Mekanik Bakım Mühendisi

Katılım
24 May 2017
Mesajlar
13
Puanları
1
Yaş
32
Merhaba abilerim kardeşlerim
Bir fabrikada Bakım mühendisi olarak işe başlayacağım dikkat etmem gereken konular ve önerilerinizi bekliyorum ne yapmalıyım nasıl yapmayalım neyi nasıl takip etmeliyim onları yazarsanız sevinirim mesleğin zorluğu vs gibi düşünceleri merak etmiyorum sadece yardım bekliyorum

Sent from my F3211 using KontrolKalemi Forumu mobile app
 
allah verede 15-20 yıllık ustaların üstüne gitmeyesin o zaman zaten senin onların peşinde koşman gerekecek :D:D
 
Ben sevk ve idare takip bakım planlaması gibi şeyler yapacağım ustalar ile zaten iyi geçinmek zorundayım beraber yürüteceğiz bana biraz be yapmam gerektiğine dair nelere dikkat etmeliyim gibi konulara arıza takibini nasıl yapmalıyım vs bilgi veren olursa iyi olacak

Sent from my F3211 using KontrolKalemi Forumu mobile app
 
iso 9001 vb gibi standartlarda çalışıyorsanız öncelikle sizin ayak uydurmanız gerekecek. Yok eğer kara düzen çalışılıyorsa demirbaş ve stok listesi ilk öncelik olmalıdır. Buna başlamadan hiç bişeye başlayamazsınız. sonrasında bakım planları ve günlük rutin işleri takip edersiniz. firmanın isg kurul toplantıları oluyorsa geçmişe dönük tavsiyeleri, kararları takip edin. Arıza bakım onarım istek formu düzenletin, tüm iş taleplerini bu formla alın ve iş bitiminde sonuç formuyla imza altına alın. her sabah mutlaka ekiple toplantı yapın , formları önünüze koyun ekibi taleplere göre yönlendirin. İşleri sisteme koyduktan sonra , planlı bakımlara yönelirsiniz,


edit; her istek formuna İSTEK NO koyun, demirbaş listenizde her techizata yapılan işlemi ayrı ayrı kaydetin. Bunlar sizin delilleriniz olacaktır. bir gün birileri filanca techizat zaten hiç çalışmadı ,veyahut kaç kere söyledik bakmadılar derse ( herzaman çıkar böyleleri ), delilleriniz ve makinanın öyküsü herzaman düzenli hazır olmalıdır

saygılar
 
Son düzenleme:
biz kurumsal manada bu işleri sap ile yapıyoruz fakat sap a ulaşım ve kullanım ağır olduğundan eklediğim formlarlada başarılı bir şekilde hareket edebilirsiniz
 

Ekli dosyalar

  • P_20170525_163714.jpg
    P_20170525_163714.jpg
    162.4 KB · Görüntüleme: 108
  • P_20170525_163633.jpg
    P_20170525_163633.jpg
    171.2 KB · Görüntüleme: 86
  • P_20170525_163848.jpg
    P_20170525_163848.jpg
    414.3 KB · Görüntüleme: 73
  • P_20170525_163743.jpg
    P_20170525_163743.jpg
    285.4 KB · Görüntüleme: 73
Bakımı ben yapmayacağım ama bilmeliyim diye düşünüyorum sistemlerin çalışmasını vs ustaları yönlendirirken tabi bu ilk başta biraz olmayacak gibi alışınca onları tanıyınca yapabileceğim onların yeteneklerini göz önünde bulundurmam gerekecek arıza nedenlerini düşünmeliyim diye düşünüyorum 2 yıllık bir tecrübem var ama bakım konusunda değil hayırlı olacak inş başka kişilerden de tavsiye alabilirim nelere dikkat etmeli nasıl davranmalı vs konularda yardımlarınızı bekliyorun önerilerinizi

Sent from my F3211 using KontrolKalemi Forumu mobile app
 
Merhaba. Tüm işletmelerde (fabrikalarda, kobilerde, holdinglerde,vb.);

1-Planlama, 2-İşletme, 3-Üretim (İmalat) 4-Bakım, 5- Kalite kontrol bölümleri bir elin 5 parmağı gibi birbiriyle ilişkili ve tam koordinelidir. İdeal bir işletmede üretimden çıkan bir mamulün veya yarı mamulün aksaksız ve istenildiği gibi çıkabilmesi bunların arasındaki doğru koordinasyona veya doğru ilişkilere doğrudan bağlıdır.

