Güneş paneli sistem arızası

Bilal hoca

Üye
Katılım
4 Nis 2016
Mesajlar
69
Puanları
1
Yaş
37
IMG_20160401_143523.jpg IMG_20160401_143549.jpg IMG_20160404_150219.jpg IMG_20160401_143523.jpg IMG_20160401_143523.jpg IMG_20160401_143549.jpg IMG_20160404_150219.jpg Merhabalar,
Güneş paneli sistemi kurdum ama sistemden tam randıman alamadım, şöyle ki panel uçlarından ortalama 16 volt alıyorum kontrolcü ile aldığım bu voltajı aküye veriyorum daha sonra akünün uçlarından invertörüme veriyorum. İnvertörümün çıkışlarından devamlı bir voltaj alamadım. güneşli bir havada 5 dk sistemim çalışıyor kapatıyorum bir saat sonra açıyorum invertör çıkışlarından voltaj alamıyorum yalnız invertör çalışır durumda ışıkları yanıyor.

yardımcı olursanız sevinirim.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
yaptığın sistemin gücü hakında hiç bilgi yok yorum yapmak doğru olmaz. ancak.
önce akü dolu olması lazım, birde cihazların üzerinde yazan gücün yarısını ancak alırsın.
 
150 watt panel, 600 watt inverter, 10 amper kontrolcü.
Elimdeki akü kuru bakımsız akü , jel akü değil. Yalnız akünün uçlarından yaklaşık 14 volt gerilim alıyordum.
 
Aküyü şarjdaykenmi ölçüyon gündüz ölçersen panelden aküye geleni görürsün gece invertörü çalıştır ara ara ölç hızlı düşerse voltaj akü şarj tutmuyordur
 
Aslında aküyü boşta ölctum yine voltaj aldım, hatta olmadı küçük amperli bir akü getirip bagladim dolu akü sıfır , beş dakika denedim çıkış vermedi yine.

Birde sundan bahsetmek kontrolcunun en sağdaki uçlarından DC load uçlarından gerilim alamiyorum acaba bir sıkıntı mı var. Ben de bu yüzden Akunun ucundan invertre verdim.
 
Aküden direk invertöre bağlasan yine çalışması lazım dc load çıkışından alamaman ayrı bir sorun o şarjregülatörünle alakalı problem
 
O zamn benim hem invereterim hemde kontrolcumde bir sıkıntı var diye sonuçlandirabilir miyiz.
 
Merhaba.En başta panelle şarj kontrolcüsü (Regülatör) arasında sckhotty (Hızlı=bariyer) diyodunu kullanmadıysanız mutlaka kullanın.İnverterin ışıklarının yanması araba aküsünün kırmızı gösterge ışığıyla kokpitte uygun uyarı verip marşı hiç çevirmemesine çok benziyor,yani yeterli voltaj var ama amper yok bu akülerinizde.

Bunun bir sebebi gündüz şarj olan akünün hızlı (Bariyer) diyodu arada yoksa tekrar aküden geri boşalması şeklinde olabilir,panelin yönünün çok verimli olacak şekilde konumlandırılamaması veya akü devresinde aşırı boşalmaya neden olacak gözden kaçan sürpriz bir yük de bulunabilir.14 volt şarj sırasında ölçülen çok normal bir şarj değeridir,bu şarj işleminin iyi gittiğine (Regülatörün şarj çıkış akımında bir sorun olmadığının) işarettir.Ama akü devresi veya akünün kendisinde bir iç sorun (Gözlerinden bir veya birkaçında) varsa yeterli amper şarjının olmaması muhtemelen bundan da olabilir.Ayni kapasitedeki emsal başka bir aküyle denemenizle bu sonuç değişmemişse bu akü iç sorunu değildir.İnverterenizin iç yapısındaki bir elektronik bir elemandaki anlık sorun da kısa süreli bu çıkıştan sonra sürekli akım alınmasına hiç izin vermeyebilir.Akünün bu sağlamlık teyidinden sonra inverterin bizzat kendisi üzerinde durmanız da gerekebilir.Kolay gelsin.
 
Abim sitedeki daha bilgili abilerim serkan48 vebinbaşı abilerimde konuyu yakında okursa cevap yazarlar acele etme takip ey
 
Şarj cihazında schotty diyot olması lazım panelden gelen kabloları çıkar akü bağlı kalsın sonra ölçü aletiyle cihazın panel + ve- yi ölç eğer akü tarafındaki voltajı panel tarafında görüyosan gece aküden panele geçiş olyodur yok panel tarafında1-veya2 v görürsrn diyot vardır hariçten koymana gerek yok
 

Forum istatistikleri

Konular
128,125
Mesajlar
915,239
Kullanıcılar
449,837
Son üye
betül hüsrevoğlu

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst