motorun yıldız bağlantısında nötr yok mu?

3 fazlı bir motoru bağlarken neden nötr bağlamıyoruz?
ücgen baglantıda nötr olmaz ama yıldız bağlantıda orta uç nötrdür ve yıldız bağlı bir motorda neden nötr bağlamayız? halbuki motorda nötr bağlantı yeri oldugunu biliyorum??
bağlarsak bir sakıncası olur mu??


Yıldız noktasına nötr hattı bağlamanın tek sakıncası gereksiz yere fazladan bir kablo damarı kullanmak olur. Çünkü üç fazlı motorlarda her faza ait sarımları birbirine özdeştir. Yani fazlar birbiri üzerinden devrelerini tamamlar ve bağladığımız nötr hattından akım geçmez.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
bu adamlar fren bobinine niye KÖPRÜ DİYOT koymuşlar fren bobini doğru akımla çalıştığı için alternatif akımı doğru akıma çeviriyorlar bunun yıldız noktasındaki nötrle ne alakası var[/Üç fazlı sitemde, fazlardan gecen akımlar eşitse, yıldız noktasında "0" gerilim oluşur. Fazlradn biris ile yıldız noktasını ölçdüğünüz zamanda, 220 vot AC gerilim elde edersiniz.
Güvenlimi ? değil elbet. Ama, panodan vinç motoruna kadar hareketli kablo çekmek masraflı geldiğinden, motor çalıştırıldığında fazllardan birisi le yıldız köprüsünü kullanarak fren köprü diyoduna gerilim verme yolu secilmektedir.
 
4 kw kadar asekron motorlar 380 volt devrede yıldız baglanır yıldız köprüsünün üstüne nötür baglanırsa daha iyi olur yanmıs ve sarılmıs motorlarda denedim fazlar arsı akım farkını gideriyor
 
3 fazlı bir motoru bağlarken neden nötr bağlamıyoruz?
ücgen baglantıda nötr olmaz ama yıldız bağlantıda orta uç nötrdür ve yıldız bağlı bir motorda neden nötr bağlamayız? halbuki motorda nötr bağlantı yeri oldugunu biliyorum??
bağlarsak bir sakıncası olur mu??

Herhangi bir sakıncası olmadığı gibi faydası da olmaz. Faz sargı empedansları eşittir, fazlar arası gerilimlerdeki farklılıklardan doğan minimal düzeyde bir dengesizlik olurki bu diğer faz sargıları üzerinden tamamlanır.
 
yıldız noktası nötrdür bunda sıkıntı yok. 3 fazlı dengeli bir sistemde nötrden akım geçmez. 3faz akım toplamı sıfırdır. Ama frekans konvektörü ile sürülenlerde nötrden akım geçen. Motor büyük ihtimalle frekans konvektörü ile sürülüyor yada ona göre tasarlanmıştır.
 
Yıldız baglantısına nötr baglama, bazı vinç üreticilerinde, kolaya kaçmak içinde kullanılır. Fren bobinini çektrimek için gerekli olan köprü diyotun bir ucunu bir ucunuda fazlardan birine bağlıyabiliyorlar.

Sizin yıldız baglı motorda, yıldıza nötr baglamak teriminiz, generatörde, yıldız noktasının topraklanması olayı olmasın. Trıfaze motorlarda, nötr gerekmez, sadece gövdeye koruma topraklaması yapılır. Ama, çok arkadasımız oraya tesısatdan nötr çekerek baglarlar. BU koruma, üçgen bağlı motorlarda da yapılması gereken bir uygulamadır.
Herhangi bir sakıncası olmadığı gibi faydası da olmaz. Faz sargı empedansları eşittir, fazlar arası gerilimlerdeki farklılıklardan doğan minimal düzeyde bir dengesizlik olurki bu diğer faz sargıları üzerinden tamamlanır.
 
arkadaslar motorların yıldız noktası sıfır ucudur yanı notr nıyetıne kullanabılırsını ben agır sanayıde montajda caqlısırkende trafoların yıldız uclarını toprakla bırlestırdıklerınıde gordum
 
Mesela maden ocaklarında kazık çakarak topraklama diye bir olay yoktur. Buralarda transformatörlerin gövdesi nötr dür yani sekonder kısmın yıldız noktası gövdeye irtibatlandırılmıştır. Trafoya bağlanan kablolardaki koruma iletkeni buraya köprülenir ve trafodan çıkarak bütün elektrikli cihazlarında gövdesine bağlanır. Böylece oluşturulan bir tür TN sistem ile kaçak akım koruması yapılır ( Trafolarda nötr üzerinde kaçak akım rölesi var ve nötrden akım akmaması için sürekli denetleniyor ) . Tabi yeraltında bir fazlı yük hiç yok ; olması gereken yerler ise ayrıca lokal küçük trafolardan besleniyor .
 

Forum istatistikleri

Konular
128,360
Mesajlar
917,004
Kullanıcılar
450,224
Son üye
Emir123123

Yeni konular

Geri
Üst