kablo kesiti uygun mu? ilk tetkik edilmesi gereken nokta. Gerilim düşümü arttıkça motor gücü karşılayabilmek için daha fazla akım çeker. Bu durumda tablo ve üzerindeki değerler cacık olur.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,191
Mesajlar
915,733
Kullanıcılar
449,965
Son üye
Pentium55

Yeni konular

Geri
Üst