Süpürge motoru çalıştığı gibi duruyor

Katılım
15 Kas 2019
Mesajlar
19
Puanları
1
Yaş
26
Merhaba

5 ay kadar önce değiştirdiğim Arnica marka sulu supurgemin motoru dün calistirdigim an koku yapıp durdu. Koku yoğun değildi ve duman olmadı, hafif benzin kokusunu andıran metalik bir koku. Motorun çıkarıp 220 verdiğimde de çalışmadı, ancak bir kaç saat sonra tekrar denediğimde yine çalıştı ve hafif koku verip durdu. Bu sorunu çözmek için bana verebileceğiniz fikirleri bekliyorum.
 
Büyük ihtimal kömürü bitmistir rotor ve sargilarda bir sıkıntı yoksa motor sıkışma yapmıyorsa komurleri değişerek sorunu cozebilirsiniz gerekebilir.
 
Büyük ihtimal kömürü bitmistir rotor ve sargilarda bir sıkıntı yoksa motor sıkışma yapmıyorsa komurleri değişerek sorunu cozebilirsiniz gerekebilir.
Daha 5 ay önce değişen motorun kömürü bitebilir mi? Bu arada 220 bağlayınca her iki kömüre de elektrik geliyor sadece motor dönmüyor. Arnica Bora 5000 motoruna bakarsanız bu kısımda komurlere erişmek için plastik korumayı çıkarmam gerekiyor. Bu korumayı nasıl cikarabilirim zarar vermeden bilgi verebilir misiniz?
 
Yeni motor bu arada çabuk yanmamali.kullanim ile ilgili sorun olabilir mi. Yada şansızlık sizinki artık motor uçlarını ölçütünuz mü.
 
Siz motora nasil nereden elektrik veriyorsunuz? Motorun firca kollektor saglam mi?

Bir iki resim ekleseydiniz?
 
Daha 5 ay önce değişen motorun kömürü bitebilir mi? Bu arada 220 bağlayınca her iki kömüre de elektrik geliyor sadece motor dönmüyor. Arnica Bora 5000 motoruna bakarsanız bu kısımda komurlere erişmek için plastik korumayı çıkarmam gerekiyor. Bu korumayı nasıl cikarabilirim zarar vermeden bilgi verebilir misiniz?
Yeni motorda olsa kömürün kalitesi ve kullanım süresi erken bitmesine etken başlıca sebeplerden motordaki plastik aksam tırnaklı geçme gibi duruyor tırnağını kurtardığınız taktirde o parça dışarı cikacaktir böylece kömürün bitip gitmediğini görebilirsiniz ayrıca rotoruda elinizle kontrol ediniz dönmesinde sıkışma varmı yada dönerken herhangi bir farklı ses duyuyorsunuz?
 
7nbee[1].jpg


Merhaba. Sulu süpürgeli sistemlerde kullanılan elektrik süpürge motorları, içten konstrüksiyon olarak birbirinden tamamen bağımsız (çalışma havaları birbirine karışmayan) çalışan 2 ayrı hava devresinden oluşmaktadır. Motor sarımlarını soğutan 1. hava devresinde; mavi oklar soğuk havanın girişini, kırmızı oklar ise içeride sargılarla olan ısı transferi sonucu ısınan havanın akuple fanla emilip dışarı atılabilmesi şeklinde gerçekleşir. Motorun altta kalan göbeğinden emilen emiş havası da siyah oklarla yan hava deliklerinden süpürge konstrüksiyonu (2. çalışma devresiyle) içine dağıtılıp verilmiş olur. Eğer siz mavi okların gireceği soğuk havaya engel olursanız veya önüne herhangi bir engel, süpürge iç plastik aksamı, vb. koymuşsanız üniversal motorun stator sarımları yeterince soğuk (taze) havayı alamadığı, istenilen hava sirkülasyonun önü bu şekilde kesildiği için çok iyi soğuyamamış olur.

Bu soğutma ve emme havası geçişlerinin sağlıklı olabilmesinde, mevcut süpürge konstrüksiyonunda kullanılan tüm keçe veya contaların da düzgün (doğru) olarak kullanılmış olması da gerekiyor. Orijinal motoru yerine muadil süpürge motoru veya normalinden daha büyük, uzun, vb. değişik ölçü veya boyutlarda süpürge motoru kullanmış iseniz, mevcut süpürgenin konstrüksiyon yapısına bu yeni ve değişik motoru uyarlamaya çalışırken motor soğutma yani 1. devresinde kapalı kalan hava delikleri, vb. bulunuyorsa bunlara plastik gövdede tadilatlar( gerekirse delikler açmak şeklinde) yeni bir düzenleme yapmak zorundasınız. Aksi halde süpürge motorunu karşılığı, stator sarımları yeterince soğuyamadığı için aşırı ısınıp sargılardan çıkış havasıyla bu lak kokusunu duymanız kuvvetle muhtemeldir. Süpürgeyi konstrüksiyonda yanlış monte etmiş veya boyu, çapı, vb. daha farklı, değişik olan bir motorla bu mevcut konstrüksiyona uyumlu monte edememişsinizdir. Bu gibi durumlarda istenmeyen sargı lak kokuları kuvvetle muhtemel çıkış havasından duyulabilir.

Elektrik süpürge motoruna elektrik gelip gelmediği kontrol kalemiyle değil, avometrenin AC voltaj ölçümünde motor uçlarına fiş-prizle bağlıyken 220 volt AC'nin gelip gelmediği okunarak daha doğru anlaşılabilir, kontrol kalemi yalnızca fazı gösterip nötr eksikliğinde (Olası kablo iç kopmalarında) sizi çok yanıltabilir, elektrik enerjisi faz+ nötr şeklinde yanlış olarak tam geliyor sanılabilir. Tereddüt durumunda anahtarı da devreden çıkarıp, başka fiş kablolarla motora enerji verilince ara sıra yine bir kesilme durumu oluyor mu şeklinde kesin takibi yapılmalıdır. Yeni satın alınan motorun kısa sürede sarımlarında veya kömürlerinde olası sıkıntıların olabileceğini sanmıyorum. Avometreyle süpürge motorunu omaj kademesindeyken ölçerken, elinizle ortadaki rotoru elinizle çevirince omaj değerinde büyük oynama veya kesilmeler olmuyorsa, omaj değeri tam olarak sabit kalıyorsa motorunuz sağlıklıdır ve 220 volt AC’yi normal alarak çalışmaya hazır demektir.

Fırçalara (kömürlere) kolayca ulaşabilmek ve yay basıncını (kollektörlere mevcut yay temasını) kontrol edebilmek için, üstten geçmeli olan bu üst plastik kapağını iç tırnağından kurtarıp yukarıya doğru çekebilmelisiniz. Kolay gelsin.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,127
Mesajlar
915,257
Kullanıcılar
449,843
Son üye
hvncrblt

Yeni konular

Geri
Üst