Ford escort 99sw ecu

saftilki

Üye
Katılım
3 Kas 2009
Mesajlar
652
Puanları
31
Yaş
45
selamun aleykum:
bu aracın silindir üst kapağı değişti, ve olan oldu,
varan 1 trafikte stop etmeye başladı, ardından yakıt tüketimi 2 katına çıktı lpg de 80 kuruşlarda
ardından bobin kesti, delphi marka bobin aldım taktım bu seferde patlatmalar başladı emme manifoltundan
motor kamyon gibi çalışıyordu tamirciden çıktığında, araştırmalar yaptım ve 5w30 mobil 3000 koydum
o tamirci denen usta bozuntusu şanzıman yağı gibi kalın bir yağ koymuş nescafe gibide rengi vardı, neyse motorda ses kesildi

buji tırnaklarını 065 yaptırdım olmadı platinum aldım kablo aldım olmadı, 2. kez bosh buji aldım olmadı
potansiyometreden dedim ondan da çıkmadı orjinalini geri taktım,
boğazı komple dağıtıp temizledim

oksijen sensörü arızalı çıktı yeniledim, hatta yanlış bağlantı vardı, resetlemeyi defalarca denedim,
tekrar orjinal bobin aldım patlatma %80 azaldı ama yine gün ve gün artıyor
lpg mikseri değişti

araç tek nota cfi motor 99 md
potansiyometreden ufak bir dokunuşla 1 gün rahat ediyorum
rampalarda kerkiniyor yığıp bırakıyor patlatıyor bayılınca
30 usta gezmişimdir, beyin konusunda araştırma yaptım MA1.7 sanırım bunlar 3 pin diye geçiyor,
elm 327 var 1.5 v olanından, 3 pin ile konnektör kuabilirmiyiz?
ne beyinciler bakıyor ne enjeksiyoncu nede karburatörcü çözebiliyor

yardım lazım usta lazım, cebimi kuruttu artık


20190904_175800.jpg
 
konnektör 4-5-7-16 görünüyor ama pc ve obd2 bağlanmıyor
 
97 escort ile zamanında soğuk motorda stop etme sorununu yaşadım. Çok uğraştım.
Fincan denen üst kapakta valflerle ilgili bir alet var. 16 valf için 16 adet.
Değişince düzeldi.
Bunu bozan şeyde kalın yağ. Banada 10 40 yağ koyunca olmuştu.

Eskortlarda 5 30 şart. Başkası zarar.
 
Yağ kapağını açtım telefonun mikrofonunu dayadım bir müddet video kaydettim
bu günde kendi kendine gaz verip duruyor :)
56868


http://www.primauto.net/DOC FIAT/MA173.htm
foto yarım çıkmış, link attım,
5 adet modül var bilmediğim,

yok demi şimdi k.k forumda beyinci yahut motorcu
 
Beyini elletmeyin. En son bakılacak yer orası. Fincan denen nesneleri, tapet gibi bişeydi asıl ismi, onları bi kontrol ettirin. Kalın yağ, fincan içindeki subap açma kapamayı sağlayan hareketli parçayı bozuyor. Düzgün açma kapama yapamayınca subap zamanlaması bozulup motor tekleyip duruyor.

Çok usta dolaştım, çok parça değiştim. Dikiş tutmadı.
Fincan değişince saat gibi oldu motor. Escort 97 GHIA 1.6 16 valf idi.
 
komprosyon testinde çıkar herhalde bu, bende %50 subap diye düşündüm, çünkü büyük olasılıkla emme subabından manifolta kıvılcım kaçırıyor gazı manifoltta patlatıyor diye düşünüyorum
kimsede monometre yokki ölçtüreyim

cevap içinde teşekkür ederim
 
Patlamalar agirlikla lpg ayarindan olur. Zaten atesleme sistemini baya bir degistirmissiniz. Elim biraz yatkin derseniz buradan yardimci olmaya calisirim.
 
lpg mikseride değişti yakıt 50 krş lara düştü, 1 gün rahat gezdik
ama lpg sistemi değil sorun,
sn: huh kardeşimizin dediği gibi subap sorunu var %90
yarın koprosyon testine sokacam motoru,
eğer oda sağlam çıkarsa ecu kalıyor geriye, çünkü potansiyometre de ufak bir dokunuşla neden düzeliyor,

şu anda benzine geçtiğimde kamyon motoru gibi çalışıyor artı sarsıntı var, göz yaşartıcı egzoz gazı veriyor
 
Benzindede sorun varsa aracin geneline bakmak lazim. Benzinde yapmasaydi direk lpg sistemi olurdu.

Sensorlerden de olabilir. Yer neresi hocam.
 
ist bağcılar, bunlarda fazla bi sensör yok zaten maf çok önceden iptal edilmiş,
oksijen sensörünüde yeniledim de onun data uçlarının yönü varmı bilmiyorum gerzeğin biri yanlış bağlamış data uçlarına 12v rezistansı girmiş rezistansı data ya bağlamış :)
beni beyinle uğraşmama kışkırtan 2 sebep var,
1. pot ayarı yapınca 1 gün neden düzgün çalışıyor subap olsa hayatta tınlamazdı ayarı amperi
2. sebep benzini su gibi içmesi, fakir karışımda kalmışda olabilir
yarın bakıcam artık kopresörden bi emin olalımda
 

Forum istatistikleri

Konular
127,950
Mesajlar
913,845
Kullanıcılar
449,596
Son üye
anilhikmet

Yeni konular

Geri
Üst