motor kutup sayısını nasıl anlarız?

Çok teşekkür ederim. Verdiğiniz bilgiler bundan sonrada ğratik yaparak işimize çok yarayacaktır. Hobi olarak sarmak istediğim motorlar için.yeni başladım ve araştırmalara devam ediyorum. Allah razı olsun.
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
slm arkadasım sana kestırmeden soyle cvb vereyım 5600/4-1400 d yapar yanı 5600 kaç kutuba ıstersen bol devır cıkar boylece anlarsın kac kutup oldugnu ornek 5600/9kutup -ıkan devır 620 dd dır
 
5600/4-1400 d yapar yanı 5600 kaç kutuba ıstersen bol devır cıkar boylece anlarsın kac kutup oldugnu ornek 5600/9kutup -ıkan devır 620 dd dır

kendi geliştirdiğini bir hesaplama metodu olabilir bu ama gerçekte böyle bi hesaplama yoktur.5600 katsayısı yoktur.hesaplama yöntemi

n = 120xf / 2p dir

n devir sayısı
f frekans
2p ise kutup sayısıdır ( motor 2 kutupluysa mesela 2p = 4 değildir. 2p = 2 dir.kutup sayısı 2 nin katları olduğundan dolayı böyle formülize edilmiştir.)
 
bende vardemedım zaten basıtten bız bobınajcıların şak diye buldugu metottur bu
 
bende vardemedım zaten basıtten bız bobınajcıların şak diye buldugu metottur bu

sinirlenmeye gerek yok hocam öyle bir formülden bahsederseniz doğal olarak böyle bir mesajla karşılasırsınız.ilk mesajınızda belirtseydiniz bunun formül değil bobinajcıların kullandığı yöntem olduğunu , sorun olmazdı diye düşünüyorum...
 
ns=(60*f)/p
ns=senkron devir (döner alan devir sayısı)
f=frekans
p=çift kutup sayısı (1N ve 1S bir arada 1 çift kutup eder yada 2 kutup eder)

( p=2 ise 2p=4 ----> N-S-N-S )


Motor etiketindeki devir asenkron devirdir. Yani Motorun milinden ölçülen devirdir.

Formüldeki n devir sayısı ile motor milinden (etikette yazan) alınan devir arasındaki fark kayma olarak adlandırılır.

Kaymayı motor kataloğundan bakarak yada ölçerek (deney ortamı gerektirir) bulabilirsiniz.

Yüzde cinsinden kayma --> %S=(ns-nr)/ns ile bulunur. %S=0,xx şeklinde çıkar

Kaymayı biliyorsan (S), motor milinden istediğin devir sayısınıda (nr) kullanarak döner alan devir sayısını (ns) bulursunuz.

Bulduğun ns devir sayısını ns=(60*f)/p formülünde yerine koyarak gerekli frekansı hesaplayabilirsiniz.

Tüm bunlar bildik ac motorlar için.

Tabi motor servo ise durum değişir. :)
Eyvah eyvah bendede bi ac mi dc mi bilmedigim bi servo motor var nasil hiz kontrolu yapabilirim diye soracaktim ama buradaki yaziniz iyice kafami karistirdi mumkunse yardimci olabilirmisiniz bende ki 3 fazli +2ince sinyal kablolu enkoderi ve sürücüsü sökülmüş bu 3 kiloluk yuksek hızlı servoyu enbasit yoldan nasil sürebilirim veya bana uygun yoldan bi sürücü formulu veya bizzati olusturarak temin edebilirmisiniz ? 0***
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Mesajım asenkron motor içindir. Servo için geçerli değil.

Servo olduğuna eminseniz markasını tespit edip uygun sürücü ile çalıştırmalısınız. Sürücüsüz olmaz. El yapımı sürücüde olmaz.
 
Mesajım asenkron motor içindir. Servo için geçerli değil.

Servo olduğuna eminseniz markasını tespit edip uygun sürücü ile çalıştırmalısınız. Sürücüsüz olmaz. El yapımı sürücüde olmaz.
Pratikbdestek icin size yaziyoruz da sizde surucusuz olmaz demeyin gozunu seviyim hic mi cikmaz su memlekette hayrina bi yazilim devre yapacak anlayan bi babayigit gerekli tum malzemeyi ardunyo pedal vs ban alacagim yada ucuz hazir devrede olur ama normal piyasadakile cok kazik ce cok ozellikte aramiyorum sadece pedalla hiz kontrolu yapabilmek okdar...
 

Forum istatistikleri

Konular
128,438
Mesajlar
917,636
Kullanıcılar
450,365
Son üye
voltajdıbilmemne

Yeni konular

Geri
Üst