electric_man
Üye
- Katılım
- 10 Kas 2019
- Mesajlar
- 12
- Puanları
- 1
Merhaba Arkadaşlar,
Yakıt basınç sensörleriyle ilgili araştırma yaparken dikkatimi çeken bir nokta oldu. Hem size bunu sormak istiyorum, hem de bu sensörlerle alakalı detaylı bilgi almak istiyorum.
1- ilk sorum, iki farklı kaynaktan çeşitli bilgiler okudum.
İlk kaynaktaki bilgiye göre, motor çalışırken tam gaz yapıldığında emme manifoldundaki gaz kelebeği tamamen açılır ve emme manifoldundaki vakum yani basınç sıfıra iner şeklindeydi. Ayrıca motor rölantide çalışırken en fazla basınç oluştuğunu belirtmiş. Detaylar aşağıdaki yazıda yer almaktadır.
Fotoğraf 1:
İkinci bir kaynaktan baktığım bilgide ise motor rölantide çalışırken yaklaşık 1,32 Volt, ani hızlanmalarda 3,77 volt şeklinde ECU'ya sinyal gönderdiğini belirtmiş. Yakıt basınç sensörlerinin çalışmasındaki temel mantığın piezo elektrik sistemine dayandığını öğrendim ve piezo prensibine dayanan elektrik, basınç değişimlerinden kaynaklı olarak bir voltaj farkı oluşmasıyla oluşuyor. Soruma gelirsek, yukardaki bilgiye göre ani hızlanma durumunda yani gaza tam yüklenildiğinde basınç sıfır oluyorsa ve piezo elektrik için basınç değişimi gerekiyorsa, nasıl oluyor da voltaj bu durumda en yüksek oluyor? Basınç sıfıra yakınsa basınç değişimi yoktur ve voltaj oluşmaması lazım. Lütfen bu konuda yardımcı olursanız memnun olurum.
Fotoğraf 2:
2- İkinci sorum ise şu, bu yakıt basınç sensörünün iç mekanizmasını gösteren bir çizim mevcut mu? Ne kadar araştırdıysam bulamadım. İç yapısı, hangi malzemelerin kullanıldığı gibi bilgilere ulaşmak istiyorum. Maliyeti oluşturan temel malzemeleri belirlemeye çalışıyorum. Yardımcı olursanız memnun olurum.
İlk fotoğraf için kaynak: Kaynak1
İkinci fotoğraf için kaynak: Kaynak2
Yakıt basınç sensörleriyle ilgili araştırma yaparken dikkatimi çeken bir nokta oldu. Hem size bunu sormak istiyorum, hem de bu sensörlerle alakalı detaylı bilgi almak istiyorum.
1- ilk sorum, iki farklı kaynaktan çeşitli bilgiler okudum.
İlk kaynaktaki bilgiye göre, motor çalışırken tam gaz yapıldığında emme manifoldundaki gaz kelebeği tamamen açılır ve emme manifoldundaki vakum yani basınç sıfıra iner şeklindeydi. Ayrıca motor rölantide çalışırken en fazla basınç oluştuğunu belirtmiş. Detaylar aşağıdaki yazıda yer almaktadır.
Fotoğraf 1:
İkinci bir kaynaktan baktığım bilgide ise motor rölantide çalışırken yaklaşık 1,32 Volt, ani hızlanmalarda 3,77 volt şeklinde ECU'ya sinyal gönderdiğini belirtmiş. Yakıt basınç sensörlerinin çalışmasındaki temel mantığın piezo elektrik sistemine dayandığını öğrendim ve piezo prensibine dayanan elektrik, basınç değişimlerinden kaynaklı olarak bir voltaj farkı oluşmasıyla oluşuyor. Soruma gelirsek, yukardaki bilgiye göre ani hızlanma durumunda yani gaza tam yüklenildiğinde basınç sıfır oluyorsa ve piezo elektrik için basınç değişimi gerekiyorsa, nasıl oluyor da voltaj bu durumda en yüksek oluyor? Basınç sıfıra yakınsa basınç değişimi yoktur ve voltaj oluşmaması lazım. Lütfen bu konuda yardımcı olursanız memnun olurum.
Fotoğraf 2:
2- İkinci sorum ise şu, bu yakıt basınç sensörünün iç mekanizmasını gösteren bir çizim mevcut mu? Ne kadar araştırdıysam bulamadım. İç yapısı, hangi malzemelerin kullanıldığı gibi bilgilere ulaşmak istiyorum. Maliyeti oluşturan temel malzemeleri belirlemeye çalışıyorum. Yardımcı olursanız memnun olurum.
İlk fotoğraf için kaynak: Kaynak1
İkinci fotoğraf için kaynak: Kaynak2