Kendin yap makina taşıyıcı takımı

Konusu 'Kendin Yap Bölümü' forumundadır ve taydin tarafından 10 Şubat 2018 başlatılmıştır.


  1. taydin

    taydin Paylaşımcı üye

    Katılım:
    16 Aralık 2008
    Mesajlar:
    587
    Beğenilen Mesajları:
    700
    Ödül Puanları:
    108
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Elektronik mühendisi
    Ağır makinaları stabil bir şekilde sağa sola gezdirebilmek için makina taşıyıcı takımları bakmıştım. Ama 3 tonluk bir takımın fiyat 4500TL gibiydi :eek: Aslında elimde 2 tonluk transpalet var, ama makinayı tek başına taşımak için bunlar uygun değil. Yere yeterince stabil basmıyorlar. O yüzden kendim bir takım yapmaya karar vermiştim ve bir süre önce de yapmıştım. Öncelikle elimdeki katı modelleme yazılımı ile tasarımını yaptım

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tekerlekler için keslamid denen bir malzeme kullandım. Bu malzeme oldukça dayanıklı ve tornada da güzel işlenebiliyor.

    Tekerlekleri 80mm uygun çapa getirdim, iç delikleri deldim ve rulmanları yerleştirdim

    [​IMG]

    [​IMG]

    Mil için 20mm civa çeliği kullandım. Öncelikle segman yerlerini açtım. Ama tabi rulmanların iç çapı 20mm, civa çeliği de 20mm olduğundan girmezdi. Rulman iç çapını mikrometre ile ölçtüm, neredeyse tam olarak 20.00mm. Civa çeliğinin dış çapını ölçtüm, o da neredeyse tam 20.00mm. İlk mili taktım tornaya ve zımpara ile bir süre üzerinden geçtim. Epey uğraştıktan sonra 19.98mm ye getirdim. Gene de rahat girmiyordu. Sıcak hava ile rulmanları ısıttım ve o şekilde milleri geçirebildim ve segmanları da taktım.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Lama demirleri uygun ölçüye getirdim. Üst taşıyıcı tablayı sanayide kestirdim.

    [​IMG]

    Arabaların yan kısımlarını kestim ve millerin geçeceği olukları açtım. Sonra da civatalar için delikleri deldim ve kılavuz ile diş açtım.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ön arabanın rulman yatağını açtım. Bu baya uğraştırdı. yüzde bir milim hassasiyetle çalışmak gerekiyor. Biraz az kes, rulman yatağı hiç girmiyor. Biraz fazla kes, yatak küt diye düşüyor içeri ve yerinde durmuyor. Ön arabada konik rulman kullandım. Böylece hem aksiyal yük hem de radiyal yük binmesi sorun olmayacak. Ayrıca somunlarla uygun şekilde sıkılınca da hiç boşluk kalmayacak.

    [​IMG]

    Arka tarafı:

    [​IMG]

    Ön arabanın üst tablasının milini hazırladım tornada. Rulman somunu için diş de açtım.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ön arabanın üst tabla milini, tablaya çakarak geçirdim ve kaynattım:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Arabaların çerçevesinin parçalarını birbirine kaynak yaptım ve rulman yatağını da yerine kaynattım. İş bittikten sonra da antipas ile boyadım

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Bitmiş hali :)

    [​IMG]

    Ama bir kere fayanslı yere geçtikten sonra ön arabada ciddi bir sıkıntı olduğunu farkettim. Düz iler geri gitmekte sıkıntı yoktu, ama dönüşler çok zor oluyordu. Bütün gücümü vermezsem kesinlikle dönmüyordu. Döndürecem diye zorlarken hatta ön arabanın sapını da kırdım 20mm civa çeliği sapı nasıl kırdığıma hala aklım ermiyor :D

    [​IMG]

    Atölyenin bir yarısının tabanına fayans döşemiştim, diğer yarısına daha yapamamıştım makinalar olduğu için. Bu taşıyıcılar ile makinaları fayanslı bölüme aktardım. 10 cm yüksek olan yere frezeyi çıkarmak baya bir macera oldu. Bir ara freze, aradaki cam ağacı kalas parçaları ile 30cm havada idi. Bereket makinayı devirmeden fayanslı gere geçirdim

    [​IMG]

    Sorun, ön araba tekerleklerinin, ön arabanın merkezinin yörüngesinde olmamasıydı. O yüzden dönerken sürtüyorlardı. Bir süre bu şekilde idare ettim, ama baktım olacak gibi değil, bu konuda birşey yapmaya karar verdim. Tekerlekleri birbirine mümkün mertebe yaklaştırmaya çalıştırm önce.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ama tabi aksilik mutlaka çıkacak. Bu şekilde yapınca, tekerlekler oraya sığmadı :mad:

    Ben de milleri kestim ve o şekilde denedim:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Bu şekilde sığdı tekerlekler. Böyle topladım arabayı ve tekrar denedim. Bu şekilde dönüşler daha kolay hale geldi. Ama gene de çok rahat değil tabi, biraz sürtme var. Ama en azından bunlarla 2 tonluk frezeyi atölyede köpek gezdirir gibi sağa sola gezdirdim :D

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Yönetici tarafından son düzenleme: 10 Şubat 2018
  2. süleyman_özkan

    süleyman_özkan Üye

    Katılım:
    12 Aralık 2017
    Mesajlar:
    309
    Beğenilen Mesajları:
    140
    Ödül Puanları:
    18
    Cinsiyet:
    Bay
    bayağı uğraşmışsınız güzel olmuş kolay gelsin.
     
  3. -Acemi-

    -Acemi- Onursal Üye Onursal Üye

    Katılım:
    4 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    2.849
    Beğenilen Mesajları:
    1.618
    Ödül Puanları:
    722
    Cinsiyet:
    Bay
    0,01 mm gerçekten iyi bir hassasiyet, ölçüm ekipmanlarınızı merak ettim hocam.

    Bu kadar düzgün işçilik yapıp, boyayı rulo ile yapmanıza şaşırdım. :D sizin 7.5 kW kompresör vardı o canavar dururken rulo olmamış.:D

    Bu atölye sadece hobi amaçlı mı:)

    Saygılar.....
     
  4. peugeot98

    peugeot98 Katılımcı Üye

    Katılım:
    1 Eylül 2011
    Mesajlar:
    685
    Beğenilen Mesajları:
    402
    Ödül Puanları:
    58
    Bulunduğu Yer:
    Akhisar
    Muhteşem.
    Kardeş sen elektronik miyendisi misin? makine miyendisi mi?Ni len buuu.:D
    Keşke böyle iş yapabileceğimiz bir atölyemiz olsa.
    Tebrik ederim.
     
  5. eyüp sabri

    eyüp sabri Üye

    Katılım:
    31 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    10
    Beğenilen Mesajları:
    3
    Ödül Puanları:
    3
    Cinsiyet:
    Bay
    Helal ustam
     
  6. kaygısız

    kaygısız Katılımcı Üye

    Katılım:
    17 Haziran 2008
    Mesajlar:
    1.139
    Beğenilen Mesajları:
    469
    Ödül Puanları:
    58
    Güzel olmuş ben iki transpalet ile taşıyordum.
     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş