evet öyle zaten
oto alternatörünü direk kullansam ve çıkışı travo ile yükseltsem çok kayıp yaşarmıyım
evet çok kayıp verir, 24v kamyondan çıkma alternatör bak, sistemide 24v kurmaya bak, 12v küllüm zarar hatta imkan elversede 48v sistem kursan daha iyi
sen eniyisimi bulabiliyorsan 24v oto alternatörünü ayarla oto elektrikciyede bağlantılarını yaptır konjektörüde eklettir tabiki, çünkü rotora kaç volt elektrik göndereceğini sen ayarlamaya çalışma,
kontak anahtarı uçları çıkartsın ona sivich türevi bir düzenek kurman gerekecek,
rüzgar estiğinde kontak açılacak, artık yelken mi yaparsın rüzgar ne yandan esse sivice basacak,
veya küçük bir elektrik üreten bir motor ekler pervane takarsın yeterli rüzgar geldiğinde o küçük motorun ürettiği elektrik roleyi çeker kontağı açar, tavsiyem 5v arduino projelerinde kullanılan 5v role modülü işini görür
eğer bu sistemi yaparsan pervane türevi değil wind dikey türbini tercih etmeni öneririm, varil veya aluminyum kompozitten, çünkü pervane tip yaparsan aşırı devirlere ulaştığında frenleme sistemine ihtiyaç duyacak, aksi halde kanatların kopup uçup gitme yaralama gibi tehlikeler doğurur, ve artı fırça bilezik ihtiyacı doğar, wind türbinde ise ses aşırı devir frenleme fırça bilezik derdin yok,
wind türbinin kanatları tasarımına ve ölçülere dayalı olarak belli bir devri geçemez kanatların sırtı direnç oluşturur ama oldukça güçlü olur, en ufak esintide bile hareket alır, iyi bir platform hazırlarsan ileride aynı türbine 2. alternatörüde ekleyebilme şansın doğar