GeoOrbital; Motorlu Teker Bisikletinizi Elektrikliye Çeviriyor!

binbaşı

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
1 Eyl 2011
Mesajlar
6,205
Puanları
3,256
Konum
BURSA
VakVmR.jpg

E8XYv9.jpg


Teknolojinin gelişmesi her alanı etkilediği gibi şimdide bisikletlerimize alternatif elektrik motoru seçenekleri sunuyor. GeoOrbital elektrik motorundan oluşan ve ön lastiğin yerini alan yenilikçi bir elektrik motoru.

Kickstarter projesi olarak başlayan elektrikli ve önden çekişli bisiklet motoru GeoOrbital 90.000 dolar üzerinde fon toplayarak hayata geçirilmiş.

GeoOrbital ‘in elektrik motoru tek şarjda sizi 32 km uzağa kadar götürebiliyor. Eğer sizde ufaktan pedallarsanız bu mesafe 80 km’e kadar çıkıyor.

Esas amaçta bu olmalı durduk yere elektrik motoru ile gitseydik zaten bisiklet yerine motorsiklet kullanmayı tercih ederdik. GeoOrbital ‘ı yokuş ve yorucu uzun turlarda hayat kurtarıcı olabilir.

Bataryasını kolaylıkla çıkararak evinize götürüyor ve şarj ediyorsunuz. Bataryanın tam şarj etme süresi 4 saati buluyor.

GeoOrbital bisiklet motorunun en güzel yanı sadece 60 saniyede bisikletinize kolaylıkla monte ediliyor olması. Ön tekeri çıkararak yerine elektrik motorundan oluşan tekeri takıyorsunuz hepsi bu.

Bu yenilikçi bisiklet motorunun videosunu aşağıdan izleyebilirsiniz.

Alıntıdır.Kaynak:http://gunlukteknoloji.com/haberler...bisikletleri-elektrikliye-ceviriyor.teknoloji
 
Bu konudaki pasta büyük haliyle üreticiler en büyük payı kapmak için farklı tasarım ve üretimler piyasaya sunuyor, teknolojinin desteğiyle ürün yelpazesi genişliyor.

Bunun gibi hicore sanırım daha önce çıkardı ama pili çıkarmak için kapağı açmak gerek, bundan başka dıştan motor takılarak tekeri döndürmesiyle yine minimum tasarım değişikliği kolay montaj ile öne çıkmak isteyen dizaynlar var ayrıca yine teker göbeğinde solar motor, gövdeye monteli yakıt pilli diğer modeller de mevcut.
 
Doğrusu bu projeyi çok beğendim.

Tek düşüncem ön tekerdeki motor tam yere en yakın yerde. Bu durum motorun suyla v.s. dış etkenlere en çok maruz kalacağı noktadır. Motor yeri olarak tam tersi yukarı pozisyonda dizayn edilseymiş bence daha mantıklı olurdu düşüncesindeyim.

Saygılar.
 
Doğrusu bu projeyi çok beğendim.

Tek düşüncem ön tekerdeki motor tam yere en yakın yerde. Bu durum motorun suyla v.s. dış etkenlere en çok maruz kalacağı noktadır. Motor yeri olarak tam tersi yukarı pozisyonda dizayn edilseymiş bence daha mantıklı olurdu düşüncesindeyim.

Saygılar.
Motor su geçirmez yapıda, ayrıca diğer modelleri incele daha önce paylaştığım sitede gizmag.com e-bike diye arat ;).

(site adını eklemeyi unutmuşum :))
 
Son düzenleme:
bu tip olanlardan alıp benim emektarı çevireyim dedim 1000tl den fazla masraf gidecekti emektarı satsam 200tl etmez biraz daha beklemek lazım

Mini%20Kit%20902%20Full%20Set.jpg
 
Doğrusu bu projeyi çok beğendim.

Tek düşüncem ön tekerdeki motor tam yere en yakın yerde. Bu durum motorun suyla v.s. dış etkenlere en çok maruz kalacağı noktadır. Motor yeri olarak tam tersi yukarı pozisyonda dizayn edilseymiş bence daha mantıklı olurdu düşüncesindeyim.

Saygılar.

Merhaba.Çok güzel bir konuyu görmüş ve yakalamış oldunuz,sn. Serkan_48. Bu motorun ağırlık merkezi yüzünden böyle düşünmüş de olabilirler,sırf kendi düşünceme göre.Kütleli bir ağırlık ne kadar yere uzaksa,yani en tepedeyse bir o kadar bu bisikletin devrilme (Moment=kuvvet* kuvvet kolu çarpımıyla) olasılığı çok artabilir,tersinde ise yere daha yakın olduğunda bu durumu daha stabil kalır ve devirmeye çalışan kuvvet (İstenmeyen moment) azalabilir.Denizdeki gemilerde dengeleyici olan sahra ağırlıklarını düşününce geminin suya en yakın ve alt noktasına bunlar konmaya çalışılır ki zararlı alabora yapıcı moment kuvvetleri bu gemiyi yana hiç yatırmadan düşey bir doğrultuda (Ağırlık merkezi mümkünse en altlara doğru) tam dengede kalmasına çalışılır,yani bisikletteki dengede kalma durumuyla da bu durumu biraz benziyor gibi sanırım. Sadece içinde çalıştığı ortamlar (su veya karada gitme gibi) biraz daha farklı gibidir.Kolay gelsin.
 
@serkan_48 bence masraftan kaçındılar, bunu dengelemek, hesaplamak, tasarım değiştirmek, saatleri harcamak var yer çekimi var nasılsa kimse itiraz etmez, satarız bir sonraki modelde biraz tasarım değiştirir yine okuturuz anlayışı :D.
 
Denge diyoruzda en büyük yük biziz üstüne biniyoruz ortalama 70 - 90 kg.

ama güzel şekil bi teker olmuş. Bu arada el yapımı elektrikli bisiklet olayınada girebiliriz eden olmasın :D :D

Akıllara zarar projeler var.. Meselaaaaaaa geliyorrrrrrr

ta taaaa al sana şarjlı bisiklet.. 10 numara fikir 5 yıldız..

elektrikli-bisiklet-yapimi-3.jpg
 

Forum istatistikleri

Konular
128,162
Mesajlar
915,577
Kullanıcılar
449,922
Son üye
11akif

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst