Motor çalışma hatası

Lacar55

Üye
Katılım
9 Eyl 2018
Mesajlar
53
Puanları
1
Yaş
51
Herkese merhaba,
Bir sürücüye bağlı 2 vibratör motoru var,her ikisi çalıştığında düşük devirde çalışıyor ve motor koruma atıyor, birini devre dışı bırakıp tek tek çalıştırdığımızda sıkıntı yok.
Sebebi ne olabilir, teşekkürler....
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
abi motorlar AC motormu??AC motor ise ve aynı yoldan termik ve faz korumada beraber olabilir , öyle olduğu için kalkışta tek motor yükünü kaldırırken diğer motorun yükünü kaldırmayıp motor koruma veya faz koruma rölesi atar.
ikisine ayrı termik , kontakt ve faz koruma hattı çekilirse sorun çözülebilir .
 
abi motorlar AC motormu??AC motor ise ve aynı yoldan termik ve faz korumada beraber olabilir , öyle olduğu için kalkışta tek motor yükünü kaldırırken diğer motorun yükünü kaldırmayıp motor koruma veya faz koruma rölesi atar.
ikisine ayrı termik , kontakt ve faz koruma hattı çekilirse sorun çözülebilir .
Abi motor korumalar ayrı
Sürücüde sıkıntı var gibi
 
abi motorlar AC motormu??AC motor ise ve aynı yoldan termik ve faz korumada beraber olabilir , öyle olduğu için kalkışta tek motor yükünü kaldırırken diğer motorun yükünü kaldırmayıp motor koruma veya faz koruma rölesi atar.
ikisine ayrı termik , kontakt ve faz koruma hattı çekilirse sorun çözülebilir .
2 motor gücü, sürücünü gücünden fazla ise, termik vs koymak nasıl bir çözüm getirebilir..??
 
yazdıklarınızdan sürücü çıkışında motorlara ait iki motor koruma şalteri olduğunu anlıyorum. muhtemelen MKŞ atan motor veya devresinde sıkıntı var. birinci motorun MKŞ çıkış kablolarını ikinci motorun MKŞ çıkışına, ikinci motorun MKŞ çıkış kablolarını da birinci motorun MKŞ çıkışına bağlayıp bi deneme yapın.
 
yazdıklarınızdan sürücü çıkışında motorlara ait iki motor koruma şalteri olduğunu anlıyorum. muhtemelen MKŞ atan motor veya devresinde sıkıntı var. birinci motorun MKŞ çıkış kablolarını ikinci motorun MKŞ çıkışına, ikinci motorun MKŞ çıkış kablolarını da birinci motorun MKŞ çıkışına bağlayıp bi deneme yapın
Motor beslemesini pano klemensinden deneme amaçlı yeniden çektim değişen bir şey yok, motor koruma ve kontaktörü devre dışı bırakıp direk sürücü çıkışından besledim sonuç yine aynı
 
Motor beslemesini pano klemensinden deneme amaçlı yeniden çektim değişen bir şey yok, motor koruma ve kontaktörü devre dışı bırakıp direk sürücü çıkışından besledim sonuç yine aynı
Bu yaptıklarınızın motor da bir arız varsa veya motor güçleri yüksek se hiç bir anlamı yok boşuna uğraşmışsınız!
Motorlar ikisi aynı anda çalışıyor mu?Yoksa ilk açtığınız da direk arızaya mı geçiyor?Eğer direk arızaya geçiyorsa motorunuzun sargılarını kontrol edin motor kablolarıyla gövde de kısa devre var mı?sargı dirençleri bir birine yakın mı?sargılar da ohm okuyabiliyormusunuz?
Eğer motorlar çalışırken kısa zaman sonra termik atıyorsa motorların çektikleri akımları pensampetre ile ölçün motorun rulmanları bozulmuş olabilir veya makinenin mekaniğinde sorun vardır fazla akım çekiyordur arızayı bu şekilde giderebilirsiniz
 

Forum istatistikleri

Konular
128,128
Mesajlar
915,261
Kullanıcılar
449,843
Son üye
hvncrblt

Yeni konular

Geri
Üst