Güneş enerjisi

Yavuzonur

Üye
Katılım
28 Mar 2020
Mesajlar
3
Puanları
1
Yaş
39
Herkese selamlar , birşey sormak istiyorum tarlada olan konteynerimda 200ahm akü ,265 w güneş paneli ,6000 w inverter ve charger kontrol cihazı var mevcut olarak var , sadece ışık ve mini buzdolabı çalışıyor !!!!!!!yeni bır rüzgar gülü yaptım pimaş ve 12 volt araba şarj dinomosundan , bu rüzgar gülününun çıkış uçlarını nereye bağlamam gerekiyor ,,,, yardımlarınız için teşekkürler
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Herkese selamlar , birşey sormak istiyorum tarlada olan konteynerimda 200ahm akü ,265 w güneş paneli ,6000 w inverter ve charger kontrol cihazı var mevcut olarak var , sadece ışık ve mini buzdolabı çalışıyor !!!!!!!yeni bır rüzgar gülü yaptım pimaş ve 12 volt araba şarj dinomosundan , bu rüzgar gülününun çıkış uçlarını nereye bağlamam gerekiyor ,,,, yardımlarınız için teşekkürler
Rüzgâr gülünüz peki şarj dinamosunu cevirebilecek mi ? Bu konuda daha önce çalışanlar pek muvaffak olamadı.
 
Calisicak ,rüzgarlı bölge , sadece istediğim bağlantının nereye yapilacagi
 
Calisicak ,rüzgarlı bölge , sadece istediğim bağlantının nereye yapilacagi
İncelediğim kadarıyla kurmaya calistiginiz sistemlere hibrit sistemler deniyormuş. Yalniz bu sistemlerde her iki enerji kaynağının da ayrı ayrı bağlandığı şarj kontrol üniteleri var . Yani sizin düşündüğünüz gibi sadece iki ucu bağlamakla olacak kadar basit değil iş.
Ekli dosyayı görüntüle 62401
 
Son düzenleme:
Bence rüzgar gülünü bir şarj kontrolcüye ordan aküye baglayın isterseniz bir kontrolcü devre (hazır veya yapıp) takıp güneşde enerji var ise ordan yoksa rüzgar gülünden aküleri besleyen bir düzenek yapılabilir yada rüzgar gülünede başka akü baglayıp ordan sisteme baglaya bilirsiniz
 
Bence rüzgar gülünü bir şarj kontrolcüye ordan aküye baglayın isterseniz bir kontrolcü devre (hazır veya yapıp) takıp güneşde enerji var ise ordan yoksa rüzgar gülünden aküleri besleyen bir düzenek yapılabilir yada rüzgar gülünede başka akü baglayıp ordan sisteme baglaya bilirsiniz
 
Rüzgar türbini/alternatöründen çıkan uçlar öncelikle rüzgar şarj kontrol cihazına, cihazdan çıkan uçlar da aküye bağlanmalıdır. Eğer akü aynı zamanda güneş paneli ile de şarj ediliyorsa her iki kaynağın birbirine etki etmemesi için araya yüksek amper by-pass diyotlar ilave edilmelidir.
 
Araç şarj dinamosunun + ve - uçları aküye irtibatlanacak. Ancak birde uyartım sargısı KONJEKTÖR dediğimiz aparatla beslemeniz gerekiyor. Bazı alternatörler daha karışık oluyor. Ama ana bağlantı şekli söylediğim gibi.

Alternatör tek başına elektrik üretmez. Uyartım sargısına akım vermelisiniz ki voltaj üretsin.

Bu alternatörü doğrudan aküye bağlamalısınız. Arada başka regülatör olmayacak. Alternatör düşük devirlerde voltaj üretmeyebilir. 1000 - devir / dakika ve üzerine çıkmalı.

En temel bilgiler bunlar.
 
Araç şarj dinamosunun + ve - uçları aküye irtibatlanacak. Ancak birde uyartım sargısı KONJEKTÖR dediğimiz aparatla beslemeniz gerekiyor. Bazı alternatörler daha karışık oluyor. Ama ana bağlantı şekli söylediğim gibi.

Alternatör tek başına elektrik üretmez. Uyartım sargısına akım vermelisiniz ki voltaj üretsin.

Bu alternatörü doğrudan aküye bağlamalısınız. Arada başka regülatör olmayacak. Alternatör düşük devirlerde voltaj üretmeyebilir. 1000 - devir / dakika ve üzerine çıkmalı.

En temel bilgiler bunlar.

Aşağıdaki gibi bağlanacak. Regülatör yazan benim yazdığım konjektördür.
Serkan daha eski araç şarj sistemlerinde alternatör yerine dinamo olduğunu biliyorum . Bu dinamo nun uyartimi da akü üstünden mi yoksa kendinden mi uyartimli acaba ?
 
Serkan daha eski araç şarj sistemlerinde alternatör yerine dinamo olduğunu biliyorum . Bu dinamo nun uyartimi da akü üstünden mi yoksa kendinden mi uyartimli acaba ?

Abi ,

Kendinden magnetli dinamo kullanan araba hic gormedim. Dinamoda soyle bir sorun var. Degisken devirde uretilecek olan voltaji regule etmek kolay degil. Zaten bundan dolayi sabit magnetli degilde uyartim sargili alternatorler gelisti. Buyuk regulatorler yerine kucuk uyartim akimlari ile buyuk çıkışları kontrol ediliyor.

Dedigin dinamolara ornek verebilirsen bakarim abi.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,118
Mesajlar
915,146
Kullanıcılar
449,822
Son üye
hamidettin

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst