Pelton çarkı ile dereden elektrik - şarj dinamosu nasıl bağlanır?

Anladığım kadarıyla bu araçlar için üretilen alternatör farklı birşey miş :)
bağlantı uçlarından iki tanesi mıknatıs görevi görüyor.
elektromanyetik alanın oluşması için ise aküden enerji çekmesi gerekiyor.
Dış metal kısım eksi olarak söylenmiş
Motoru incelemeden bir şey diyemeyeceğim şu anda.
Baya bir karmaşık geldi bana :)

konjektör üzerinde 2 çıkış var
bunlardan biri lamba üzerinden dinamonun + ucuna bağlanıyor ama hangisi bilemiyorum
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Peki alternatörü elinizle çevirdiğinizde ölçü aleti ile çıkış alamıyormusunuz.
Tamam iki çıkış var.
Şase eksi zaten. alternatörün dış demir bölümünü akünün eksisine bağlantı yapıyorsunuz.
buraya kadar tamamdır.

60917


60918
 
Ya arkadaşlar iyi ki arkadaş araba alternatörü dedi (alternatör ac akım üretir, dinamo dc-en azından ben öyle biliyorum) alternatörü yakında tanıma fırsatı bulduk. Neyse sudan etkilenme olayı düşünüldükçe kasnak milinin çarklardan bir miktar uzatılarak ve sızdırmaz bir kutuda koruma alına alınarak çarklara çarpan sudan etkilenmesi önlenebilir. Tüm yazılanları okumadım, söylendi mi bilmiyorum. Araba alternatöründen verim elde edebilmek için devrinin de yüksek olması gerekiyor. Malum 140A'e kadar güç üretilebiliyor. Bu gücün hangi devirde üretildiği önemli. Bu devir oranı bir motorla döndürüp ölçülerek tespit edilmelidir. Ondan sonra gerekli kayış-kasnak yada dişli ile gerekli devir sağlanabilir.
 
Ya arkadaşlar iyi ki arkadaş araba alternatörü dedi (alternatör ac akım üretir, dinamo dc-en azından ben öyle biliyorum) alternatörü yakında tanıma fırsatı bulduk. Neyse sudan etkilenme olayı düşünüldükçe kasnak milinin çarklardan bir miktar uzatılarak ve sızdırmaz bir kutuda koruma alına alınarak çarklara çarpan sudan etkilenmesi önlenebilir. Tüm yazılanları okumadım, söylendi mi bilmiyorum. Araba alternatöründen verim elde edebilmek için devrinin de yüksek olması gerekiyor. Malum 140A'e kadar güç üretilebiliyor. Bu gücün hangi devirde üretildiği önemli. Bu devir oranı bir motorla döndürüp ölçülerek tespit edilmelidir. Ondan sonra gerekli kayış-kasnak yada dişli ile gerekli devir sağlanabilir.
Hocam herşey yolunda :)
Sıkıntı yoktur.
Çıkışları bulamadık bir türlü o konuda bir fikriniz varmı?
Eksi uç tamam da diğer uçları çözemedik.
Bir fikriniz var mı bu konuda.
 
Hocam herşey yolunda :)
Sıkıntı yoktur.
Çıkışları bulamadık bir türlü o konuda bir fikriniz varmı?
Eksi uç tamam da diğer uçları çözemedik.
Bir fikriniz var mı bu konuda.
Şoförlükte şanzimanı, motoru kucaklamaktan bahsedilir ama alternatörü kucaklamayı hiç duymadım.:D Doğrusu hiç alternatör kurcalamışlığım yok. Üzerindeki kablo bağlantıları kullanılabilir. Bir ara rüzgar türbinlerine bakmıştım da ondaki alternatör 3 faz ve şarj aletine girilip, dc ye doğrultularak akülere bağlanıyor. Bunda 2 çıkış varsa her ikisi de (jeneratörlerde olduğu gibi) fazdır, ya olduğu gibi kullanılacak ya da köprü diyotla doğrultulacak. Aslında bir adet de uygun konjektör alıp onun çıkışını kullanmak en doğrusu. Eğer sarımlarla oynanmadıysa sonuçta 220 ac vermiyordur, dc den tekrar inverter ile ac ye çevrilecek. Onun için de akü gerekli. Yoksa akım sürekli dalgalanır, cihazlara zarar verir.
 
Şoförlükte şanzimanı, motoru kucaklamaktan bahsedilir ama alternatörü kucaklamayı hiç duymadım.:D Doğrusu hiç alternatör kurcalamışlığım yok. Üzerindeki kablo bağlantıları kullanılabilir. Bir ara rüzgar türbinlerine bakmıştım da ondaki alternatör 3 faz ve şarj aletine girilip, dc ye doğrultularak akülere bağlanıyor. Bunda 2 çıkış varsa her ikisi de (jeneratörlerde olduğu gibi) fazdır, ya olduğu gibi kullanılacak ya da köprü diyotla doğrultulacak. Aslında bir adet de uygun konjektör alıp onun çıkışını kullanmak en doğrusu. Eğer sarımlarla oynanmadıysa sonuçta 220 ac vermiyordur, dc den tekrar inverter ile ac ye çevrilecek. Onun için de akü gerekli. Yoksa akım sürekli dalgalanır, cihazlara zarar verir.
konjüktör bağlantısı yapılmış.
iki çıkış vermişler.
Benim tahminim bu artı ve eksi uç
stator için aküden elektrik alıp elektromanyetik alan oluşması için de ayrıcı bir bağlantısı olması gerekiyor.
Konjüktör bağlantısını nasıl yapmış bir türlü çözemedim doğrusu

Şimdi bu alternatör yanımda olsaydı olayı yüz defa çözmüştüm :)
 
konjüktör bağlantısı yapılmış.
iki çıkış vermişler.
Benim tahminim bu artı ve eksi uç
stator için aküden elektrik alıp elektromanyetik alan oluşması için de ayrıcı bir bağlantısı olması gerekiyor.
Konjüktör bağlantısını nasıl yapmış bir türlü çözemedim doğrusu
Aynen, alternatörlerde daimi mıknatıs olmadığında başta tahrik için enerji gerekiyor.
Şase eksi uç olduğundan o şekilde kullanılıyor olabilir. Öyle ise tek artı uç dışarı verilmiştir.

Şimdi bu alternatör yanımda olsaydı olayı yüz defa çözmüştüm :)
O merak bende de var, sabaha kadar uyutmaz.;)
 
Aslında alternatör işi @ŞEF hocanın işi ya, herhalde müsait olmadı.
Ben biraz anlarım da alternatörden.
Bu araç için olanları daha önce hiç incelemedim.
İlk defa gördüm.
Dedim bir araştırayım. Ancak resimlerle anlamak çok zor oluyor.
Daha önce araç alternatörü alıp inceleseydim çoktan olay kapanmıştı.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,198
Mesajlar
915,774
Kullanıcılar
449,979
Son üye
schule48

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst