Tek Fazlı motorların çalışma prensibi hk?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

kadirgozu

Üye
Katılım
16 Ağu 2009
Mesajlar
3
Puanları
1
meraba arkadaşlar....
tek fazlı motorların çalışma prensibi hakkında bilgi edinmek istiyorum.
motorun içinde bulunan sarım onun çalışması için yeterli değilmiş. çalışmasını sağlamak için kondansatör de bağlamak gerekiyormuş.. bu kondansatörün çalışmadaki işlevini anlatabilir misiniz...?
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Bir fazlı motorda iki sargı bulunur: Ana sargı ve yardımcı sargı.
Ana sargı ile sardımcı sargı arasında faz farkı oluşturmak için yardımcı sargıya uygun değerde kondansatör bağlanır. Yoksa motor ilk hareketini alamaz ve dönmeye başlayamaz. Dönmeye başladıktan sonra bu yardımca sargı (bazen) devreden çıkarılır.

Forumda konu hakkında birkaç konu daha var. Arama yapmadan konu açmamaya özen gösteriniz:

https://www.kontrolkalemi.com/forum...motorlara-kondastorun-fonsiyonlari-nedir.html
https://www.kontrolkalemi.com/forum...torlarda-kullanilan-kondansatorun-gorevi.html
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Forum istatistikleri

Konular
128,203
Mesajlar
915,808
Kullanıcılar
449,985
Son üye
sSait Başdaş

Yeni konular

Geri
Üst