Traktör sarj bağlantı nasil yapsamda gösterge lambası sönmüyor

Katılım
6 Ara 2020
Mesajlar
14
Puanları
1
Yaş
48
Arkadaslar formdaki konuları okudum bir ford3000 traktörum var aku yeni sarj dinomosu eski murat 124 lerde kullanilan dinomo gosrege lambasi sonmuyordu. Dinomu soktum diyotlar degisti. Gosterge lambasini birturlu baglayamadim. Alternatör deki lamba cikisini gosterge lambasinin bir bacagina 15 nolu konjektor ucundan bir kobloyu gosterge lambasinin diger ucuna bagliyorum kontak acilinca sarz lambasi yanmiyor.
67 nolu konjekor ucu alternatör 67 sine bagli 30 nolu alnator ucu akü ye bağlı konjektor 15 nolu uc kontaga bagli .ne yanlis.
Alternatör lamba cikisi + mi - mi eger - ise goserterge lambasina burdan eksi anahtardan ise + versem ne olur.
Sarj lamasi
 
Lambanin bir ucu kontak anahtarindan + akü bağlantısını almali. Diğer ucu alternatör den . İkisinden de + gelince yani motor çalışınca lamba söner. Motor çalismazken alternatör + veremeyecek, o zaman lamba yanar bildigim bu
 
Teşekkür ederim cevabınız için.
Kontak anahtarından + ucu lambanın bir ucuna bağlıyorum. Alternatördeki lamba çıkışından bir kabloyu da lambanın diğer ucuna bağlıyorum. Sonuç yok lamba yanmıyor. Motoru çalıştırınca yanıyor. Oysa Alternatör şarj etmeye başlayınca sönmesi lazım, olmuyor?
Bir başka yol : 30 nolu uçdan bir kablo aküden bir alıyorum (+) lambayı seri bağlıyorum, gene aynı.
Bir başka yol : Konjektör 15 nolu ucu ile kontak arasına seri bağlantı yapıyorum, gene olmuyor.
Şarj gösterge lambasını nasıl bağlamalıyım ki kontak açılınca yansın motor çalışıp şarj etmeye başlayınca sönsün.
 
images (13).jpeg
 
Teşekkür ederim bu bağlantıy gordum aynen bagliyorum aku sarz oluyor sikinti gösterge lambasinda
 
Sizin traktörün şasesi ters olmasın, elk anlayan yok mu yakınlarda?
 
şase ters değil kontrol ettim, tesisatı yeniden döşedim herşey tamam ancak bir tek şarj lambası sorunu kaldı, alternatörü söktüm sanayide dinamo tamircisine götürdüm durumu söyledim, bir gün sonra gel al dedi aldım tamam denildi. Götürüp bağladım yine yanmıyor. Ya tamirci tamir etmedi, ya da başka bir şey var, ama ne? Kendimce diyorum ki alternatör lamba çıkış negatif diyotumu arızalı. Çalışınca Pozitif elektrik veriyor. Motor çalışmıyorken negatif akım vermiyor, içindeki ikaz diyotu, yada negatif diyotlardan birimi arızalı diye düşünüyorum. Yanlış mı düşünüyorum..
 
images (17).png


- uyartım bobini üzerinden geliyor gibi. Diğer 3 diyottan zaten gelemez. Konjektör bağlantısı ters olmasın. Ya da kojektörü bypass yapıp bir dene. Fişleri cikarip birbirine bagla
 
Son düzenleme:
Kontak anahtarının açılmasıyla şarj kontrol lambasından geçen çok küçük bir akım regülatör birinci kontağından ve rotor sargılarından geçerek devresini tamamlar. Ve şarj kontrol lamba sı yanar. Bu anda rotor sargılarında çok küçük şiddette manyetik alan oluşmuştur. Motorun çalışmasıyla rotor sargılarındaki çok küçük şiddetteki manyetik alan stator sargılarında 3-5 voltluk gerilim oluştura bilir. 3-5 voltluk gerilim bataryayı şarj edemeyecektir. Bu gerilim uyartım diyotları tarafından doğrultularak rotor sargılarına gönderilir. Manyetik alanın kuvvetlenmesiyle birlikte alternatör gerilimi de yükseleceği için şarj başlamış olacaktır. Şarj işlemi sırasında uyartım diyotları üzerinden gelen voltluk şarj gerilimi şarj kontrol lambasının sol ucunu etkileyecektir. Ayrıca alternatörün 30 nolu ucundan ve kontak anahtarı üzerinden gelen aynı şarj gerilimi şarj kontrol lambasının sağ ucunu da etkiler. Her iki pozitif gerilim birbirini nötrleştireceklerinden, şarj kontrol lambası sönecektir.
Alternatör lamba çıkışı ile akü + kutup arası bir gösterge lambası bağlıyorum yok yanmıyor. Bi arıza var ama bulamadım.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,658
Kullanıcılar
449,940
Son üye
yavuzturan

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst