Tablet şarj sorunu

Zeus-tr

Üye
Katılım
22 Şub 2018
Mesajlar
11
Puanları
1
Yaş
27
Hocalarim merhaba sorunum şu:tabletin USB giriş yeri kırıldı tamir imkanı yok dolayısıyla şarj edemiyorum bunu nasıl şarj ederim detaylı bir şekilde yardimci olur musunuz. 2 kırmızı 2 siyah 1 beyaz kablosu var bunu dışardan şarj edip takabilicegim yada farklı bir yöntem kullanabilir miyim. Öncelik tableti kullanabilmek. Yada bu pili nasıl degerlendirebilirim kumandali arabaya takabilir miyim hani lipo şarj devresine baglayarak kullanmayı düşünüyorum araç 3 adet büyük pille calisiyor.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20180221_211744.jpg
    IMG_20180221_211744.jpg
    378 KB · Görüntüleme: 125
Bence tabletinizi harcamayınız.

Iki kirmizi ve iki siyah arti ve eksi ortak olmasi lazim.

Asagidaki gibi bir modul aliniz pil kutuplarina baglayip ayni sekilde sarj edebilirsiniz. Modul adi tp4056

Tek sorun pc ile data baglantisi yapamazsiniz. Bluetooth uzerinden yada mumkunmu bilmiyorum wifi uzerinden dosya erisimi saglayabilirsiniz.

WLEh3J2yuoLH6qX2sBkrtUgdzkl3jyj3F4gQlIQuBV1wtkzaGM.jpg
 
Bence tabletinizi harcamayınız.

Iki kirmizi ve iki siyah arti ve eksi ortak olmasi lazim.

Asagidaki gibi bir modul aliniz pil kutuplarina baglayip ayni sekilde sarj edebilirsiniz. Modul adi tp4056

Tek sorun pc ile data baglantisi yapamazsiniz. Bluetooth uzerinden yada mumkunmu bilmiyorum wifi uzerinden dosya erisimi saglayabilirsiniz.

WLEh3J2yuoLH6qX2sBkrtUgdzkl3jyj3F4gQlIQuBV1wtkzaGM.jpg



hocam böyle bir video gördüm bunu yapabilirmiyim.sizin dediğiniz gibi yaparım ancak pil üzerinde dediğiniz kutuplar tam olarak neresi oluyor pek bilgim yok biraz daha aydınlatırmısınz( pilin resmini attım)
 

Ekli dosyalar

  • 1519326609626-731470279.jpg
    1519326609626-731470279.jpg
    196.2 KB · Görüntüleme: 69
Lityum- iyon şarjlı piliniz 4000 mA kapasiteli olduğundan %37'sinin şarj akımı olarak girmesi ısınmadan şarjı için gerekiyor, 1000 mA/4000 mA %25'i giriyor, yani şarj akımı olan 1000 mA'i direk bu modülle (devreyle) verin. Amper düşüren bir dirence ise gerek yoktur.

Pil kutuplarından emin değilseniz eğer avometrenin dc ölçüm kısmına getirip ölçüm yapıldığında kırmızı ve siyah prob uçları doğru problara bağlıysa örneğin; 3.7 volt dc 'nin önünde - işareti hiç çıkmaz, yanlış pil kutuplarında ise - işareti çıkar, buradan kırmızı ve siyaha bağlı prob uçlarının ters kutuplarda olduğunu kolayca anlarsınız. Pili tabletteki yerinden sökmüşsünüz benim gördüğüm kadarıyla, verdiğiniz resimdeki tabletteki gibi + ve - işaretli pcb üzerindeki noktalara da bu modüle bağlanan + ve - uçları lehimlemeniz gereklidir. Bu esnada pili kısa devre yapmadan (Pilin şarjlı olabileceği düşünülerek) lehimi dikkatli olarak yapmanız gerekiyor. Veya bataryayı 12 voltluk küçük bir ampül (Oto sinyal ampulü gibi) üzerinden dikkatle deşarj edip tüm bağlantıları ondan sonra yapın, en emniyetlisi budur. Kolay gelsin.

TP4056 1A Li-ion Battery Charging Module:

Bu modül TP4056 lipo şarj çipi ile yapılmıştır. 1 hücreli lityum pilleri şarj edebilir veya paralel bağlı pilleri şarj edebilir. TP4056 basit devre yapısı, iyi koruma özelliği hassas şarj yapabilmektedir. Bu modül tamamiyle otomatik şarj mekanizmasına sahiptir. Smd malzemelerden üretilmiştir.
Modül self-regulasyon current yeteneğine sahiptir. 100mA ile 1000mA arasında şarj etme imkanı vardır. Şarjı akımı 1A olarak set edilmiştir. İsterseniz direnç değişimi ile akım değerini değiştirebilirsiniz.
Modül besleme voltajını, usb yada kart üzerindeki besleme giriş padlerinden alır. Test akımı giriş tarafından ölçülebilir. Şarj akımı pil kapasitesinin 0.37 si kadar olmalıdır. 1A lik bir pil 0,4A ile şarj edilmesi uygundur. Daha kısa sürede yüksek akımlar ile şarj edilmesi pile zarar verebilir.
Besleme ve pil bağlantılarında kullanılacak tellerin kaliteli olması gerekir. Kalitesiz kablolar göstereceği direnç sebebiyle şarj akımını etkileyecektir.
Şarj sırasında kırmızı led gösterge çalışmaktadır. Şarj bittiğinde yeşil gösterge ledi yanar ve şarj bitmiş olduğu anlaşılır.
Şarj voltajı 5V üzerinde olmamalıdır. 5V üzerine çıkacak besleme voltajı ısıya sebep olur. Buda şarj akımının azalmasına sebep olur. 60 derecelik entegre sıcaklığı normaldir.
ÇOK ÖNEMLİ: Pil modüle ters bağlanırsa çip bozulur. Buna dikkat edilmesi zaruridir.

