Sürücü ile Frenli Motor Kontrolü

Katılım
16 Eyl 2015
Mesajlar
302
Puanları
16
Yaş
30
Konum
İstanbul
Merhabalar bir uygulama yapıyorum dönen bir karıştırma mikseri bunun motoru frenli doğrultuculu (diyot bağlantılı frenli tam dalga diyot 220v ) fren bağlantısı motorun bir ucundan ve motorun köprü tarafından ise nötr olduğu için o şekilde bağlantımı yapıyorum.

Bu motor için parametre ayarları yapacağım standart parametreler dışında önerebileceginiz parametreler mevcut mudur hızlanma süresi yavaslanma suresi ve en önemlisi durma methodu ile ilgili.

Şimdi motor frenli olduğu için benim sürücüde ayarladigim yavaslanma süresinin bir önemi kalmıyor heralde o yüzden o ayarı ne yapmalıyım ?
 
sürücü ile kontrol edilen motorun -motor- klemensinden enerji alarak elektromanyetik fren çalıştırılmaz. sürücüye, frene veya diyota zarar verebilirsin. diyot-fren beslemesini harici bi kablo ile almanı tavsiye ederim.

sürücülerde harici fren çalıştırma parametreleri vardır. bunları incelemen yararlı olacaktır. örneğin, sürücüden kuru kontak alıp freni istediğin frekansta devreye girip çıkmasını sağlayabilirsin.
 
Sürücü motor, düşük frekans/gerılımde calısırken, stop komutu verdiğinde, o dıyot düşük geilimde frene gerekli gerilimi verecekmi.
]@kocamanusta[,bu konuda haklı.
Sürücünün marka / modelini bilmiyorum. Genel yazacağım, siz kendi sürücünüzden arayın. Menude fren seçimi varsa, mesela , 3 -5 hz de röle çektirip (sürücünün kendi içindeki röle) kontagından dıyoda (harici gerilim verdirip freni açtırın. Yine stop verdiğinde, o fren rölesi bıraksın ve dıyor /frene giden gerlim kesilsin.
Veya, strat verdiğiniz, röle üzerinden yine bir kontak üzerinden diyoda enerji verdirin.
Motora giden fazlardan birisi arızalanıp gitmediği zaman, yıldız köprüsünde gerlim oluşur ve fren dıyodu patlıyabilir.
 
Son düzenleme:
Ustatlar teşekkür ederim cevaplarınız için sürücü modelim deltanin VFD040EL43W-1 buna nasıl bri bağlantı ve parametre uygulamam lazım bu konuda desteklerinizi bekliyorum
Sistemde plc yok sistemi gemo akıllı röle ile yapıyorum yani frekansi anlık okuduğum bir kontrolcü yok sadece M1 dcm slim roleden kısa devre ile start veriyorum kesince duruyor
Manuelde fren ile ilgili bu parametreler var
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_20250205_203034.jpg
    Screenshot_20250205_203034.jpg
    176.6 KB · Görüntüleme: 13
  • Screenshot_20250205_203042.jpg
    Screenshot_20250205_203042.jpg
    51.4 KB · Görüntüleme: 13
  • Screenshot_20250205_203047.jpg
    Screenshot_20250205_203047.jpg
    183.3 KB · Görüntüleme: 13
8'li parametreler mekanik frenle ilgili değil. bunları elleme.

03.00 parametresini 21 yap.
03.11 parametresini 0.5 yap.
03.12 parametresini 5 yap.

sürücü üzerindeki role kontağını kullanarak mümkünse 10A veya üstü akım taşıma kapasitesine sahip harici bi role kullanarak diyot-freni besle.

test için motoru -boşta- örneğin 15Hz'de çalıştırarak fren reaksiyonunu kontrol et.
 
Son düzenleme:
8'li parametreler mekanik frenle ilgili değil. bunları elleme.

