oto amfi kondansatörü devresi

Akşam detaylı bir resim paylaşayım teşekküler ilginiz için

devre resimleri şu şekilde
IMG_20180328_162704.jpg
IMG_20180328_162657.jpg
IMG_20180328_162704.jpg
IMG_20180328_162657.jpg
IMG_20180328_162649.jpg
IMG_20180328_162704.jpg


hatta üzerinde pic16f716-ıp/so entegresi var
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
rica ederim ne demek konumuza gelince öncelikle devredeki diyot transistör ve varsa regülatörleri kontrol edin umarım ters gerilimden 16f716 bozulmamıştır.
 
Merhabalar ben peki üzerinde ki devreyi direk Söküp sadece kondansatörü bağlasam sıkıntı olur mu yani patlar mi araba da yani direk devreyi üzerinden alıp sadece kondansatörü aküye artı eski ucunu paralel bağlar isem üzerinde ki devre olmadığı için patlar mi
 

Ekli dosyalar

  • 1586876481729885635505167485916.jpg
    1586876481729885635505167485916.jpg
    407.3 KB · Görüntüleme: 9
Merhaba, sn. hamza aydın. Ayrıca 1.5 kohm'luk bir direnci de bu kondansatör uçlarına paralel olarak lehimlemeniz lazımdır, aksi halde voltaj, bu kondansatörün uçları boştayken 1.414 kat daha fazla yükselir, kond. üzerinde yazılı olan etiket voltaj değerini böylece geçerse ısınıp zamanla patlama riski ancak o zaman olabilir. Eklenen bu direnç voltajın aşırı yükselmesini (araçta motor çalışırken 14 voltta, 12 volt etiketli güç kaynağıyla kullanımda 12 voltta sabitler) önler, videodaki gibi 12.3-12.4 'de bu çıkıştaki voltajı sabitler, bu amfi besleme devresi girişi için bu ekleme çok daha güvenli olur. (Ses eğer tam 12 vloltta en iyi performansı veriyorsa bu performansı size verir, ayrıca amfi entegresinin fazla ısınıp gereksiz performans kaybetmesini de muhtemelen, örneğin bazı tda entegrelerinde, tda 1554q' da olduğu gibi önleyebilir)

Bozulan devre bu kondansatörün şarjla dolması sırasında son voltajı gösteren voltaj göstergesidir, başka bir fonksiyonu ise görünüşte yoktur, ancak bu kondansatör bağlantısında mutlaka bir iç dirençle birlikte (videoda 12 volt güç kaynağıyla 12.4 voltta sürekli tutulup daha fazla yükselmediğinden devreyle birlikte bu paralel direnç içten mutlaka olmalıdır) voltajı gelen 12 volt güç kaynağı beslemesiyle böylece sabit tutulmuş olur. Yani siz 1.5 kohm'uk bir direnci de kond. uçlarına paralel lehimleyip bağlarsanız eğer, 12.4 volttan daha yüksek voltajları görmemiş, ancak yine bu videonun orijinalindeki gibi kondansatörü ayni voltajlı, şarjlı olarak (Bunu dijital olarak göremeden) tutmuş olacaksınız. Bu değerdeki bir direnci kondansatör uçlarına paralel eklemeniz özellikle kondansatör amfiye bağlanmadan yani çıkış uçları boştayken (bu açıdan bakılırsa) oldukça önemli. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,212
Mesajlar
915,855
Kullanıcılar
449,990
Son üye
alpersirakaya

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst