yıldız üçgen kondansatörlü

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Yükü değişken motorlar için münferit kompanzasyon uygun olmaz. Motor büyük güçlü ise endüktif reaktiften oluşan gerilim düşümünü ortadan kaldırmak için uygun bir yoldur. Üçgen kontaktör bobini ile devreye giren bir kompanzasyon kontaktörü ile işlemi gerçekleştirmek yeterlidir. Lokal kompanzasyon sonrası Motor akımı düşecektir buda kablo ısıl kaybının (bakır kaybının) azalmasına neden olur ( I^2×R) minikte olsa bir tasarruf gerçekleşir. Motor gücü arttıkça kazanım da artar ancak büyük güçlü motorlara frekans konvertörü ile yol verildiği için münferit kompanzasyon yapılmaz.
 
Son düzenleme:
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Ben denedim firma ismi de söyleyeyim Namsal gıda gidin görün faydası varmı yokmu?
 
Neye, nasıl uyguladınız detay verirseniz yanlış anlamalara mahal verilmemiş olur.
çok basit 55 kw bir motor gücünün yarısı kadar kondansatör devreye ilave edersin
motorla beraber devreye girer ve çıkar sistemi yıldız da bağlarsan demeraj akımınıda düşürürsün
ama kondasatörü iyi marka seçmen gerekiyor. kompanzasyon panosudaki kondansatörlerde böylelikle fazla devreye girmiyor.
 
çok basit 55 kw bir motor gücünün yarısı kadar kondansatör devreye ilave edersin
motorla beraber devreye girer ve çıkar sistemi yıldız da bağlarsan demeraj akımınıda düşürürsün
ama kondasatörü iyi marka seçmen gerekiyor. kompanzasyon panosudaki kondansatörlerde böylelikle fazla devreye girmiyor.

Tamam şimdi oldu. Kalkış anında demerajda cosfi çok küçük değerlere düşüyor dolayısıyla bu noktada etkisi çok daha fazla olur evet. Yıldızda devreye girip sürekli devrede kalacak şekilde tasarım olmalı. Münferit kompanzasyon dediğiniz gibi merkezi otomatik kompanzasyonu rahatlatıyor, kablolardaki bakır kayıplarını azaltıyor, endüktif reaktiften doğan gerilim düşümünü ortadan kaldırıyor. Oldukça faydalı bir yöntem.
Ancak değişken yüklü motorlarda kapasitif eksene geçmemek için cosfi değerinin en yüksek olduğu çalışma durumuna göre kondansatör seçmek gerekir. Birde sürücülü motorlarda münferit kompanzasyon uygulanmaz.
 
Reaktif Endüktif yüklü alıcılarda mesafeden kaynaklı gerilim düşümü meydana gelir. Özelikle uzun metrajlı kablolarda kablonun çapını artırmak yerine kondansatör kullanılır. Maliyet açısından çok uygun olur.onun için bazı yıldız üçgen panolarında kullanmak gerekir.
 
bazı derken acarmısınız mesala hangi yıldız ücgen panolarında kullanmak gereklidir
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Forum istatistikleri

Konular
127,690
Mesajlar
912,021
Kullanıcılar
449,167
Son üye
FREETNC

Yeni konular

Geri
Üst