Akü'den USB Bağlantısı

Araç nedir bilmiyorum ama tekliyor mu ne yapıyor ?
 
Halihazirdaki şase kablolarının durumu çok kötü kablo tamamiyle oksitlenmis ve özelliğini kaybetmis görünüyor. Bende yenileme taraftariyim
 
daha iyi olmaz mı diyorsunuz hayır olmaz çünkü araç içinden geldiği için koruma tertibatı var siz direk alırsanız yapacağız işlemler
1. sigorta koymak zorundasınız(telefon ve şarj cihazının güvenli çalışması için).
2. aküden aldınız kabloları araç içine getirmek için bazı bölmelerde işlem yapacaksınız.
3.kablolar diğer sistemlerden zarar gelmemeli.
4. akü kutup başlarından ek alacaksınız.
5.bu işlemler için ekstra zaman,stres,ekipmanlar ve de en önemlisi yorgunluk
ÇAKMAKLIK TAN ALACAK OLURSANIZ:
1.sigorta zaten var bununla uğraşmanıza gerek yok.
2.araç ın çok fazla yerini açılmayacak.
3.kablolar diğer sistemden zarar gelmez.
4.akü kutup başlarında bir oynama olmayacak.
5.bu işlemler için ise ekstra zaman,stres,ekipmanlar ve de en önemlisi yorgunluk gibi şeyler den daha az kullanıp işleminizi yapa bilirsiniz.
ŞİMDİ SİZ HANGİSİ DAHA KOLAY VE GÜVENİLİR OLANI SEÇİP YAPACAKSINIZ DİYE SORUYORUM?
SİZE CAVAP YAZIYORUM SİZ CEVAP YAZMIYORSUNUZ BÖYLE DURUMLARDA BİLGİ PAYLAŞIMIMI DÜŞÜNÜYORUM.........
 
Kusura bakmayın sizin cevabınız 1. Sayfanin sonuna düşmüş sizden sonra yazan arkadaş 2. Sayfaya düşünce ben sizin yazdığınızı görmedim. Mobilden girdigim için oldu sanırım. Özür diliyorum
 
Sizin de dediginiz gibi aracın hali hazirdaki kablolamasi uzerinden yapmak daha mantıklı ancak sahsi fikrim aractaki her modifikasyonu ek alarak degil de ayri yapma kanaatindeyim. Çünkü elektrik tesisatlarının cogu aracta bu ek yapmalar yüzünden yandigina cok sahit oldum tabi 0.5 amper araca kolay kolay bi sıkıntı vermez çakmakklıktan alsam da cakmakliga gelen kabloya ek bi yükü bindirmek istemiyorum. Dediginiz gibi sırf bi sarj baglantisi icin bu kadar emeğe lüzum yok belkide ama 2 3 saat emek vermiyelim diye aracı riske atmaya degmez diye düşünüyorum. Ben aracım üzerinde belli başlı elektrikle ilgili modifikasyonlar yaptım. Eşik aydınlatması kapı kolu aydınlatması vs gibi . Bunları yaparken bile araç tesisatindaki hicbir yere dokunmadım. Eşik aydinlatmasi için bile kapı switchi yerine kendim kapı kilidi tarafına tetikleyici koydum. Aylardir da kullanirim sıkıntı olmadan. Biraz uğraş meselesi tabi ama durum boyle
 
aracın kontak çıkışında olmalı yani kontak kapatılınca bu regülatörde kapanmalı. aksi takdirde regülatörün çıkışından akım çekmesen bile reg entegresi içerisinde quascient akımı dediğimiz akımı harcayarak akünden boşo boşuna yiyecektir. uzun sürelerde aracı çalıştırmazsan akün bitecektir.akü bitirme konusunda seri regülatör entegreleri çok iyidir. mesela 7805 çok fazla girişten akım harcar. çıkışına bişey bağlamasanda 25-30ma durduk yere yer. LM2575-5 entegresini tavsiye ederim.

bu arada aküden mi yer alternatördenmi yer sorusuna açıklık getiriyim ikiside değil yakıtten yersin herzaman ve herdaim.
 
Aracın çakmaklığı küllükle beraber açılıyor ve öndeki boşluğu kapatıyor ben fabrikasyon bir görünüm elde etmek istiyorum o nedenle doğrudan bağlantı yapmak istiyorum
DEDİNİZ İÇİN ÖYLE DEDİM ORAYI KULLANMAZSINIZ DİYE DÜŞÜNDÜM.
TABİ HAKLISINIZ NE KADAR EK O KADAR SIKINTI YARATIR HANGİ TESİSAT OLURSA OLSUN
PEKİ FAPRİKASYON DEDİNİZ YA MEVCUT ÇAKMAKLIGI BAŞKA BİR NOKTAYA TAŞISANIZ NASIL OLUR.
 
arkadaşım sen öyle bir soru sormuşsun ki.
öncelikle çakmak şarjı var çakmak şarjı var.
biri 7805 ile yapılan dümdüz regülator öbürü ise lm317 gibi düzgün regülatorle ypılan daha kaliteli mal.
ki sadece 317 gibi değil daha da değişik malzemeleri vr.
söz gelimi ttech in sattıklarında 78l05 bulunur. ve kullanıp da zarar görmemiş bir telefon görmüş değilim. halamın oğluna o kadar dedim iphonesine onu takma diye ekranı yandan kararttı sonunda.
bir de dediğim gibi daha düzgün filtreli mallar var.
burdaki arkadaşlar sanıyor ki araba aküsü dc diye tüm oto tesisatı mükemmel?
hiç alakası yok.
birincisi jeneratörden çıkan ac akım diyotla doğrultuluyor ama nonun kondansatorü yok. akü kondansator görevi görüyor. ancak bu da akünün kimyasal reaksiyonu nedeni ile çok başarılı olmuyor.
bende misal bir tane aldığım sony orjinal şarj kiti var. o kadar telefon şarj ettim bir sorun yaşamadım.
şase hattını çok umursama zaten 5 v usb çalıştıracaksın. şase, otomobilde 24 watt üzeri güç çektiğinde önemli olur. daha düşük enerjilerde otomobil şasesi yeterli oluyor.
eğer ki orjinale benzer bir şey olsun istersen de iyi bir çakmak şarj kiti alacak onu panelde bir deliğe uyduracaksın. oto panellerinde her zaman delik bırakılır ekstra anahtar takabilmek için. bir kurcala. plastikleri kaldır görürsün. başka bir deliğe de anahtar takarsın. o anahtarı besleme hattına bağlarsın. eğer bulabilirsen orjinal xperia araç şarj kiti iste. ama söyliyim ucuz değildir. kendin yapmak istersen de 4700 uf ve 470 nf kutupsuzla filtreleyip düzgün bir regülatorle işini görebilirsin.
unutma. usb şarj söz konusu ise akım olabildiğince temiz olmalı. aksi taktirde ekran ya da dokunmatik ya da batarya ne biliyim. bir yerden patlak verir. muhakkak telefonun zarar görür.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,189
Mesajlar
915,709
Kullanıcılar
449,957
Son üye
sezercakmak

Yeni konular

Geri
Üst