Bakım kısmında en üst yetkili olan kişinin bu bağlara çok dikkat etmesi, adı bakım bile olsa asıl malzemenin makine olmayıp insan ilişkileri olduğunu bilmesi gerekir. İlişkilerini pozitif tutan, enerjik, esnek, her seviyeye inebilen ve gerektiğinde sert, gerektiğinde yumuşak (tatlı sert) olan bir yönetici (Fabrika patronunu şeklen temsil edip onun menfaatini her şart ve koşulda koruduğunu tam belli eden) gerektiğinde işçilerin de problem çözümünde kendi fikrini alabilmeli, problemlere çözüm konusunda patronundan işçisine kadar her kademeyle olan ilişkilerini çok doğru ve sağlam tutabilmelidir. Böyle davranırsa eğer geçici gözüyle zaten bakılamaz, gelecek vaat eden önemli bir eleman olduğu hemen göze çarpıp, en başta patronu, daha sonra ayni birimdeki kısım şefleri, müdürleri, tekniker, teknsiyen, çaycı, odacı, vb. her kademe veya rütbedeki sivil çalışanın takdirini ve güvenini kolayca da kazanır.

Askerlikte belirli bir rütbeniz vardır, örneğin üsteğmen yüzbaşıdan rütbece daha düşüktür ve bu rütbe farkı nedeniyle ona karşı bir selam ve saygınlık duyma, bir başarıya veya edinilen iyi intibaya bağlı da değildir, çünkü bu kendiliğinden bir prosedür gereği oluşur ve öyle olmak da zorundadır, askerlik yapma (Muvazzaflık, geçici bir askerlik yükümlülüğü, yedek subaylık gibi) işinin bir kuralıdır bu çünkü. Sivil hayattaki müh.,teknisyen, tekniker, posta başı, süpervayzır, işçi, vb. bu türden olan sivil rütbelerle ancak doğru bilgiye ve çok iyi bir tecrübeye sahipseniz, bunu gerektiğinde en iyi şekilde kullanıyorsanız (A planı tutmazsa B’yi, o da tutmazsa C planlarını en doğru zamanda ve en doğru yerde devreye sokabilen esnek bir teknik eleman olabilmek gibi) o zaman patron, üst yönetici birimler ve diğer orta seviye ve alt seviye kadrodakilerden gerekli saygı ve güvenilirliği, burada ilerleyen zamanlarda da sevgiyi görebilirsiniz. İnsan ilişkileri bu nedenle bu gibi yerlerde çok çok önemlidir.

Bakım genel manasıyla 3’e ayrılabilir;

1- Koruyucu (Diagnostik) Bakım: Amacı makinelerin en az arıza vererek çalışması için gerekli periyodik bakımların zamanında yapılarak makinelerin en az zararla veya arıza çıkarak çalışmalarını temin etmektir. Günlük, haftalık, 3 aylık, 6 aylık, yıllık bakım gibi zaman kriterleri bazında ele alınması, planlanması veya gerçekleştirilip kayıtlara da işlenmesi durumu vardır. Bakım kısmında çalışan bir yetkili, yönetici olarak size düşen görev bunların sadece klasörlerde yazılıp planlanıp, yapılmasıyla tekrar buraya işlenmesi şeklinde olmamalı, ayni zamanda duvarlara tablolar halinde bu farklı dönemlere karşılık gelen makine periyodik bakımlarının (Örneğin makinelerin yağ değişim veya greslenme zamanı, rulman, keçe, vb. değişim zamanları) yapıştırılıp, sadece sizin dosya veya klasörlerden takibini yapmamanız, sizin izin almanız veya hastalık zamanınızda da bakımla ilgili diğer yetkili kişilerin, duvarlardaki bu tablolardan, bu periyodik zamanları takip ederek (Fabrika patronunun veya yönetim kurulu başkanının bile) yapılan işlemleri, ayni santraldeki merkezi işlem biriminden pc ekranlarından enerjinin kontrollü yönetimi, takibi ve gerekli müdahelenin yapılabilmesindeki gibi herkese açık olabilmelidir. Bunları hazırlamak veya hazırlatmamak size balıdır,ama bunu yaparsanız çok rahat edersiniz, hem mental olarak, hem de görsel olarak bir fabrika patronun kendi gözünde.