03.00 parametresini 21 yap.
03.11 parametresini 0.5 yap.
03.12 parametresini 5 yap.

sürücü üzerindeki role kontağını kullanarak mümkünse 10A veya üstü akım taşıma kapasitesine sahip harici bi role kullanarak diyot-freni besle.

test için motoru -boşta- örneğin 15Hz'de çalıştırarak fren reaksiyonunu kontrol et.
Hocam Ilgın için çok teşekkür ederim anladigimi yazayım yanlışım var ise uyarın.

Dediğiniz parametreleri ayarlıyorum daha sonra sürücünün RC klemensine Harici +24v bağlıyorum , RA dan harici bir 24VDC 10 A rölenin A1+ sına bağlıyorum harici (10A) rölenin com ucuna (11) faz bağlıyorum 14 NO danda doğrultucuyu besliyorum doğrultucu nötr direk bağlıyorum. Doğru mudur
Yada RC faz bağlayıp RA dan çıkıp 10A röleyi mi çekeyim
03.11Fren Birakma Frekansi 0 .00-20.00 Hz
03.12 Fren Tutma Frekansi 0 .00-20.00 Hz

0.5 ve 5 diye öneride bulundunuz ustam bunu biraz açar mısınız 03.12 5 yaparsam 5 de durmaz mi direk
 
Son düzenleme:
++++++++++++

Ben uygulamayı yaparken bambaşka düşünmüştüm üstat ben böyle yapacaktim dönen bir aksam olduğu için makina istediğim konumda durmaz diye fren taktırdım motora ama belli bir süre çalışıp duracak ya istediğim konumda durmaz diye manuel bir buton takip motora start verip potans ile yavaş yavaş çevirip istediğim konuma gelince stop etmeyi düşünüyordum ve freni olduğu için şak duracağını düşündüm ve freni ise motorun köprü ile bağlı olduğu yere bir ucunu diger ucunu ise motorun karşısındaki bir uca baglamayi düşünüyordum. Bu uygulama çalışmaz mıydı?
 
Hocam Ilgın için çok teşekkür ederim anladigimi yazayım yanlışım var ise uyarın.

Dediğiniz parametreleri ayarlıyorum daha sonra sürücünün RC klemensine Harici +24v bağlıyorum , RA dan harici bir 24VDC 10 A rölenin A1+ sına bağlıyorum harici (10A) rölenin com ucuna (11) faz bağlıyorum 14 NO danda doğrultucuyu besliyorum doğrultucu nötr direk bağlıyorum. Doğru mudur
Yada RC faz bağlayıp RA dan çıkıp 10A röleyi mi çekeyim
03.11Fren Birakma Frekansi 0 .00-20.00 Hz
03.12 Fren Tutma Frekansi 0 .00-20.00 Hz

0.5 ve 5 diye öneride bulundunuz ustam bunu biraz açar mısınız 03.12 5 yaparsam 5 de durmaz mi direk

ayarladığımız fren tutma ve bırakma frekans değerleri allah'ın emri değil. saha koşullarına göre değiştirebilirsin. motor çalışmıyorken sürücünün fren kontağı NA olduğu için fren devrededir. start verdiğinizde motor ayarlanan rampayla kalkar. frekans çok kısa bi sürede 0.5 Hz'ye ulaşır fakat frenin açma reaksiyonu biraz daha geç olur. stopa basıldığında ise yine rampalı duruşa geçer. frekans 5 Hz'ye düşünce sürücü fren role kontağı açılır fakat fren reaksiyonu daha geç olduğu için muhtemelen frekans sıfır olduğunda fren harekete geçmiş veya hareketini tamamlamış olacaktır. test çalışmasında yaptığın gözleme göre ideal ayarı bulabilirsin.

diyotu AC taraftan kontaklarsan fren reaksiyonu daha yavaş DC taraftan kontaklarsan yaklaşık on kat daha hızlı fren reaksiyonu sağlarsın. çok özel durdurma yapılmayacaksa AC tetikleme işini görecektir. sürücü fren parametreleriyle de dolaylı yoldan fren reaksiyonunu ayarlayabilirsin zaten.

bağlantı anlatımın uygun fakat belki kontak çıkışı RB olabilir. 03.00 parametresini 21'e ayarladıktan sonra kontakları multimetreyle bi çek edersin.
 
