Yıldız / Üçgen Yol verme ile ilgili bir Soru

DinTOR

Üye
Katılım
31 Eki 2008
Mesajlar
241
Puanları
1
Yaş
39
Hepimizin de bildiği gibi yıldız - üçgen geçiş süreleri çok önemli,

( Dayanak Bilgi: Devir sayısı henüz yükselmeden üçgen bağlantıya geçilirse motor, direkt yol almada olduğu gibi şebekeden aşırı akım çeker.Bu nedenle yıldız bağlantıda motorun normal devrine yaklaşıncaya kadar bir sürenin geçmesi gerekir. Bu süre motorun gücüne göre değişiklik gösterir ve maksimun 8-10 saniye civarındadır.
Diğer yandan yıldız bağlı iken normal devrine ulaştığı halde üçgen bağlantıya
geçilmezse motor, normal çalışma momentinin 1/3 ü oranında bir momentle çalışır
)

Bu süreyi tayin etmek için motor boşta iken ve üçgende çalışyor iken ki devirlerin eşitlenmesi gerektiği söyleniyor.

Bu noktada motorun devrini ölçme şansımız yok ise AKIM değişim verisinden yakalayabilirmiyiz?

Özetle:

Yükte çalışan bir motor yıldızdan üçgene geçiş anında ampermetreler 270 amper civarı gösteriyor ve giderek rantabl çalışmasında 240 ampere düşüyorsa bu veriyi kullanarak yıldız çalışma süresini artırıp geçiş anından sonra 240 amperi görebilirmiyim?
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Ben denemeye karar verdim denedikten sonra size bilgi vereceğim.
 
...
Yükte çalışan bir motor yıldızdan üçgene geçiş anında ampermetreler 270 amper civarı gösteriyor ve giderek rantabl çalışmasında 240 ampere düşüyorsa bu veriyi kullanarak yıldız çalışma süresini artırıp geçiş anından sonra 240 amperi görebilirmiyim?

Motor yıldız konumundayken çalıştığında şebekeden çektiği ilk akım fazladır. Birkaç saniyede (motora göre değişir tabii, dakikaları da bulabilir) normal devrine ulaşır ve bu arada da şebekeden çektiği akım azalır. Bir seviyede sabitlenir. Bu esnada üçgen bağlantı durumuna geçirilmelidir. Bunu motorun sesinde de anlayabilirsiniz birkaç denemeden sonra...
 
Arkadaşlar soft starter diye bir cihaz var neden yıldız üçgenle uğraşıyorsunuz çok pratik ve eskisi gibi pahalı değil.
 
Yüksek tork ile çalışan motorlarda Soft starter öok sıkıntı yapıyor, Ama Eğer sistem sadece fan veya su pompası mantığı ise exsamurai'nin dediği gibi Soft starter neden denemiyorsunuz?
 
ARKADASLAR soft startlar her yerde işe yaramz örnegin 45 kw lık bir dinama, mevcut 50 kw trafo ile besleniyorsa ve bu 45 kw motor normal ücgende ilk demerajda 120 amber cekıp sonra toparlanıp ücgende 80 amper cekiyorsa soft startlar ilk demerajda 160 amper ceker buda malum trafoya aşırı akım cekmesınden DOLAYI TRAFODA ısınma ve FARKLI sıkıntılara yol acar veya panodaki termik manyatık şalterin atması gibi sorunlar dogabılır yani soft starter kullanacagım yerde bır cok hesabı yapmak gerek ..VE SORUMUZA GELİRSEK yıldızda calışan motor ücgene göre fazla amper ceker ücgene geciş süresini bulman için amper metrenın en az cektıgı zamanı takıp et yani motor ılk demerajda fazal amper cekip toparlandıkac amper düşecektir amber sapıt yerde durdugu vakıt ücgen zamanını ayarla tabı bazı yerlerde ve yuklerde amper degişgen olur örnegın ılk kalkışta cok ceker sonra düşer gıbı gorunsede tekrar yukselir buna dıkkat et derim kolay gelsin..
 
ARKADASLAR soft startlar her yerde işe yaramz örnegin 45 kw lık bir dinama, mevcut 50 kw trafo ile besleniyorsa ve bu 45 kw motor normal ücgende ilk demerajda 120 amber cekıp sonra toparlanıp ücgende 80 amper cekiyorsa soft startlar ilk demerajda 160 amper ceker buda malum trafoya aşırı akım cekmesınden DOLAYI TRAFODA ısınma ve FARKLI sıkıntılara yol acar veya panodaki termik manyatık şalterin atması gibi sorunlar dogabılır yani soft starter kullanacagım yerde bır cok hesabı yapmak gerek ..VE SORUMUZA GELİRSEK yıldızda calışan motor ücgene göre fazla amper ceker ücgene geciş süresini bulman için amper metrenın en az cektıgı zamanı takıp et yani motor ılk demerajda fazal amper cekip toparlandıkac amper düşecektir amber sapıt yerde durdugu vakıt ücgen zamanını ayarla tabı bazı yerlerde ve yuklerde amper degişgen olur örnegın ılk kalkışta cok ceker sonra düşer gıbı gorunsede tekrar yukselir buna dıkkat et derim kolay gelsin..


Merhaba arkadaşım,
Özür dileyerek başlıyorum ukalalık olarak görme öyle bir amacım yok lakin,hatalarımızın,yanlış bilinenlerin düzeltilmesi ve teknik bilgi ve desteğin paylaşılması herhalde forumun öncelikli amacı olsa gerek, her birimizin ihtiyaç duyabileceği her arkadaşımızın kendine has tecrübeleri bilgileri elbetteki vardır.diyerek söze başlıyalım.
45 kW dinama demişsiniz, DİNAMO mekanik enerjiyi DC elektrik enerjisine çeviren makinalara denir.
50 kW Trafo demişsiniz Trafolarda güç kW olarak değil VA veya kVA veya MVA olarak belirtilir ikisi farklı farklı birimlerdir.
45 kW motoru 50 kVA trafoda çalıştırmaktan bahsettiğinizi düşünerekten;
45 kW motorun mil gücüdür yani vereceği güçtür. motor randımanını yaklaşık %85 alırsak 53 kW gibi bir değer çıkar. 50 kVA trafo yine yaklaşık olarak 0,80 Güç katsayısı ile maksimum 40 kW güç üretir.Kısaca bu trafo ile bu motorun çalıştırılması trafonun selameti açısından pek hayırlı gözükmemektedir.Y/D sistemlerde Motor ilk kalkınma akımı yıldız bağlantıda motor anma akımının 2 üçgen bağlantıda 6 katıdır.soft starter larda yol alma akımı sınırlandırılabilmekte motor istenilen (sınırlar ölçüsünde)momentte kaldırılabilmektedir.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,207
Mesajlar
915,823
Kullanıcılar
449,987
Son üye
mavcil19

Yeni konular

Geri
Üst