Bu soru daha önce de soruldu . Büyük ihtimal yine soran sizdiniz . Farklı güç ve kumanda devrelerini birleştirmeye çalışmanın berbat sonuçları olabileceğini orada da izah etmiştik. Gerek yok böyle bir aksiyona. Hiçbir yerde de böyle bir absürt uygulamayı ne gördüm ne duydum .Ustalarım abilerim merhaba
Sorum şu: Sürücü ile kontol edilen motora kumanda panosu eklenir mi. (Ileri geri/ yıldız üçgen.....) Elinde ornek projesi olan var mı. Anlatırsanız kafamdaki soru işareti gider. Şimdiden teşekkürler
Ustalarım abilerim merhaba
Sorum şu: Sürücü ile kontol edilen motora kumanda panosu eklenir mi. (Ileri geri/ yıldız üçgen.....) Elinde ornek projesi olan var mı. Anlatırsanız kafamdaki soru işareti gider. Şimdiden teşekkürler
Scada sistemleri bir sürü veri incelemesi ya da yönlendirmesi ile motorları işletir. Böyle bir sistemi geçici de olsa operator kontrolüne bırakmanın sonuçları her zaman günü kurtaran kahraman moduna sokmaz adamı. Bence akıl kârı iş değil.Olabilir. Bahsettiğiniz sistem bazı havalandırma santrallerinde var. Santrali scada ile kontrol ederseniz motor sürücü ile çalıştırılıyor. Scada sisteminde bir arıza oluşursa veya istediğiniz zaman kontrol panosundaki otomatik/manuel seçici anahtarınızı manuele alıp motoru yıldız/üçgen çalıştırabiliyorsunuz.
Daha öncekı soru, buna benzer, cok arızalanan yumusak yolverıcıye, yedek hemen baglanabılecek yıldız /üçgen yol verme baglanabilirmi idi. Olmıyacagı, cok rsıklı olduguna daır yorumlar yapmışdık.Bu soru daha önce de soruldu . Büyük ihtimal yine soran sizdiniz . Farklı güç ve kumanda devrelerini birleştirmeye çalışmanın berbat sonuçları olabileceğini orada da izah etmiştik. Gerek yok böyle bir aksiyona. Hiçbir yerde de böyle bir absürt uygulamayı ne gördüm ne duydum .
Her sistem için aynı şeyi söyleyemeyiz. Havalandırma santralini operatör kontrolüne bırakmanın ne gibi bir sakıncası olabilir ki? Yeri geliyor sürücü arızalanıyor, panodaki röledir vs. arızalanıyor. Tamirata kadar geçen sürede santrali kapalı bekletip insanları temiz havadan mahrum etmektense sistemi manuel moda alıp arıza giderilene kadar hava basmaya devam edilebiliyor.Scada sistemleri bir sürü veri incelemesi ya da yönlendirmesi ile motorları işletir. Böyle bir sistemi geçici de olsa operator kontrolüne bırakmanın sonuçları her zaman günü kurtaran kahraman moduna sokmaz adamı. Bence akıl kârı iş değil.
Dediginiz gibi sistemin ne olduğu ve ne iş yaptığı önemli . Motor dönsün yeter yeahhh mantığı ile her sistem çalışmaz.Her sistem için aynı şeyi söyleyemeyiz. Havalandırma santralini operatör kontrolüne bırakmanın ne gibi bir sakıncası olabilir ki? Yeri geliyor sürücü arızalanıyor, panodaki röledir vs. arızalanıyor. Tamirata kadar geçen sürede santrali kapalı bekletip insanları temiz havadan mahrum etmektense sistemi manuel moda alıp arıza giderilene kadar hava basmaya devam edilebiliyor.
Aynen her sistem için olmaz ama olabilecek sistemler de mevcut. Biz 15 senedir bu şekilde kullanıyoruz. Panoyu yapan ABB.Dediginiz gibi sistemin ne olduğu ve ne iş yaptığı önemli . Motor dönsün yeter yeahhh mantığı ile her sistem çalışmaz.