frekans

  1. Danfoss FC51 Düşük Frekansta Motorun Ters Yöne Dönmesi

    Merhaba. Danfoss FC51 Monofaz girişii sürücü çıkışını 0.8Hz-1Hz aralığında çalıştırdığım zaman üçgen bağlı asenkron motor, olması gerekenin tersi yönüne dönüyor. Frekansı biraz arttırdığım zaman durup, olması gereken yönde devam ediyor. Bu işlem motor boşta iken ara sıra gerçekleşirken motor...
  2. Bu devre frekansı nasıl sağlıyor? Indüksiyon ısıtma

    Merhaba arkadaşlar bu devre indüksiyon ısıtma devresi ben bu devreyi yaptım ve çalıştırdım 24 voltta yaklaşık 10 saniyede maket bıçağının üstündeki lehimi eritiyo bu ayrıntıyı bu işe uygun devre arayanlar için yazdım şimdi soruma geleyim indüksiyon ısıtma sistemlerinde ısıtıcı bobinin içinden...
  3. alpertiti

    Arduino ile frekans metre yapımı ile ilgili yardım..:)

    hocam ödev var da bende arduino ile frekans metre yapmayı düşündüm ama yeterince kaynak bulamadım. acaba elinde bu projenin kaynakları olan yardımcı olabilir mi? acil olursa sevinirim...
  4. Current1453

    AC ve DC Sürücüler hakkında

    Merhaba, 2 Sorum olacak. 1-Ac asenkron motor bağlantısında Genellikle Sürücü tek faz olursa yıldız, 3 faz olursa üçgen bağlanıyor. Tek fazlı sürücü maks Hzde Faz-Faz arası gerilimi 220 mi uyguluyor ? (Plakası Kontrol Edilmelidir) 2-Teorikte Ac sürücüler Frekans ile hız kontrolü yapar, Dc...
  5. Tevzi tablosu ne demek?

    böyle bir soruyla karşılaştım anlamadım açıkcası yani sanayi ağzıyla mı konuşuyor yoksa ben mi bilemedim ? bilgisi olan var mı googleden araştırdım net bilgi bulamadim
  6. el_emek

    şehir şebekesinde frekans değişmesi (elon musk içerir)

    önce link verelim: http://www.bbc.com/turkce/haberler-dunya-42439215 habere göre şehir şebeke frekansı 50hz'den 49,8 hz'e düşmüş ve acil durum oluşmuş. frekans 48 hz'e falan düşmüş olsa hadi sorun var diyebiliriz ama bu kadar düşük bir değişim nasıl bir acil durum oluşturabilir ki? bu haberde...
  7. 10-100 khz sinyalini alğılayacak cihaz veya devre ihtiyaç

    arkadaşlar merhaba forumda yeniyim. benim 10-100 khz arasında ultrasonic ses yayan fare kovucular var bu kovucunun yanında çalıştığını test etmek frekans yaydığını görmek için bir cihaza ihtiyacım var yardımlarınızı bekliyorum.
  8. Frekans Konvertörü

    Herkese merhabalar Arkadaşlar elimde universal bir motor ve motora bağlı bir taco ucu bulunuyor.Bu uçtan 0-62V AC bir çıkış alınıyor.(min devirde 0 V max devirde 62V).Ben bu uçtan gördüğüm frekans değerini bir frekans konvertörü ile 4-20mA yada 0-10V olarak plc'de görmek istiyorum.Ancak...
  9. bilalbikmaz

    16F877A ile Encoder Motordan (Tek Çıkış) Veri Okuma

    Arkadaşlar herkese merhaba öncelikle. Biyomedikal okuyorum.Bitirme projesi olarak encoder motorla çalışan akciğer fonksiyon testi cihazı yapıyorum. Tek sıkıntım encoder motordan gelen veriyi PIC de nasıl işleyerek LCD de yazdırabilirim. Şu anda tek sıkıntım sadece yazılım kaldı. Yardımlarınızı...
  10. Pam devresi

    Merhaba sevgili kontrol kalem ailesi..Sitenizi uzun zamandır takip etsem de yeni üye olarak aranıza katılmak istedim.. Bugün itibariyle Haberleşme dersinde hoca bir ödev verdi ve araştırmamı istedi. tabiki her yönüyle.. Özellikle de devre tasarımı ama bu konuda yetersizim.. Malzemeler konusunda...
  11. Frenic-Multi 3000d/dk çalıştırma problemi

