Süpürge motoru çalıştığı gibi duruyor

Merhaba. Sulu süpürgeli sistemlerde kullanılan elektrik süpürge motorları, içten konstrüksiyon olarak birbirinden tamamen bağımsız (çalışma havaları birbirine karışmayan) çalışan 2 ayrı hava devresinden oluşmaktadır. Motor sarımlarını soğutan 1. hava devresinde; mavi oklar soğuk havanın girişini, kırmızı oklar ise içeride sargılarla olan ısı transferi sonucu ısınan havanın akuple fanla emilip dışarı atılabilmesi şeklinde gerçekleşir. Motorun altta kalan göbeğinden emilen emiş havası da siyah oklarla yan hava deliklerinden süpürge konstrüksiyonu (2. çalışma devresiyle) içine dağıtılıp verilmiş olur. Eğer siz mavi okların gireceği soğuk havaya engel olursanız veya önüne herhangi bir engel, süpürge iç plastik aksamı, vb. koymuşsanız üniversal motorun stator sarımları yeterince soğuk (taze) havayı alamadığı, istenilen hava sirkülasyonun önü bu şekilde kesildiği için çok iyi soğuyamamış olur.

Bu soğutma ve emme havası geçişlerinin sağlıklı olabilmesinde, mevcut süpürge konstrüksiyonunda kullanılan tüm keçe veya contaların da düzgün (doğru) olarak kullanılmış olması da gerekiyor. Orijinal motoru yerine muadil süpürge motoru veya normalinden daha büyük, uzun, vb. değişik ölçü veya boyutlarda süpürge motoru kullanmış iseniz, mevcut süpürgenin konstrüksiyon yapısına bu yeni ve değişik motoru uyarlamaya çalışırken motor soğutma yani 1. devresinde kapalı kalan hava delikleri, vb. bulunuyorsa bunlara plastik gövdede tadilatlar( gerekirse delikler açmak şeklinde) yeni bir düzenleme yapmak zorundasınız. Aksi halde süpürge motorunu karşılığı, stator sarımları yeterince soğuyamadığı için aşırı ısınıp sargılardan çıkış havasıyla bu lak kokusunu duymanız kuvvetle muhtemeldir. Süpürgeyi konstrüksiyonda yanlış monte etmiş veya boyu, çapı, vb. daha farklı, değişik olan bir motorla bu mevcut konstrüksiyona uyumlu monte edememişsinizdir. Bu gibi durumlarda istenmeyen sargı lak kokuları kuvvetle muhtemel çıkış havasından duyulabilir.

Elektrik süpürge motoruna elektrik gelip gelmediği kontrol kalemiyle değil, avometrenin AC voltaj ölçümünde motor uçlarına fiş-prizle bağlıyken 220 volt AC'nin gelip gelmediği okunarak daha doğru anlaşılabilir, kontrol kalemi yalnızca fazı gösterip nötr eksikliğinde (Olası kablo iç kopmalarında) sizi çok yanıltabilir, elektrik enerjisi faz+ nötr şeklinde yanlış olarak tam geliyor sanılabilir. Tereddüt durumunda anahtarı da devreden çıkarıp, başka fiş kablolarla motora enerji verilince ara sıra yine bir kesilme durumu oluyor mu şeklinde kesin takibi yapılmalıdır. Yeni satın alınan motorun kısa sürede sarımlarında veya kömürlerinde olası sıkıntıların olabileceğini sanmıyorum. Avometreyle süpürge motorunu omaj kademesindeyken ölçerken, elinizle ortadaki rotoru elinizle çevirince omaj değerinde büyük oynama veya kesilmeler olmuyorsa, omaj değeri tam olarak sabit kalıyorsa motorunuz sağlıklıdır ve 220 volt AC’yi normal alarak çalışmaya hazır demektir.

Fırçalara (kömürlere) kolayca ulaşabilmek ve yay basıncını (kollektörlere mevcut yay temasını) kontrol edebilmek için, üstten geçmeli olan bu üst plastik kapağını iç tırnağından kurtarıp yukarıya doğru çekebilmelisiniz. Kolay gelsin.
Merhaba, ayrıntılı açıklama ve bilgilendirme için teşekkürler. Motor son çalışmasından sonra tamamen sustu, elimde ölçü aleti yok, kömürleri açıp kontrol ettim iyice yuvasına ittirdim ancak sonuç yok. Motor kesinlikle çalışmıyor.. Anlaşılan yeni süpürge alma zamanı geldi, dediğiniz gibi motor muadil idi.. Giden motor olsun bu bilgiler baki kalır.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,165
Mesajlar
915,601
Kullanıcılar
449,930
Son üye
oguuz680

Yeni konular

Geri
Üst