Yakıt Basınç Sensörü Hakkında

Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
12
Puanları
1
Merhaba Arkadaşlar,

Yakıt basınç sensörleriyle ilgili araştırma yaparken dikkatimi çeken bir nokta oldu. Hem size bunu sormak istiyorum, hem de bu sensörlerle alakalı detaylı bilgi almak istiyorum.

1- ilk sorum, iki farklı kaynaktan çeşitli bilgiler okudum.

İlk kaynaktaki bilgiye göre, motor çalışırken tam gaz yapıldığında emme manifoldundaki gaz kelebeği tamamen açılır ve emme manifoldundaki vakum yani basınç sıfıra iner şeklindeydi. Ayrıca motor rölantide çalışırken en fazla basınç oluştuğunu belirtmiş. Detaylar aşağıdaki yazıda yer almaktadır.

Fotoğraf 1:

Screenshot_20220716_002351.jpg


İkinci bir kaynaktan baktığım bilgide ise motor rölantide çalışırken yaklaşık 1,32 Volt, ani hızlanmalarda 3,77 volt şeklinde ECU'ya sinyal gönderdiğini belirtmiş. Yakıt basınç sensörlerinin çalışmasındaki temel mantığın piezo elektrik sistemine dayandığını öğrendim ve piezo prensibine dayanan elektrik, basınç değişimlerinden kaynaklı olarak bir voltaj farkı oluşmasıyla oluşuyor. Soruma gelirsek, yukardaki bilgiye göre ani hızlanma durumunda yani gaza tam yüklenildiğinde basınç sıfır oluyorsa ve piezo elektrik için basınç değişimi gerekiyorsa, nasıl oluyor da voltaj bu durumda en yüksek oluyor? Basınç sıfıra yakınsa basınç değişimi yoktur ve voltaj oluşmaması lazım. Lütfen bu konuda yardımcı olursanız memnun olurum.

Fotoğraf 2:

Screenshot_20220716_002333.jpg



2- İkinci sorum ise şu, bu yakıt basınç sensörünün iç mekanizmasını gösteren bir çizim mevcut mu? Ne kadar araştırdıysam bulamadım. İç yapısı, hangi malzemelerin kullanıldığı gibi bilgilere ulaşmak istiyorum. Maliyeti oluşturan temel malzemeleri belirlemeye çalışıyorum. Yardımcı olursanız memnun olurum.

İlk fotoğraf için kaynak: Kaynak1
İkinci fotoğraf için kaynak: Kaynak2
 

alarmko

Paylaşımcı üye
Katılım
14 Ocak 2009
Mesajlar
899
Puanları
106
Yaş
57
Kardeş kafan karışmasın,sizin birinci kaynak diye verdiginiz bilgiler emme manifoldundaki havanın basıncını ölçen sensörle ilgili,ikinci kaynakta verilen bilgiler ise yakıt borusundaki yakıtın basıncı ile ilgili bilgiler.
Piezzo seramikleri google da aratırsanız çaışma prensibini anlayabilirsiniz,üzerine bir baskı yapıldıgında veya üzerindeki baskı kalktıgında voltaj üreten seramik malzemeler.Aynı şekilde tersden kendisine degişken voltaj vererektende piezo seramigin ileri geri hareket etmesini yani titreşmesini saglayabiliyorsunuz,bu sayede twitter denen hoparlorler,ultrasonik yıkayıcılar,ultrasonik köpek kovucular,yürüdügünde yanıp sönen led lambalı ayakkabılar vs yapılabiliniyor.
 
Konu Sah
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
12
Puanları
1
Anladım hocam teşekkür ederim, bir de yakıt basınç sensörünün iç mekanizmasını gösteren bir çizim var mıdır? Kullanılan malzemeler vs. şeklinde
 

Forum istatistikleri

Konular
122,845
Mesajlar
867,010
Kullanıcılar
440,115
Son üye
Mehmet yyurt

Yeni konular

Üst