Merhabalar,

Benim üstteki projeyle alakalı çözemediğim bi husus var. Konunun uzmanı arkadaşların yardım ve görüşlerini bekliyorum. 2 trafo, 2 kompanzasyon panosu, birde kuplaj şalterinden oluşan bir sistem.
Sorum şu;
Kuplaj şalteri trafolardan biri devre dışı kaldığı durumda on konumuna gelecek. sistem çalışmaya devam edecek. Bu durumda sistem 2 farklı akım trafosundan ve kompanzasyon panosundan kompanze edilecek. Böyle bir sistemin herhangi bir sakıncası olabilirmi?
benim size tavsiyem trafolarda çekilen akımları eşit olarak dagıtabilmek için rolenim akım bilgisini 2 ntrafoyu gorecek biçimde og den almanız dır vede tek kompanzasyon panonuz yapmanızdır burda yük dagılımı eşit olacaktır ama yukardaki projede herhangı bir sıkıntı olmaz
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Merhabalar,

Benim üstteki projeyle alakalı çözemediğim bi husus var. Konunun uzmanı arkadaşların yardım ve görüşlerini bekliyorum. 2 trafo, 2 kompanzasyon panosu, birde kuplaj şalterinden oluşan bir sistem.
Sorum şu;
Kuplaj şalteri trafolardan biri devre dışı kaldığı durumda on konumuna gelecek. sistem çalışmaya devam edecek. Bu durumda sistem 2 farklı akım trafosundan ve kompanzasyon panosundan kompanze edilecek. Böyle bir sistemin herhangi bir sakıncası olabilirmi?

Yorum yapmadan önce sisteminle ilgili sorulması gereken bazı sorular olmalı ;
Trafoların bağımsız çalışma durumu için tasarlanmış her trafoya 750kVAr'lık kompanzasyon sistemi mevcut. Trafo güçlerini yazmamışsınız ama 1600kVA en fazla 2000kVA olmalı.
Soru-1: Trafoların 2000kVA olduğunu düşünürsek ve bağımsız çalışmada yüklenme %'si nedir bu trafoların? Örnek vereyim TR-1 ve TR-2 yüklenmeleri %50 olsun yani 1000kVA olsun kuplaj şalteri kapandığında tek trafo yüklenme oranı %100'e çıkacak (kuplaj şalterini kapamadan yük atmıyorsan).
Soru-2: TR-1 arıza durumunda kuplaj şalteri kapandı TR-2 yüklenme oranı ne olacak 2 kola düşen yük akımları ne olacak (yaklaşık olarak.)
Soru-3: Trafolardan birinin arıza durumunda kuplaj şalterini kapamadan önce yük atmıyorsanız trafo yüklenmeleri %50 altında olmalıdır bu durumda da 1 trafoya ait ön görülen toplamda 750kVAr kompanzasyon fazla gelecek kademe başına düşen güç büyük olduğundan hedeflenen cosfi değerini tutturmak bir hayli zor olacaktır. Kuplaj şalteri kapandığında yükler bölünecek aynı sıkıntı yaşanacaktır.

Düz mantıkla problem çıkmaz diye düşünülen olayda detaylara inildikçe sıkıntı yaşanabilineceği görülmektedir. Böyle bir sistemde O.G. abonelik olacağından O.G. akım trafosundan akım bilgisi alarak kompanzasyon yapmak daha doğru olacaktır çünkü ölçüm O.G.'dendir A.G'den yapılan kompanzasyonda sabit kondansatör sıkıntısıda tüm bunlara tuz biber ekecektir.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,198
Mesajlar
915,767
Kullanıcılar
449,979
Son üye
schule48

Yeni konular

Geri
Üst