Trifaze Motor Gövdesine Topraklama ve KAKR Bağlamak

Eyong

Üye
Katılım
30 Ara 2016
Mesajlar
66
Puanları
1
Yaş
43
Merhaba arkadaşlar, ilgili başlıkları okudum ama benim konum ile ilgili net bir bilgiye ulaşamadım.

3 faz olan 3 hp bir havuz motorum var, panosunda KAKR yok bu yüzden bir tane eklemek istiyorum. Saat panosunda 300 ma var, ben insan koruması için motor panosuna 30ma eklemek istiyorum.

Buradan öğrendiğim kadarıyla trifaze KAKR nötr kullanmadan bağlayacağım, onda sıkıntı yok.

Fakat motorumun gövdesine Nötr mü bağlı yoksa Toprak mı emin değilim (rengi mavi), motorun yanına gittiğimde nötr olup olmadığını anlayabilirim.

Soruma gelirsek, eğer gövdeye Nötr bağlandıysa, ya da Nötr ve Toprak panoda bir yerlerde birleştirildiyse;

Ben insan koruması için 30 ma KAKR takmak ve doğru şekilde çalışmasını sağlamak için, motorun gövdesine yeni bir toprak hattı çeksem olur mu?

Toprağa bir demir veya çubuk saplayıp hat çekebilme imkanım var, pano toprağa çok yakın.

Motor gövdesinin tam olarak toprak olduğunu anlamam için faz ve gövde arasında ölçüm yaparsam nötr olmadığı için 220 görmemem lazım doğru mu?

Cevaplar için şimdiden teşekkürler.
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Merhaba. Sözü edilen bu 3 fazlı asenkron motor bağlantısında motor gövdesindeki mutlaka toprak hattıdır ve 3 fazla birlikte çekilmiştir. Çünkü 3 fazlı asenkron motorlarda diğer 3 fazlı sistemlerden istisnai olarak nötr hattı kullanılmaz, onun yerine gövdeye irtibatlı, topraklanarak (çekilmiş) toprak hattı 3 fazla birlikte 3 fazlı özel prizlerde/fişlerden iletilerek (arada uzatmalı geçmeler veya iletilme durumları varsa) kullanılır. Bu nedenle gövdedeki uç nötr ucu olmayıp mutlaka toprak hattı ucudur. Panodan nötr ve toprağın birleştirilmesi durumu ise kesinlikle söz konusu olamaz, motor gövdesindeki toprak ile faz ölçümlerini bunu mutlaka göz önünde bulundurarak yapınız. Kolay gelsin.

https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/evlerimize-trifaze-sayaç-ve-nötr-kopması.118569/
 
Cevap için teşekkürler, motor gövdesine bağlı olan mavi kablo motor kontrol panosunda toprak hattına (sarı) bağlanmış gözüküyor, bu hat da 3 faz, 1 nötr ve 1 toprak olarak 5 kablo saat panosundan buraya kadar geliyor.

Fakat faz ve toprak hattını ölçtüğümde 230 volt görüyorum, yanlış anlamadıysam bu toprak ve nötrün bir yerde birleştirildiği anlamına geliyor di mi?

Peki ben güvenlik açısından toprağa metal bir çubuk saplayıp motorun gövdesine buradan toprak hat versem olur mu?

Tekrar teşekkürler
 
Faz toprak arası ölçüm 230 normaldir. faz nötr arasıda 230 normaldir. Burada nötr ve toprağın birleşik olup olmadığını anlamak için şu yolları deneyin.

1. Buzzer testi : multimetreyi buzzer konumuna alarak yapılır.
2. İzolasyon testi : Mega ohm seviyeleri görürseniz ayrıdır.
3. Ayrı ayrı nötr ve toprak dirençlerini ölçün eğer aynı sonuçlarsa birleşik olabilir

Eğer panoda bir topraklama mevcut ise ayrı bir topraklama yapmak potansiyel fark oluşturur. topraklama da en önemli konu eşpotansiyel oluşturmaktır. Ayrı topraklama hattı çekmek yerine mevcut topraklama direncinizin ölçümünü yapınız. Topraklama ölçümü sonucu değeriniz kötü çıkarsa eşpotansiyel nokta yani ana topraklama barasını güçlendiriniz. Ayrı bir topraklama yapmayınız
 

Forum istatistikleri

Konular
127,961
Mesajlar
913,924
Kullanıcılar
449,609
Son üye
cherrywine

Yeni konular

Geri
Üst