Mini Cnc yaptım aşırı ısınıyor.

aragon53

Üye
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
35
Puanları
3
Yaş
117
Merhaba arkadaşlar ,
Eski dvd rom içinden çıkan step motorlar ile 3 eksen bir mini cnc yaptım
Arduino uno+cnc shield+a4988 sürücü kullandım.
sistem çalışıyor fakat motorlar aşırı ısınıyor hatta bi tanesi yandı sanırım.
1 dk çalışınca motorlara el tutulmuyor. sürücülerden akım ayarı yapmak istedim ama ne yaptımsa olmadı.
cnc shied üzerinde herahngi bir jumper yok yani mikro step ayarı yapmadım bundan olurmu acaba.
grbl controler programı ile mesafe ayarlarını falan yaptım acaba programsal bir sorun olabilirmi?
Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.

Bunlar IMG_20181125_174128.jpg

Cnc shield ı 12 volt ile besliyorum bu voltajı artırmak yada azaltmak gerekir mi acaba
 

Ekli dosyalar

KAYSERİ

Profesyonel Üye
Katılım
13 Ocak 2010
Mesajlar
2,889
Puanları
517
Yaş
29
Konum
Kayseri
o motorların 12v ile çalıştığına emin misin ? Microstep ayarından ısınmaz diye düşünüyorum. Akım ayarı etkili olabilir ama akım ayarını değiştirmek fayda etmedi demişsin
 
Konu Sah
aragon53

aragon53

Üye
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
35
Puanları
3
Yaş
117
o motorların 12v ile çalıştığına emin misin ? Microstep ayarından ısınmaz diye düşünüyorum. Akım ayarı etkili olabilir ama akım ayarını değiştirmek fayda etmedi demişsin
Elektroniğe çok bilgim yok ama sürücülerin üzerinde küçük bi ayar var onu çevirerek ayar yapmaya çalıştım
ama bazen motorlarda inleme sesi oluyor ses olmayana kadar çeviriyorum ama ısınma sorunu hep var
 
Katılım
8 Mar 2018
Mesajlar
192
Puanları
3
Yaş
26
Merhaba arkadaşlar ,
Eski dvd rom içinden çıkan step motorlar ile 3 eksen bir mini cnc yaptım
Arduino uno+cnc shield+a4988 sürücü kullandım.
sistem çalışıyor fakat motorlar aşırı ısınıyor hatta bi tanesi yandı sanırım.
1 dk çalışınca motorlara el tutulmuyor. sürücülerden akım ayarı yapmak istedim ama ne yaptımsa olmadı.
cnc shied üzerinde herahngi bir jumper yok yani mikro step ayarı yapmadım bundan olurmu acaba.
grbl controler programı ile mesafe ayarlarını falan yaptım acaba programsal bir sorun olabilirmi?
Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.

Bunlar Ekli dosyayı görüntüle 49781

Cnc shield ı 12 volt ile besliyorum bu voltajı artırmak yada azaltmak gerekir mi acaba
Bu motorlar genelde 5v ile çalışır
 
Konu Sah
aragon53

aragon53

Üye
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
35
Puanları
3
Yaş
117
5 volt bağlayınca hiç çalışmıyor
 
Katılım
8 Mar 2018
Mesajlar
192
Puanları
3
Yaş
26
5 volt bağlayınca hiç çalışmıyor
Çalışmaz çünkü üzerinde ağırlık çok. 5 volt verdiğinizde normal şartlarda çalışır. Siz çalışması için yüksek voltaj veriyosunuz haliyle ısınıyo hatta bir süre sonra yanar. üzerinde değişiklikler yapmanız gerekiyo.
 
Konu Sah
aragon53

aragon53

Üye
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
35
Puanları
3
Yaş
117
Birde çok yavaş hareket ediyor bunu nasıl hızlandırabilirim
 
Katılım
8 Mar 2018
Mesajlar
192
Puanları
3
Yaş
26
Birde çok yavaş hareket ediyor bunu nasıl hızlandırabilirim
Bu motorlari değiştirmeniz gerekiyo. Mevcut motorlar yaptığiniz düzeneğe uygun değil. Yani motorlar güçlü olacak komutu alir almaz hareket edecek. Yavaş çalismasi normal hatta çalışması bile buyuk başarı. Bir çocuğa 100 kilo agırlık taşıtabilirmisiniz ? Dişlilerede dikkat etmek gerekiyo tabiki
 
Konu Sah
aragon53

aragon53

Üye
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
35
Puanları
3
Yaş
117
Bunu zaten denemek için yapmıştım sistemi anlayabilmek için. şuan elimde nema 17 motrlar var onlarla
30x40 bi cnc yapma hazırlığındayım. sanırım daha çok yardıma ihtiyacım olacak şimdiden teşekkür ederim ilginiz için.
 

Sponsor Bağlantı

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
111,263
Mesajlar
783,747
Kullanıcılar
410,035
Son üye
Hakan.ertan

Yeni konular

Üst