TAVAN VANTİLATÖRÜ yavaş dönüyor.

Katılım
10 Ağu 2015
Mesajlar
8
Puanları
1
Yaş
47
Evimde 3 tane tavan vantilatörü var. 4 senedir kullanıyorum. Ancak hızları düştü. 3. kademede 1. kademedeymiş gibi yavaş dönüyor. Neden yavaşladı ve nasıl hızlandırırım . Teşekkürler.
 
motor içerisindeki rulmanları kontrol edin bozuldu ise sürtünmesi artmış olabilir
 
Kontrol ederim.ama rulmanlardan hiç ses gelmiyor. İlk aldığımda jet gibiydi. Sonra babam kanatları kıvırdı daha fazla hava sirküle etsin diye. O günden sonra yavaşladı. İçinden direk bağlasam acaba hep 3 devir olsa.
 
Mili yağlayın. Ayrıca komutatör anahtarı kontrol edin. Kademe kontaklarında sorun olabilir.
 
İçini açtım. Forumlarda kondansatörden olabilir diyor. Kesip kabloyu direk baglasak olurmu. En son hızda dönsün.
 
Öyle olmaz. Hiç dönmez. 3. kademede 1. kademe gibi dönüyorsa kond. olmaz. Dediklerimi yapın.
Eğer kond. olsaydı elle ilk hareketi verdiğinizde normal hızına ulaşırdı.
 
Mili üsttenmi yağlıyalım . Siyah motoru söküp mü.
 

Ekli dosyalar

  • 1439207835586.jpg
    1439207835586.jpg
    1.1 MB · Görüntüleme: 212
Mil belli. O hizadan yağı dökün. Söküp yağlarsanız daha iyi olur. Komutatör anahtara baktınız mı?
 
Anahtar çalısıyor. Sıfırda duruyor. Kademelerde hareket ediyor.
 
Merhaba.Bir fazlı asenkron motora yol veren kondansatör arızası olsaydı tavan vantilatörünüz ilk hareketine hiç başlayamazdı.4 yıl boyunca rulman (Rulman olup bu kapaksız ise araya toz,kir,vb. girerek mevcut sürtünmeyi artırmış,bu hareketi iyice yavaşlatmış da olabilir) veya burçlu (Kaymalı) yatakla mil arasına giren toz,kir,oluşan pas,vb. istenmeyen yabancı maddeler sürtünmeyi çok artırmış,kademeler arasındaki bu farkı yok sayılacak kadar iyice azaltabilmiştir.

Ayni durum Arçelik ayaklı vantilatörümde 1. kademede hiç hareket olmayıp 2. ve 3. kademelerde tutuk dönmesi nedenli vardı.Mile ince yağı emdirip 24 -36 saat bekletince bu oluşan pas,kir ve tozlar iyice çözüldü ve vantilatör 1. kademede bile artık dönmeye (İlk orijinalindeki gibi) başladı.Ben de ilk başta olası kondansatör arızasından şüphelenip bir kapasiteölçer (kapasitemetre) evde o sırada hiç bulunmadığından, bir elektronikçi dükkanında bunu ölçtürüp sağlamlığını iyice teyit ettirmiş,yenisini almaktan son anda vazgeçmiştim.

Sorununuz mil ile yataklar arasındaki mekanik sıkışmalardan dolayı (Bu araya sıkışan pas,kir,vb.) kaynaklıdır,başıma geldiği için de çok emin söyleyebiliyorum bunu size.İnce bir yağı emdirip bir müddet en ücra noktaların (Rotoru söküp de çıkarmayacaksanız eğer) bunu tam almasını ve yumuşamasını da iyice bekleyin.Rotoru sökerseniz eğer paslı yerleri temiz bir bezle ovalayıp sonrasında pasla kısmen yüzey kalitesi bozulan bu rotor milini yağa bulaşmış olarak yine de bekletin.Sonrasında ise toplayarak vantilatörü çalıştırıp bu sonucunu gördüğünüzde, bu kademelerdeki hız geçişlerinin eski orijinal haline kolaylıkla da dönebildiğini görebileceksiniz,sn.Öğretmen27 Hocam'ın açıkça belirtebildiği gibi.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
127,952
Mesajlar
913,877
Kullanıcılar
449,599
Son üye
Gksn

Yeni konular

Geri
Üst