2- Kestirimci (Tahmini) Bakım: Makinelerin çalışmasındaki hal ve gidişinden yola çıkılarak tahminen yapılan, doğru tahminle yapılmışsa eğer, bakım konusuna çok katkısı olan bir bakım türüdür. Örneğin elinizdeki portatif bir termal kamerayla, o anda işletmede çalışan makinenin içindeki bir rulmanın gereğinden çok fazla ısındığını termal ekranda belirgin olan renk farkından tanıyıp görerek, emrinizdeki bazı bakımcıları ona yönelterek sadece onun rulmanını değiştirmeniz kestirimci bir bakımdır.

3- Arızai, Zorunlu Bakım: Bir arıza durumu oluştuğunda uygulanan zorunlu olan bir bakımdır. Üretimcilerle veya işletmecilerle tam olarak da papaz olmamak için en kısa zamanda tamamlayıp sonlandırmak zorunda olduğunuz en kritik bir bakım türüdür.

Planlamacı, işletmeci ve üretimci en kısa sürede bu arızanın sonuçlanmasını sizden mutlaka ister ve size bu arızanın en kısa sürede bitirilebilmesi için bir baskı yapabilirler. Bu konuda edindiğiniz daha önceki tecrübenizle bu arızanın bitmesi veya tamamlanabilmesi için tahmini süreyi daha kolay belirtebilir veya söyleyebilirsiniz, sizden bilgi edinmek isteyen makamlara. Ancak tahmini süresini belirtiğiniz arızanın başka arızalara neden olup tamir veya onarım zamanının hr zaman dah afzla uzama durumu da her zaman bulunabilir. Bir arızaya müdahele edip tahmini zamanını belirtirken tüm bunları da görüp bu zamanı o şekliyle daha esnek olarak da belirtebilmelisiniz.

Edinilen tüm arıza tecrübeleriyle, bir sonraki ayni arızalar daha kısa sürede tanınıp daha kısa sürelerde onarımı tamamlanabilir. Tüm bu artılar geçen zaman içinde fabrika patronunun gözüne girmenizi ve daimi kadroda stabil kalmanız kolaylaştırabilir. Bu tür yerlerdeki başarı tam özetlenirse eğer; 1- İyi ilişkileri en kısa sürede kurabilmeyle ve bu fabrikayı kısa zamanda tanımayla, 2- Arıza tecrübelerinde gerekli dersleri edinip, bunların tümünü yazılı kayıtlara ve özel olarak da hafızanıza alıp, bu arızaların sık sık oluşup da çıkmaması için, periyodik bakımları hiç aksatmamak yanında, gerekirse kestirimci bakımcılık uygulama veya bakımlarını da yapabilmeyle, 3- Hayat tarzınız, yaşantı şekliniz ve bekar veya evli olup da, kendi ailenizle de örnek bir insan olduğunuzu fabrikadaki herkese ispatlamanızla başarıyı veya bu alanda yükselmeyi (Terfiyi veya kalıcılığı) yakalamak hiç zor olmayacaktır. Kolay gelsin. Başarılar dileğimle.
 
Son düzenleme:

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,189
Mesajlar
915,717
Kullanıcılar
449,957
Son üye
sezercakmak

Yeni konular

Geri
Üst