Alıntıdır: https://urun.n11.com/diger-aksesuar...p4056-1a-li-ion-miniusb-soket-yeni-P132844811
 
Yani hocam diyorsunuz ki pil üzerinde işaretlediğim yerden + ve - kutbu bulup buraya lehim yapmak, doğru mudur. Şöyle de birsey var baglayacagim kutuplarda 2 kablo(ornegin + kutbunda 2 kirmizi - kutbunda 2 siyah kablo ) var bu sorun teskil eder mi ?
 

Ekli dosyalar

  • 1519326609626-731470279.jpg
    1519326609626-731470279.jpg
    180.6 KB · Görüntüleme: 47
Son düzenleme:
Evet arti kutupta iki kirmizi eksi kutupta iki siyah kablo var bunlari sarj devresi ile irtibatlandirdiginizda sarji o devre ile saglayacaksiniz.

Baglanti yapmadan once kablo dogrulullarini olcu aleti ile dogrulamakta fayda var.
 
Daha iyi anlaşılması için benzetme yapılırsa; araçlardaki şaj dinamosu ile akünün 12 volt dc.lik elektrik sistemini paralel olarak beslemesi ve çalıştırmasındaki gibi, batarya (Araçtaki akü) ve modül (Şarj dinamosu) tabetin 3.7 voltluk dc. elektrik sistemine pcb (Kart) üzerindeki + ve - uçlarından paralel olarak (O yüzden resimlerde çift + ve - kablo görünüyor) lehimlenip bağlanmış olacaktır.

Batarya şarjı çok yeterli olduğunda adaptör prize takılı olsa/olmasa da kesintisiz bir şekilde tablet çalışmış olacaktır. Araçrtaki şarj dinamosu konjenktörle şarj akımını şarj dinamosundan kestiği gibi, bu modül de batarya tam şarj olduğunda bu şarjı kesecektir, fiş adatörle prize bğlı olsa bile. Çalışma mantığı ve elektrik bağlantı şeklinin asıl mantığı böyle olacaktır. Kolay gelsin.
 
Daha iyi anlaşılması için benzetme yapılırsa; araçlardaki şaj dinamosu ile akünün 12 volt dc.lik elektrik sistemini paralel olarak beslemesi ve çalıştırmasındaki gibi, batarya (Araçtaki akü) ve modül (Şarj dinamosu) tabetin 3.7 voltluk dc. elektrik sistemine pcb (Kart) üzerindeki + ve - uçlarından paralel olarak (O yüzden resimlerde çift + ve - kablo görünüyor) lehimlenip bağlanmış olacaktır.

Batarya şarjı çok yeterli olduğunda adaptör prize takılı olsa/olmasa da kesintisiz bir şekilde tablet çalışmış olacaktır. Araçrtaki şarj dinamosu konjenktörle şarj akımını şarj dinamosundan kestiği gibi, bu modül de batarya tam şarj olduğunda bu şarjı kesecektir, fiş adatörle prize bğlı olsa bile. Çalışma mantığı ve elektrik bağlantı şeklinin asıl mantığı böyle olacaktır. Kolay gelsin.

++ HOCAM bunu yeni gördüm pil üzerindeki çıkışları yanı kırmızıyla işaretlediğim yerleri(b+ ve b+ yazıyor) tp4056 devresine mi bağlayacağım yoksa maviyle işaretlediğim(p+ ve p-) yerden mi bağlantı kurucam saygılarımla.

Yok hocam telefon değil reeder'in bi tableti
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20180223_135329.jpg
    IMG_20180223_135329.jpg
    191.2 KB · Görüntüleme: 35
Moderatör tarafında düzenlendi:
c8I32e.jpg


Merhaba. Bakın, 4 ayrı DC elektrik sistemini bir şema üzerinde çizdim. Evet kırmızıyla işaretli batarya üzerindeki +b ve -b (Siyah) uçları TP4056 modülündeki + ve - işaretli yerlere bağlanacaktır, ayni kablonun diğer çifti (Paraleli) ise tablet üzerindeki + ve - işaretli yerlere lehimle bağlanmış olacaktır. Modül ters kutuplarda bağlandığında bozuluyor, bunun yazısı vardır bildiğiniz gibi, ayni inverterlerin + ve - ucunun inverterde ters bağlanmaya karşı ters koruma olmadığında bozulması gibi. Bu yüzden + ve - uçlardan özellikle batarya üzerindekilerden iyice emin olup (Avometrenin dc ölçüm kademesiyle prob uçlarıyla, problardan + kırmızı kabloda, - siyah kabloda ise tam olarak bunu tespit edersiniz en doğru kutupları) bağlamanız gerekiyor. Sistem üsteki bir şemada da çizdiğim diğer DC sistemleri gibi, tabletin + ve - girişindeki bu lehim nokatalarına tam paralel olarak çalışıyor. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,658
Kullanıcılar
449,940
Son üye
yavuzturan

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst