siemens z6.0 elektirik süpürge motoru

dranketo

Üye
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
3
Puanları
1
Yaş
53
Merhaba Arkadaşlar.
Siemesn z6.0 exterme power elektirik supurgesi çalışırken sıksık duruyor.Tamirciye götürüdüm motoru değiştirmek gerekir dedi fiyatı 180 tl .İnternette motor buldum fiyat 66 tl.
motoru alıp kendim takmak istiyorum ancak bu supurgeyi tam olarak sokemedim.4 adet vida var sokuyorum hala tam olarak kasa acılımıyor.Bu tip supurgelerin sokumu ile ilgili prtaik bilgisi olan varsa yardımını bekliyorum.
ilginize şimdiden teşekkürler.
ALTTA SUPURGE VE 2. RESİMDE SOKULEBİLEN VİDALARI KIRMIZI İÇİNE ALDIM.
BAŞKA VİDA GÖREMEDİM
 

Ekli dosyalar

  • 20160702_121225.jpg
    20160702_121225.jpg
    206.3 KB · Görüntüleme: 19
  • 20160702_121235.jpg
    20160702_121235.jpg
    198.2 KB · Görüntüleme: 21
Son düzenleme:
Motor arızasından ziyade sakın elektrik kablonuz kopuk olmasın hareket ederken bir temas edip bir kopuyor olmasın?

Çalışan motorda da arıza olabilir ancak sorunun kablonuzdan olduğunu tahmin ediyorum. Genelde fiş soketinin dibinden yada kabloyu içine toplayan makarada sorun oluyor. Bence önce doğru tesbit edilmeli.
 
kabloyu kontrol ettim .kabloya dokunmasak bile çalışırken birden sanki ısınınca duruyor.kapataıyoruz bisüre sonra tekrar actıgımdsa hiçbirsey olmamış gibi tekrar çalışıyor. içerdeki motor bölümüne ulaşabilsem ..kasayı tam açablisem kabloyuda ölçerim..
 
Filtrelerinin altindada civatalari olacak oyle hatirliyorum acma kapama dugmesinede bi bak o da sokuluyo olabilir

sadece uzağı görebilenler ayakta kalacak
 
Merhaba.Yeni bir süpürge motorunu satın almadan önce şunları mutlaka yapmalısınız:

1- Motoru hız kontrol kartından ve ON-OFF açma-kapama anahtarı bağlantısından tam ayırıp direk motor giriş uçlarına 220 vac’yi verin. Motor ısınınca yine stop ediyor mu yoksa bu durumda devamlı mı çalışıyor ?

2- Yine stop ediyorsa avometrenin omaj ölçüm kısmıyla probları motor girişine bağlıyken motorun rotorunu elle çevirin.Avometre rotoru elle dönerken ayni omaj değerine sürekli kilitlenmeli,hep ayni değeri göstermeli.Göstermiyorsa eğer,arada omaj değeri yok oluyor ve çok fazla değişiyorsa;

3- Kollektörde istenmeyen bir bombelik (Tam dairesel olmaktan çıkıp) olup kömür fırçalarla bu elektrik teması bu noktalara gelince tam bu anda kesilmiş olabilir,yani kötü senaryo ile bu rotor sargılarında kopukluk,kolektör bağlantılarında bir yerdeki bir kesiklik,dönerken ölçülen omajı bu yüzden çok değiştirebilir. Bunu siz kendiniz onaramazsınız,bunun bobinaj atölyesinde bobinaj uzmanınca özel tamiri gerekir. Bunu tamir ettirmek daha fazla maliyetliyse, yeni motorla fiyatı da ayniyse sıfırını satın alırsınız.

4- Motor iyi bir senaryoda durmaksızın çalışırsa ya anahtar ya kontrol kartı ya da kablo tutucularının bağlantılarında (Üniversal motorun stator ve rotor iç geçişlerindeki kablo tutucu bağlantılarında) bir zafiyet (Oksit,toz,vb.ısınmayla kötü elektrik teması doğması,vb.) oluşmuş olabilir.Fırça (kömür) –kollektör takımında herhangi bir sorun yoksa (Omaj ölçümünde ayni omajı elle döndürürken eğer her 360 derecelik çevirmede bunu tam gösterirse) kablo tutucu bağlantıları,açma-kapama anahtarının elle yapılan testlerinde/ testinde bu avometre hep ayni omaj değerini gösterirse,anahtarda da sorun bulunmadığı en son kontrol kartındaki lehim bağlantılarında (elektronik elemanlarının iç bağlantılarında veya kendilerinde) bir sorun olabilir.

Not: Motor sökme vidaları her markaya göre değişmekle birlikte mutlaka 2 tekerin yanında 2 adet,ortada 2 adet ve ön tekere yakın 1 veya 2 adet saç vidasının mutlaka da bulunması lazım. Zaten bunların yeri göze görünen normal saç vidasından daha büyük olan özel delik yerlerinden de kolayca farkedilip görülebilir. Ancak bazıları kalite kontrol yapıştırma etiketinin altında da kalmış olabilir. Bu nedenle tüm yapıştırmalı etiketleri öncelikle tamamen çıkarın.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Teşekkürler..
resimde bulunan görünen vidaları soktum ama başka bulamadım:((etiket altınada baktım...acaba kontrol kartı vidasız sıkıştırılmış mı?
 
Evet,bazen açılan bir boşluğa tam vidasız geçecek şekliyle olabilir veya olmayabilir,yani bu tasarım çok da değişebilir. Bazen de bir veya birkaç vidayla bu gövdeye tutturulmuş da olabilir,aslında bu makina dizaynına direk bağlıdır. Pcb hız kontrol kartının dört kenarında veya ortasında bulunan tek veya iki delikle de bazen saç vidalarıyla süpürge plastik gövdesine veya direk motor üzerine (Arçelik süper elektronik'teki gibi) tutturulmuş veya motor üzerindeki bir yarığa geçmiş de olabilir. Kolay gelsin.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,193
Mesajlar
915,740
Kullanıcılar
449,968
Son üye
ibrahimkalebayir38@gmail.

Yeni konular

Geri
Üst