Akülü araba sorunu

Kdr2112

Üye
Katılım
26 Haz 2023
Mesajlar
2
Puanları
1
Yaş
37
Akülü araba aküsü 12.7 ve üstünde görünüyor ama kumandadan ya da manuel gaza basınca tık deyip kapanıyor tüm güç. Akü mü sorunlu yoksa tık diye ses gelen anakart mı arızalı bilgisi olan var mı?

 
Akü göz/gözlerinde bir iç sorun olduğunda voltajın 9.50- 10.50 voltlar seviyelerine kadar muhtemelen inmesi beklenirdi, bu nedenle akü iç şarjıyla direk ilgili olduğunu sanmıyorum. Bundan tam emin olabilmek için akü amper-h kapasitesine göre 12 voltluk akülü araç ön far ampullerini sıkıntısız (parlak) olarak yakması durumunda akü/akülerde şarj veya iç sıkıntı sorunu yoktur. 12.60-12.80 kutup başı akü voltları ölçümünde çoğunlukla akü iç sıkıntıları bulunmaz.

Bu sıkıntının anakarttaki 12 voltluk DC rölelerin iç kontaklarıyla direk ilgili olduğunu düşünüyorum. Röle kontak çıkışlarının sağlamlığını, bu röleler enerjili ve enerjisiz konumda iken dijital bir avometreyle röle kontak çıkışlarının omaj ölçümlerinde eğer belirli sayısal omajlar ölçülemezse (sonsuz omajlar ölçülürse) röle iç kontakları kesin olarak yanmıştır, bu yolla sıkıntının kesin anlaşılması mümkün olur. Çünkü çıkan "tık" sesleri rölenin enerjilenmesinde çıkan röle çekilme sesidir, bunun devre karşılığı kontaklar yanmışsa yoktur, 12 volt akü - motor devre çıkışı anakart üzerinden bu yüzden boşa çıkmaktadır. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Akü öldüğünde de böyle yapar. Oto elektrikcilerine akü test cihazı bulunuyor. Aküleri götürüp ölçtürün. Lityum olmayan aküler zamanla öldüğü kadar, şarj deşarj periyodu bozulduğundada ölüyor.
 
Kapasitesini kaybetmiş ya aküyü kurtarmaya bakacaksın veya yenisini alacaksın. Motora akım gitme yani pedala basmanda göstergenin gitmesinden belli.
 
Akülü lokomotiflerde bunun tetkikini şöyle yaparız. Normalde ölçersin akü voltajı normal çıkar. Ölçüm aleti devrede iken start verdiğinde gerilim bayılıp gitmiyorsa akü şarjlı ve sağlamdır. Stop ve bekleme anında yapılan ölçümler yanıltır. Yüke girme aninda akü voltajının ne olduğu önemli.
 
Akülü lokomotiflerde bunun tetkikini şöyle yaparız. Normalde ölçersin akü voltajı normal çıkar. Ölçüm aleti devrede iken start verdiğinde gerilim bayılıp gitmiyorsa akü şarjlı ve sağlamdır. Stop ve bekleme anında yapılan ölçümler yanıltır. Yüke girme aninda akü voltajının ne olduğu önemli.
Hocam bu video gibi güç ölçümü yapıyorum aküden akü ölçülü 12.6 diyelim tık diye sistem gidiyor ama aküden ölçülen halen 12.6 yani ölçüm yaptığımda kayıp yok o zaman sıkıntı neden olabilir
 
güzel insan, amper ve voltaj ayrı şeylerdir. hani bir fıkra vardır bilir misin? yaşlı kadın balık almaya gider, tezgahtar bağırır "canlı canlı taze bunlar " yaşlı kadın da "bak oğlum ben de canlıyım ama taze miyim?" der. yani voltaj olması amper var olduğunu göstermez.
 
Son düzenleme:
Hocam bu video gibi güç ölçümü yapıyorum aküden akü ölçülü 12.6 diyelim tık diye sistem gidiyor ama aküden ölçülen halen 12.6 yani ölçüm yaptığımda kayıp yok o zaman sıkıntı neden olabilir

Bu esnada olcumde farkedemeyeceginiz kadar kısa sürede olabilir.

Önerilerde gibi güçlü bir lamba ile deneyin. Hatta testi bir kaç dakika yapın. Aku voltajı düşüyor ise sorun akudedir.
 
Kurşun ve asitli akü olsa hücre gözlerinden bome ölçümü kesin sonuç verir ama bome ölçer de son kullanıcının elinde bulunan bir ekipman değil. Bizim atölye de maşallah her dolabın üstünden çıkıyor elini atınca.
 
Kurşun ve asitli akü olsa hücre gözlerinden bome ölçümü kesin sonuç verir ama bome ölçer de son kullanıcının elinde bulunan bir ekipman değil. Bizim atölye de maşallah her dolabın üstünden çıkıyor elini atınca.
bende de çinden aldığım bir tane akü test var. ölçe ölçe öğrendim. bit pazarında akü satanlar bana akü satmıyorlar, direkt kovalıyorlar. avometre ile bakıyoruz akülerin ikiside 13,6 volt. ama bendeki test aleti hangisinin sağlam olduğunu gösteriyor.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,191
Mesajlar
915,733
Kullanıcılar
449,965
Son üye
Pentium55

Yeni konular

Geri
Üst