Yapılanın ne kadarı sizce dogru ?

vecivicivokke

"Elenktirink elaktirinik olurmu onsuz evlilink? "
Yönetici
Yönetici
Katılım
7 Mar 2010
Mesajlar
1,591
Puanları
756
Yaş
44
Konum
Irak
malum gecenlerde aydın da bir asansör kazası yaşandı ve bir kişi öldü . olay sonrasi asansör firmasının yetkilisi tutuklanmış ve ölüme sebebiyetten ciddi bir ceza alacakmış .

bu yetkili mühendis olabilir bilemiyorum . Yalnız aklima takilan konu,
* bu yetkili her kazada boyle tutuklanacakmi ?
* teknisyen tek başına kusurlumudur ?
* sizce baska kimler hesap vermelidir ?

haberin detayi
https://www.haberler.com/guncel/aydin-da-kyk-yurdundaki-asansor-kazasinda-tutuklama-16473962-haberi/
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Her asansörün,MMO ca sertifika-
landırıldığı varsayımı ile :
Bildiğim kadarı ile,asansör firmala -
rında,1 Elektrik 1 Makina Mühendi-
si bulundurmak zorunluluğu var.
1- Asansörlerin,asgari aydabir per-
yodik bakımları yapılıp,Bakım rapo-
ru karşılıklı imzalanmalıdır,
2-Arızalar,işveren tarafından yazılı
olarak firmaya bildirilmeli,azami 2
saat içerisinde müdahale mecburi-
yeti getirilmelidir.Bu süre içerisinde
kurum / bina yetkililerince ,asansör
kullanımdışı bırakılmalıdır,
3-Arıza ve bakım için gönderilen per-
sonelin,bu işle ilgili yetkinlik ! belge-
si mutlaka araştırılmalıdır.Bu perso-
nel listesi,işverene daha önceden ve-
rilmiş olmalıdır,
4- Bakım için gelmiş personelin,yap-
tığı işleri takip etmesi için,işveren ta-
rafından,bu konuları takip etmesi için görevlendirilmiş olan bir perso-
nel,bakım işine nezaret etmeli,sökü-
len / takılan malzemelerin,bakım ra-
poruna yazılması sağlanmalıdır,
5 - Asansör firmalarının,bakım yapa-
bileceği asansör sayısının,firmada
çalışan sayısı ile ilgili ! sınırlama ola-
cak şekilde düzenlenmelidir.
Sorumlu kim :
1-Arıza bildirimi yapılmamışsa,bura-
daki bu görevi yapması lazımgelen
kişi,
2-Bildirim yapılmışsa,firmanın bu iş- le ilgili Mühendisidir.
Her firmanın TSE belgesi ! bulunmak
zorundadır.Bu belgenin ana görev-
lendirmesi " yapılan iş yazılacak,ya -
zılan iş yapılacak " düsturudur.
Suçlu,yukarda yazılanlar,hangi nok -
tada tıkanmışsa SUÇLU odur.Kurum
Müdürü'nün ve şirket sahibinin,bu
araştırma yapılmadan tutuklanması
yanlış uygulamadır.
 
Son düzenleme:
Münadebetsiz gelecek ama !
- Her katta 2 asansör var.Asansöre
16 kişi binmek zorundamıyız ?
3-5 dk. beklemek yerine,16 kişi
binmenin aciliyeti ne ?
- 16 kişi içerisinde,neden 1 kişinin
başına bu kaza geliyor ?
- İnsanlarımızın,kullandıkları cihaz-
larla ilgili bilgileri ne seviyede ?
- Asansörler içerisinde,10-15 madde-
lik kullanım talimatları vardır.Kaç ki-
şinin,bu uyarıları okuduğundan emi-
niz ?
- 16 kişininde,adabına uygun ! davra-
nış içerisinde olduğundan eminmiyiz ?
- Yurtlar,genelde 4 katlıdır.İlllede asansöre binmek ihtiyacı çokmu
elzem ?
- Benzer yurtlardan birisinde ( 3 kat-
lı ) ,elektrik kesintisi oldu.Kız çocuk-
larımızdan birisi,karanlık korkusun-
dan,3. kattan atlamaya kalktı.Allah-
tan,kısa süreli kesinti olması nede-
niyle,olay,faciaya dönmeden atlatıl-
dı.Söylemek istediğim,her insanda
değişik psikolojiler olabilir.Her in-
san,olumsuz bir durumda ! kendi
psikolojisini yönetmek zorundadır.
17 yıl,görevli olduğum yerde,evimiz
7. katta idi.Eşimde,asansör fobisi
olduğu için,17 yıl boyunca asansörü
hiç kullanmadı.
Yani,olayı, sadece makina ! ile ilgili
bir duruma indirgememek gerekir.
 
Asansörün bakımlarını yaptırmak bina sorumlusunun görevi sonrası ise servis teknik sorumlusunun görevi. Bakım esnasında kazaya sebebiyet veren arıza raporlanmış ve buna rağmen asansör işletilmeye devam edilmişse bina sorumlusunun kabahatidir. Arıza raporlanmamışsa servis teknik sorumlusunun kabahatidir. Asansörde can ve mal güveliğini tehlikeye atacak bir kusur olmasına rağmen işletiliyorsa yıllık periyodik kontrolünü yapıp etiketlendirme yapan muayene kuruluşlarıda es geçilmemelidir diye düşünüyorum.
Basından öğrendiğimiz kadarıyla kazaya asansörün fazla yük nedeniyle aşağıya kayması sebep olmuştur. Bence kazaya sebep olan bir arıza değil imalat hatasıdır. Bu asansörün aşırı yük testi, paraşüt fren testi hiç yapılmadı mı? Bana kalırsa buradaki ilk kabahatli yetkili servis sonrasında ise periyodik kontrol ve muayene kuruluşudur.​

ASANSÖR İŞLETME VE BAKIM YÖNETMELİĞİ
ASANSÖR PERİYODİK KONTROL YÖNETMELİĞİ
 
Son düzenleme:
Yıllar önce bir hastanenin asansöründe benzer bir durum oluşmuştur. O asansörde ziyaret için bulunan işyerinden arkadaşım da vardı. Hareket halindeyken aşırı yük yüzünden asansör aşağı düşmeye başladı. Arkadaşım içeridekileri çökün diye uyarırken ve herkes çökerken yanındaki kilolu birisi bunun ayak bileğinin üzerine asansörün de çarpması ile düştü ve ayak bileği kırıldı. 6 ay kadar ameliyat ve tedavisi sürdü. Önce kaynar dendi, kemikler arasında pıhtılaşma oluştuğundan epey bir süre sonra ameliyat oldu, fizik tedavi derken uzun zamanını aldı. Muhtemeldir ki asansör kabini serbest düşme ile düşmemiştir. Halat kopsa bile yanlardaki raylarda belli bir hızı geçince sıkışan fren sistemi, balatalar vardır. Yine de asansörün kapıları açık haldeyken düşmesi çok önemli bir sorun! Kızcağızın ani refleksle geri çıkmak istemesi ile kahredici durum oluşuyor.
Orman yangınlarının yüzde doksana yakını insan kaynaklı, araba kazalarının da hakeza. Yani insanın olduğu her yerde kaza kaçınılmazdır! Pencereden atlamayı önlemek için apartmanları parmaklıkla kapatmak zor. Yurt sorumluları, bakımcılar kadar bu asansörleri adabına uygun olmayan, zorlayan kullanıcıları da suçlu!
 

Forum istatistikleri

Konular
128,198
Mesajlar
915,766
Kullanıcılar
449,979
Son üye
schule48

Yeni konular

Geri
Üst