FK12 yapımı

Suat_Korkmaz

Profesyonel Üye
Katılım
30 Ara 2011
Mesajlar
4,985
Puanları
1,506
Yaş
48
Bunun için başlık açayım mı bilemedim. Elin gavuru çöp yapsa dökümante edip forumlarda paylaşıyor. Güzel bir şey aslında.

Malum benim diğer başlıkta X ekseninin vidalı mil yataklamasıyla ilgili sıkıntıdan bahsetmiştim. En güzel çözüm olarak aklıma FK12 yapmak geldi fakat tam olarak aynısı değil. Köprüde yatağın gireceği delik 32mm. FK12'de 36mm. Tek fark bu olacak.

Tornada iş bittikten sonra matkapla vida deliklerinin açılması var fakat frezem olmadığı için biraz zorlanacak gibiyim. Divizörüm var ama. Artık divizörü sütun matkaba mengene ile sıkacağım. Başka çarem yok.

rm1605-ballscrew-12mm-end-support-fk12-ff12.jpg
 
Konu daha genel vidalı mil yataklaması (BK-BF, FK-FF), büte veya eğik rulmanla nasıl yapılabilir gibi olsa?
 
Ben makineme bir tane FK12 yapacağım ve aşamalarını bu başlıkta paylaşacağım. Bu yüzden önerdiğiniz konuda yeni bir başlık açılsa daha doğru olur.
 
UFLx 8-10 TL ( kare ya da badem ).


Matematik hiç okumadın mı ?
Tornada iç delikten sonra vida delikleri deleceğin çap kadar bir daire çiziği atarsın.
Yarıçap daireyi 6 eşit parçaya böler yani 6 ve ya 3 ( en doğrusu - pratiği ) kumpas benzeri bir şeyle daireyi çizip noktalarsın.
4 delik de kolay kater eksende ise alına bir çizik daireyi kestiği yerler 2 delik .. eh artık ona dik nasıl olur sen bul.
Nokta için dizel mazot pompacılara git kalın uzun enjektör iğnesi iste 5-10 adet .
Ucunu az daha sivrilt.
Vur çekici kafasına elini korkak alıştırma önce ufaktan bir tık baktın yerinde takkk..
Matkapla delersin artık.

Step motor ve sürücüler ucuzladı difizörcüler avuçlarını yalasın.
8.5Nm ( 4.5 de olur ) motor - TB6600 tek sürücü - motor kafasına bir mandren ya da düz flanş ...


Torna müthiş alettir.
katerliği sök üst sporta z eksen benzeri basit bir yatak + aynaya ne istersen onu bağla ( hele birde fren tadından yenmez ) , al sana yatık freze
 
Yapacağın işi iyi planla.
Tornada çöz bağla makbul iş değil.
Bu yaptığında pek önemli değil ama prensip edin.
Uzun parçadan kesmek yerine 2-3 mm fazla kestir ( kesene göre , az eğri kesilir )
Bağla , bir alını ve aynaya sıkacağın yeri tek seferde işle böylece dikliği gönyesi düzgünlüğü sağlanmış olur.
Aynaya sıkılacak yeri uzunca işlersen söküp tersten bağlarken komparatörle bakma imkanı olur.
Sonra oradan bağla ve kalanı işle yani bu işte büyük çap ayna tarafında kalacak şekilde iş bitmeli idi ve bu durumda kateri sağa sola oynayıp durmazdın.
Ve sökmeden iç çap işlendiğinde balansa bile gerek kalmaz ( bu işte önemli değil ) ...
 
Malzeme elimde vardı abi. Kesip fazlalığı atmak gözümde büyüyordu. Neyse ki iç deliği hallettikten sonra fazlalığı kesmek kolay oldu.
 
Tornalarda hele ki küçük güçlü tornalarda fazladan her paso yazıktır.
Kesme kalemi tipinde olmadığı için kateri oynamak gerekir ya da uzun işleyip dipteki eğimli yeri kurtarmak gerekir.
Bu işi uzatır.
Vakit kıymetli malzeme ucuz.

Dur birde aklına taş getireyim .
Ayna ne kadar büyük o kadar iyi kavrar.
O tezgaha 150 lik yakışır , TOS olursa daha iyidir ve yüksekliği en azdır..:rolleyes:
 

Forum istatistikleri

Konular
128,197
Mesajlar
915,761
Kullanıcılar
449,977
Son üye
keskiyan

Yeni konular

Geri
Üst