ayarladığımız fren tutma ve bırakma frekans değerleri allah'ın emri değil. saha koşullarına göre değiştirebilirsin. motor çalışmıyorken sürücünün fren kontağı NA olduğu için fren devrededir. start verdiğinizde motor ayarlanan rampayla kalkar. frekans çok kısa bi sürede 0.5 Hz'ye ulaşır fakat frenin açma reaksiyonu biraz daha geç olur. stopa basıldığında ise yine rampalı duruşa geçer. frekans 5 Hz'ye düşünce sürücü fren role kontağı açılır fakat fren reaksiyonu daha geç olduğu için muhtemelen frekans sıfır olduğunda fren harekete geçmiş veya hareketini tamamlamış olacaktır. test çalışmasında yaptığın gözleme göre ideal ayarı bulabilirsin.

diyotu AC taraftan kontaklarsan fren reaksiyonu daha yavaş DC taraftan kontaklarsan yaklaşık on kat daha hızlı fren reaksiyonu sağlarsın. çok özel durdurma yapılmayacaksa AC tetikleme işini görecektir. sürücü fren parametreleriyle de dolaylı yoldan fren reaksiyonunu ayarlayabilirsin zaten.

bağlantı anlatımın uygun fakat belki kontak çıkışı RB olabilir. 03.00 parametresini 21'e ayarladıktan sonra kontakları multimetreyle bi çek edersin.
Üstat çok teşekkür ederim verdiğin bilgiler çok değerli çünkü İnverter ile frenli redüktörlü asenkron motorun kontrolü ile ilgili bilgi hiç yok denecek kadar az bu uygulamayı yapacak illaki birçok kişi bu konuşmalardan esinlenip projesine devam edecektir . Çünkü internette genelde fren motorun klemens uçlarına bağlanıp bu şekilde devreye alınıyor ama işin içine inverter girince bu bu yapılması gerek ile ilgili hiçbir yerde bilgi yoktu.
 
ayarladığımız fren tutma ve bırakma frekans değerleri allah'ın emri değil. saha koşullarına göre değiştirebilirsin. motor çalışmıyorken sürücünün fren kontağı NA olduğu için fren devrededir. start verdiğinizde motor ayarlanan rampayla kalkar. frekans çok kısa bi sürede 0.5 Hz'ye ulaşır fakat frenin açma reaksiyonu biraz daha geç olur. stopa basıldığında ise yine rampalı duruşa geçer. frekans 5 Hz'ye düşünce sürücü fren role kontağı açılır fakat fren reaksiyonu daha geç olduğu için muhtemelen frekans sıfır olduğunda fren harekete geçmiş veya hareketini tamamlamış olacaktır. test çalışmasında yaptığın gözleme göre ideal ayarı bulabilirsin.

diyotu AC taraftan kontaklarsan fren reaksiyonu daha yavaş DC taraftan kontaklarsan yaklaşık on kat daha hızlı fren reaksiyonu sağlarsın. çok özel durdurma yapılmayacaksa AC tetikleme işini görecektir. sürücü fren parametreleriyle de dolaylı yoldan fren reaksiyonunu ayarlayabilirsin zaten.

bağlantı anlatımın uygun fakat belki kontak çıkışı RB olabilir. 03.00 parametresini 21'e ayarladıktan sonra kontakları multimetreyle bi çek edersin.


Üstat Motor geldi fren montajlı halde ek de resmi iki yöntem vardı ya ben bunda karar kıldım ve bağlantıları da bu şekilde yapacağım aşağıda taslak bir çizim yaptım kontrol edebilir misiniz üstat . @

Tepkiler:kocamanusta
 

Ekli dosyalar

  • fren.png
    fren.png
    926.7 KB · Görüntüleme: 15
  • fren temsili çizimim.jpg
    fren temsili çizimim.jpg
    154.6 KB · Görüntüleme: 15
  • 5.png
    5.png
    9.6 KB · Görüntüleme: 11

Forum istatistikleri

Konular
130,864
Mesajlar
942,969
Kullanıcılar
454,447
Son üye
iskeoewd

Yeni konular

Geri
Üst