Tamamen bitmiş 12v9ah Motor aküsünü şoklama

vertus

Üye
Katılım
20 Haz 2019
Mesajlar
2
Puanları
1
Yaş
26
Motosikletim uzun süre yattı ve aküyü yemiş doldurmaya götürdüğümde usta tamamen bitmiş ölü bu dedi. bu benim başıma ikinci kez geliyor ve her seferinde hızlı biten aküler yüzünden yeni akü almak istemiyorum. bir ürün aldım. akü onarıcı şarj edici vs. bilirsiniz belki noco g750 diye bir cihaz. cihazı taktım aküye sinyal yok sonra biraz araştırdım ki aküde çok az da olsa bir enerji olması halinde aküyü kurtarıyormuş ama şimdi ben bu enerjiyi nasıl sağlayacağım bilmiyorum. şöyle prizden 12v1ah çıktılı şarj aletleri var 10-20 liraya ama işe yarayacak mı bilmiyorum. bu aküye küçük de olsa nasıl enerji veririm? kurtarılır mı?
 

silvestir

Uzman Üye
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,703
Puanları
208
Bırakın bu işleri, ölen akü ölmüştür. Yenisi alınır ona iyi bakılır.
 
Konu Sah
V

vertus

Üye
Katılım
20 Haz 2019
Mesajlar
2
Puanları
1
Yaş
26
ben buraya yazayım da başına benzer durum gelen arkadaşlar yararlansın. 1 adet 12v 1 amper adaptör ile 10dk şarj ettim sonrasında noco g750 ile tedavi ettim akü şu an ful şarj. değerler gayet iyi %90-95 oranında kendine geldi. Çöpe atmadan önce biraz uğraşmak hem size hem doğaya yarar sağlar. sevgiler.
 

paskomya

Katılımcı Üye
Katılım
10 Eki 2009
Mesajlar
829
Puanları
58
Yaş
55
Konum
bodrum
kaç saatte şarz etti, amperi nasıl paylaşırsan memnun olurum
 

Scorpion42

Katılımcı Üye
Katılım
19 Şub 2016
Mesajlar
385
Puanları
58
Konum
KONYA
ben buraya yazayım da başına benzer durum gelen arkadaşlar yararlansın. 1 adet 12v 1 amper adaptör ile 10dk şarj ettim sonrasında noco g750 ile tedavi ettim akü şu an ful şarj. değerler gayet iyi %90-95 oranında kendine geldi. Çöpe atmadan önce biraz uğraşmak hem size hem doğaya yarar sağlar. sevgiler.
Merhaba,
Sorununuz çözülmüş sanırım ama ek bilgi olarak paylaşma gereği duydum. Uzun süre kullanılmayan akülerde, plakalarda oluşan sülfat tabakası yüzünden şarj sorunu yaşanmakta. Bu tabakayı ortadan kaldırmadan yapılan şarj işlemleri ya başlamadan bitmekte yada çok kısa sürede tamamlanarak kullanıcıyı yanıltmakta ve bağlanacağı cihazda ihtiyaç olan amperi karşılayamamaktadır. Bu durumda geriye plakalardaki sülfat tabakasını kimyasal yada elektriksel olarak temizlemek kalıyor ki tekrar sağlıklı bir şarj ile aküden yeniden verim alınabilir bir hâle gelsin. Kimyasal olarak neler yapıldığı konusunda bir bilgim yok lakin elektriksel olarak desülfatör adı altında piyasada bazı hazır cihazlar ve kendinizin yapabileceği (deneme yanılma ile tecrübe edilmiş) devreler mevcut. Çalışma mantığı ise, cihaz aküdeki mevcut enerji ile beslenip aküye yüksek frekansta darbe niteliğinde gerilim göndererek plakalardaki sülfat tabakasını kırarak ortadan kaldırmaya dayanıyor. Bu işlemi yapabilmesi içinde akünün en azından üzerinde yazan voltajı verebilecek kadar enerjiye sahip olması gerekir. Tabi sülfat tabakasının durumuna göre işlem süresinin (1 gün 1 hafta yada daha fazla) ne kadar olacağı ise muallak. Olmaz diye bir şey yok sadece süreç biraz zahmetli, takip ve ara ara kontrol istemekte, sonrasında (eğer akünüzde fiziksel bir deformasyon yok ise) yine aynı akünüzü kullanmaya devam edebiliyorsunuz.
Ayrıca piyasada bazı şarj cihazları, tamamen işlevini yitirmemiş aküler için belirlenen bir algoritma ile şarj işlemini yaparak sadece aküyü şarj etmekle kalmayıp elektriksel olarak bazı bakımlarını da (yukarıda bahsettiğim sülfattan arındırma işlemleri vb.) yapmaktadırlar. Sizde bu bahsettiğim cihazlardan biri olan, piyasadaki en kapsamlı cihazlardan birini tercih etmişsiniz. Bende aynı cihazın 90 amper üstünü araştırmış fakat fiyat konusunda bütçem yetmediği için aynı özelliklere sahip olmasa da benzer özelliklerde Black&Decker BDV090 modelini almıştım. Yalnız Noco özellikle bakım olayında gerçekten güzel iş çıkarmakta. Black&Decker nasıl kötümü peki? elbette hayır bende kullanıcısı olarak hem arabadaki 12v 60Ah hemde evde kullandığım 12v/7Ah 'lik akülerimde gayet memnun olarak kullanıyorum fakat noco genius, özelliklerinde jel aküleride kapsadığını belirtirken Black&Decker kurşun asit aküleri belirtmekte. Velhasıl uzun lafın kısası özellikle yüksek amperli taşıt akülerinde, akü bitti şarj tutmuyor vs diye atıp yenisini almak uzun vadede yaşanıyor ise (3-5 yılda bir) belki kabul edilebilir ama kısa vadede (1-2 yılda) değişim yapılıyorsa hem bütçeyi yorar hemde sizi. Zira yeni diye alınan akülerin de üretim tarihlerini, ne kadar süredir rafta olduğunu ve ne şartlarda depolandıklarını kontrol etmek gerekir. Zira sıfır diye, kimyasal bozulmanın gerçekleşmeyeceğinin hiç bir garantisi yoktur.

Bahsettiğim Desülfatör cihazı (tamamen boş aküde işe yaramaz)
55160
 

Ekli dosyalar

Sponsor Bağlantı

Forum istatistikleri

Konular
105,958
Mesajlar
746,403
Kullanıcılar
393,769
Son üye
recep13

Yeni konular

Üst