    Merhaba arkadaşlar. Öncelikle herkese iyi günler dilerim. Elimde Frenic-Multi bir sürücü var daha önce çalıştığı söylenen bir yerden sökülmüş. Gerekli bütün parametre ayarlarını girip motoru 2 kutuplu seçiyorum 3000 d/dk motoru kaldıramıyor sarsıntı oluyor sürekli. Aynı işlemi aynı güçte 1500...
  12. UPS Akü Watt-Volt hesabı

    Merhaba ilk defa bir foruma kayıt oldum umarım faydalanabilir ve faydalı olabilirim. Telekomünikasyon sektöründeyim ve yeniyim, bir sahamız için kesintisiz güç UPS Akü alınacak lakin kaç Watt'lık alınması gerektiğinin hesabını bilemiyorum. Ana ekipman 43dBm lik bir ekipman yani 20W'lık ana...
  13. RADYO yayını izin,engelleme

    merhabalar belli bir bölgedeki radyo yayınlarını engelleyerek kendi sistemımızdekı kayıtlı verıyı yayınlamak istiyoruz. butun frekanslardan bunun nasıl bır sisteme ve alınacak izne ıhtıyac var (rtuk den falan mı) şimdiden tesekkurler
  14. bilisimwap

    Artı (+) İnverter

    Merhabalar, elektrik tesisatlarında indüktif reaktif yükten kaynaklanan kayıpları önleyen enerji dalgalanmalarını düzenleyen ve ani yük artışlarını dengeleyen bir MİNİ KOMPANZASYON SİSTEMİ Artı (+) İnverter diye bir cihaz videosuna denk geldim Artı (+) İnverter tesisat üzerinden çekilen akımın...
  15. diesel_engine

    jenaratörde izalasyon zayıflığı

    Değerli meslektaşlarım,daha önce tecrube etmediğim bir sorunum var.tekneye 2 adet sıfır jenaratör koyduk.pano bağlantılarını yapan arkadaşlar baraya 380 voltla beslenen jenaratorun topragındanda referans alan bir izalasyon test cihazı takmışlar.sorun şu jenaratörü çalıştırdığımızda 1 mohm kaçak...
  16. radyo vericisi frekans ayarlama

    arkadaşlar elimde bir hobi amaçlı kısa mesafeli bir radyo vericisi var ama frekansını bulamıyorum son 2 senedir ilk kez çalıştırdım ve olmadı eskiden çalışıyodu 9v girişi var 3 transistörlü biri bc547 diğerlerini okuyamıyorum biraz eski ben fotoları ekledim
  17. Frekans konvertoru hava basinc kontrolu (ACIL)

    Merhabalar… Rusya'da hizmet verdiğimiz bir AVM de yangın sistemlerinde kullanılmak üzere basınçlandırma fanları için DANFOSS 131L9867 marka modeli ve bunla beraber Siemens QBM3020-5D fark basınç sensörü montajını yapıyoruz. Amacimiz frekans kontrol ve fark basinc sensoru kullanarak bu...
  18. avsaraga

    dvp14ss2 de frekans karsilastirma

    Selam arkadaslar dvp14ss2 de sayici karsilastirmasi yapip iki sensorden gelen 5 hz ve 10 hz arasinda gelen sayma hizinin farkini dop ekranda nasil gosterebilirim. Daha once hep 1-0 ve zaman komutlariyla calisiyordum, bu ur bi calismaada ilk defa yapicam plc nasil bir sayici ve bu fark degerini...
  19. Sürücülerde Yardımcı Frekans Ne İşe Yarar ?

    sürücülerde ana frekans komutu kaynağı tamam onu biliyorum ancak yardımcı frekans komutu kaynağı ne işe yarar ? Yardımcı frekans kaynağı ; örneğin mesafe sensörü gibi bir kaynağın sisteme ekstra bir hızlan yada yavaşla referasımı verir.Sürücüde denedim ancak pek bi etkisini göremedim bilen...
  20. bLAckMamBa

    Yıldırım çok yüksek frekans mı?

    ...................
Üst