Motor sürücüsü

Ergün can

Üye
Katılım
1 Ocak 2015
Mesajlar
4
Puanları
1
Yaş
27
Ustalarım abilerim merhaba

Sorum şu: Sürücü ile kontol edilen motora kumanda panosu eklenir mi. (Ileri geri/ yıldız üçgen.....) Elinde ornek projesi olan var mı. Anlatırsanız kafamdaki soru işareti gider. Şimdiden teşekkürler
 
Uygulamaya göre değişir, ileri geriyi sürücüden yaptırbilirsin ama tek sürücüden bir den fazla motoru farklı zamanda veya uygulamada kullanmak sürmek için kontaktör atılabilir kumanda yapılabilir.


danfosslarda klemens terminallerinden setup geçişi yapıp farklı uygulamada kullanabilirsin sürücüyü,
veya aynı uygulama olsa da tek sürücü koyup kontaktörleri devreye alıp çıkararak 1den fazla motorda sürebilirsin. ((cascade kontroller vs yapılabilir.) ucu açık.))
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Ustalarım abilerim merhaba

Sorum şu: Sürücü ile kontol edilen motora kumanda panosu eklenir mi. (Ileri geri/ yıldız üçgen.....) Elinde ornek projesi olan var mı. Anlatırsanız kafamdaki soru işareti gider. Şimdiden teşekkürler
Bu soru daha önce de soruldu . Büyük ihtimal yine soran sizdiniz . Farklı güç ve kumanda devrelerini birleştirmeye çalışmanın berbat sonuçları olabileceğini orada da izah etmiştik. Gerek yok böyle bir aksiyona. Hiçbir yerde de böyle bir absürt uygulamayı ne gördüm ne duydum .
 
Son düzenleme:
Ustalarım abilerim merhaba

Sorum şu: Sürücü ile kontol edilen motora kumanda panosu eklenir mi. (Ileri geri/ yıldız üçgen.....) Elinde ornek projesi olan var mı. Anlatırsanız kafamdaki soru işareti gider. Şimdiden teşekkürler

anladığım kadarıyla sürücü arızalandığında hızlıca kontaktorlu devreye geçip duraksamayı olabildiğince kısa tutmak istiyorsunuz. peki motor arızalandığında ne yapacaksınız?

arıza yuzunden duruşun pek istenmediği yerlerde tamamen yedekli sistemler zaten kullanılıyor. genelde sürücü arızalarından yılanlar iki devreyi birleştirmek istiyor eğer böyle bi durum söz konusuysa farklı alternatifler sunabiliriz.
 
Olabilir. Bahsettiğiniz sistem bazı havalandırma santrallerinde var. Santrali Scada ile kontrol ederseniz motor sürücü ile çalıştırılıyor. Scada sisteminde bir arıza oluşursa veya istediğiniz zaman kontrol panosundaki otomatik/manuel seçici anahtarınızı manuele alıp motoru yıldız/üçgen çalıştırabiliyorsunuz.
 
Olabilir. Bahsettiğiniz sistem bazı havalandırma santrallerinde var. Santrali scada ile kontrol ederseniz motor sürücü ile çalıştırılıyor. Scada sisteminde bir arıza oluşursa veya istediğiniz zaman kontrol panosundaki otomatik/manuel seçici anahtarınızı manuele alıp motoru yıldız/üçgen çalıştırabiliyorsunuz.
Scada sistemleri bir sürü veri incelemesi ya da yönlendirmesi ile motorları işletir. Böyle bir sistemi geçici de olsa operator kontrolüne bırakmanın sonuçları her zaman günü kurtaran kahraman moduna sokmaz adamı. Bence akıl kârı iş değil.
 
Bu soru daha önce de soruldu . Büyük ihtimal yine soran sizdiniz . Farklı güç ve kumanda devrelerini birleştirmeye çalışmanın berbat sonuçları olabileceğini orada da izah etmiştik. Gerek yok böyle bir aksiyona. Hiçbir yerde de böyle bir absürt uygulamayı ne gördüm ne duydum .
Daha öncekı soru, buna benzer, cok arızalanan yumusak yolverıcıye, yedek hemen baglanabılecek yıldız /üçgen yol verme baglanabilirmi idi. Olmıyacagı, cok rsıklı olduguna daır yorumlar yapmışdık.
Soru sahibi daha açık olsa olmazmı.
 
Scada sistemleri bir sürü veri incelemesi ya da yönlendirmesi ile motorları işletir. Böyle bir sistemi geçici de olsa operator kontrolüne bırakmanın sonuçları her zaman günü kurtaran kahraman moduna sokmaz adamı. Bence akıl kârı iş değil.
Her sistem için aynı şeyi söyleyemeyiz. Havalandırma santralini operatör kontrolüne bırakmanın ne gibi bir sakıncası olabilir ki? Yeri geliyor sürücü arızalanıyor, panodaki röledir vs. arızalanıyor. Tamirata kadar geçen sürede santrali kapalı bekletip insanları temiz havadan mahrum etmektense sistemi manuel moda alıp arıza giderilene kadar hava basmaya devam edilebiliyor.
Konu sahibinin daha önceki sorusu nedir bilmiyorum..
 
Her sistem için aynı şeyi söyleyemeyiz. Havalandırma santralini operatör kontrolüne bırakmanın ne gibi bir sakıncası olabilir ki? Yeri geliyor sürücü arızalanıyor, panodaki röledir vs. arızalanıyor. Tamirata kadar geçen sürede santrali kapalı bekletip insanları temiz havadan mahrum etmektense sistemi manuel moda alıp arıza giderilene kadar hava basmaya devam edilebiliyor.
Dediginiz gibi sistemin ne olduğu ve ne iş yaptığı önemli . Motor dönsün yeter yeahhh mantığı ile her sistem çalışmaz.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,967
Mesajlar
913,969
Kullanıcılar
449,612
Son üye
esperran

Yeni konular

Geri
Üst