oto elektrik

erday

Üye
Katılım
23 Ocak 2009
Mesajlar
24
Puanları
1
Yaş
47
konjektör arabalarda tam olarak görevi ve arızaları hakkında bilgisi olan var ise yardım
12 v ayrıca
 
konjektör(regülatör): arabanın motoru içindeki alternatörde üretilen elektrik akımının voltajını ayarlar..ayrıca akü şarj olup dolduktan sonra aküye gelen şarj akımını keser..

arızaları hakkında bilgim yok
 
Genellikle 1. arızaları konjektör altarnatörden aldığı elektriği aküye geçirmez ve akü şarj olmaz.2. arıza altarnatörden aldğı elektriği kesmez ve akü sürekli şarj olur ya akü patlar yada şişer benim başıma gelen bunlar.
 
Geçen gün benim başıma geldi konjektör arızası.
Daha önce konjektörün ne olduğunu bile bilmiyordum.
Fabrikada Kullandığımız Hyster forliftin operatörü akünün fazla ısındığını şarjı kesmediğini söyledi.Beraberce bakarak şarj dinamosunun çıkışllarından biini açık devre yaptık ve konjektörü değiştirdik.Normale döndü.Atelyemde konjektörü incelediğimde bir röle benzeri parça olduğunu ve kontağının meme yaparak yapışık kaldığını gördüm.Demekki devreden geçen akım kontağı yapıştırmış diye düşündüm.Yerine taktığım konjektör Solid state röle gibi diyotlu bir sistem olduğundan bunda yapışma yapmaz.
Yani by_elektrikçi nin demiş olduğu gibi konjektör ler ya devamlı geçirip aküyü devamlı şarj ederek ısınmasına neden olurlar yada hiç geçirmeyip aküyü şarj etmezler.
 
benim bildiğim konjektör elektronik bir kart şeklindedir aküyü şarj ederken şarj dinamosu gaza fazla basınca fazla elektrik üretir bu kart da şarj dinamosunun voltajını akünün nominal şarj akımıyla şarj edilmesi için ayarlamaya yarar
genellikle alüminyum döküm bir soğutucu içine yerleştirildiği için kart sökülemez vetamiri mümkün değildir
 
slm arkadaşlar şarj dinamo su aküyü şarj etmi yoo ama fazla gaz verdiğim de ğöstergeye göre az da olsa biraz şarj ediyoo acaba dinamonun hangi parcasında sorun var hangi sini değişirsem sorunu giderebilirim
 
bir kere başıma geldi diyottur konjektördür dinamo kömürüdür herşeyi değiştirdiler çözemediler
meğer şarj dinamosunun kayışı kaydırıyormuş bir küçük numara kayış la iş halloldu araç italyan 91 tipoydu biz tipo kayışı diye alınca kayıştan şüphelenmedik ama italyan fiat tipo ile yerli tiponun kayışı aynı değilmiş.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,407
Mesajlar
917,351
Kullanıcılar
450,312
Son üye
ErkanGlc

Yeni konular

Geri
Üst