Inşaat ve harfiyat cenneti ülkemizde her boşluğu doldururuz zahmetsiz evelallah.Dogrultmada amaç sinüs dalgasını mümkün oldugunca yatay bir çizgiye çevirmek.Bunun için diyotların çıkışına kondansatör ekleriz.Sinüs dalgalarının arasındaki boşlugu kondansatörün üzerinde tuttugu enerji ile doldurur bu sayede yatay çizgiye yaklaşırız.Eger alternanslardan birini kullanmazsanız iki dalga arasındaki boşluk(10 ms) daha uzun olacagı için kondansatörle doldurmamız ve yatay çizgiye yaklaşmamız daha zor olacaktır.İşte bu yüzden her iki alternansıda kullanıp dogrultulmuş gerilimin daha az dalgalanan,yani yataya daha yakın bir çizgi şeklinde olmasını saglamış oluruz.
Merhaba devre örneklerini öğrenmiştim yarim ve tam dalga doğrultucu hesabı da zor değil fakat neden yarim dalga doğrultucu ve nerede kullanılır anlamında doğru ve ters polarmali (+,-) içindir dedim opamp beslemesi içindir diye düşündüm ve emin olamadım.Sordum google amcaya ve okuduklarım şöyle diyor basit ve ucuz olduğu için az enerji gerektiren yerlerde diyor yani bir diyot ve kondansatörün ne kadar pahalı olduğunu anladım tabiki gerekmiyorsa neden kullanılsın ki. Zamanında bize gına getirmiş bir tarafı yarim dalga bir tarafı tam dalga doğrultuculu 4 adet A4 büyüklüğünde elektronik kartı olan bir otomasyon panosu aklıma geldi. Detayı ve nedeniyle ilgilenmedim ama bilmediğim şeyler var gibiydi bizde PLC lı otomasyon yapıp kurtulmuştuk. Bazen yedek parça satmak için böyle anlaşılmaz işler görüyorum mesela topraklama klemensini 24V DC güç kaynağının - ucunu dağıtım için kullananlar ile tanıştım bir röleyi çektiremedim , ölçuyorum 24v var ama çekmiyor + ucu başka kaynaktan - ucu başka kaynaktan mış .İste hep böyle yeni şeyler öğreniyoruzmerhaba tam dalga doğrultma ve yarım dalga doğrultma arasındaki faklı anladım ikiside ac yi dc doğruultuyo peki arasındakı kullanım farkı nedir tam dalga dururken neden yarım dalga doğrultma
Otomobillerde şasenin de dc gerilimin - kutbunun ortak dağıtım noktası olması bana hep tuhaf gelmiştir.Merhaba devre örneklerini öğrenmiştim yarim ve tam dalga doğrultucu hesabı da zor değil fakat neden yarim dalga doğrultucu ve nerede kullanılır anlamında doğru ve ters polarmali (+,-) içindir dedim opamp beslemesi içindir diye düşündüm ve emin olamadım.Sordum google amcaya ve okuduklarım şöyle diyor basit ve ucuz olduğu için az enerji gerektiren yerlerde diyor yani bir diyot ve kondansatörün ne kadar pahalı olduğunu anladım tabiki gerekmiyorsa neden kullanılsın ki. Zamanında bize gına getirmiş bir tarafı yarim dalga bir tarafı tam dalga doğrultuculu 4 adet A4 büyüklüğünde elektronik kartı olan bir otomasyon panosu aklıma geldi. Detayı ve nedeniyle ilgilenmedim ama bilmediğim şeyler var gibiydi bizde PLC lı otomasyon yapıp kurtulmuştuk. Bazen yedek parça satmak için böyle anlaşılmaz işler görüyorum mesela topraklama klemensini 24V DC güç kaynağının - ucunu dağıtım için kullananlar ile tanıştım bir röleyi çektiremedim , ölçuyorum 24v var ama çekmiyor + ucu başka kaynaktan - ucu başka kaynaktan mış .İste hep böyle yeni şeyler öğreniyoruz
Topraklama yapılamadığı için sıfırlama yapmışlar. Hoş DC 12/24 volt için topraklamaya ihtiyaç yok. Gemilerde jeneratörler AC 220/380V ürettiğinden topraklama var bildiğim kadar.Otomobillerde şasenin de dc gerilimin - kutbunun ortak dağıtım noktası olması bana hep tuhaf gelmiştir.
Aynen üstad kimisi zincir sallandırıyor asfalta patlama olmasın diye, yıldırımdan koruma için de iyi sankiOtomobillerde şasenin de dc gerilimin - kutbunun ortak dağıtım noktası olması bana hep tuhaf gelmiştir.
Sanırım zincir olayı statik elektriklenmeyi toprafa boşaltmak için. Şoför kapıya her elini attığında çarpılıyorsa kendi çözümünü üretiyor.Aynen üstad kimisi zincir sallandırıyor asfalta patlama olmasın diye, yıldırımdan koruma için de iyi sanki