Eurotherm dc motor sürücüsü tristör arızası hk?

seferaskin

Üye
Katılım
9 Şub 2008
Mesajlar
17
Puanları
1
Yaş
39
Arkadaşlar benim sorum şu olucak,eurotherm dc motor sürücümüz var ve buna bağlı 1 adet dc motorumuz var bugün sürücü arızlandı.Sorun şu 3 adet 160 2'li fişek sigortamız var L1-L2-L3 (sürücü arızalandığı zaman L3d eki 160 sigortamız atmış olduğunu tespit ettim) L3 le sürücünün çıkışındaki + ucunda kapalı devre gösteriyor kısa devre olduğunu tespit ettim normalde açık devre olması gerekiyor.Benim aslında sorum şu olucak arızayı buldum ama sürücüyü tekrar bağladığımda dc motordan kaynaklanan bir sorun varsa tekrar sürücü arıza verecektir.DC motorun arızalı olup olmadığını nasıl tespit edebiliriz veya kömürlerinden kaynaklanan bir sorun olabilir mi?Acil olarak yardımıcı olurmusunuz teşekkür ediyorum saygılarımla.

Not:Sürücü extrüzyon hattındaki dc motor çalıştırıyor ve vidanın dönmesini saglıyor.
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
sürekli aynı arızayımı yapıyor (L3 te bununan tristörlerin arızalanması ya da L3 sigortasının atması)

bazen diğer sigortalarda atıyormu?

L3 ile çıkış + kısa devre göstermesi tristör arızasına işaret (Arızayı giderirken tristörü kontrol ettiniz mi) tristörü ve bununla alakalı kısımları kontrol etmenizde fayda var.
 
sÜrÜcÜyÜ tamİre verdİm sÜrÜcÜdekİ ariza trİstÖr olduĞu bellİ ve Şu an yapiyorlar yarin ÖĞlen gİbİ takicaz daha takmadik.sÜreklİ ariza yapan bİŞey deĞİl İlk defa oluyor ariza.benİm sorum aslinda Şu sÜrÜcÜ yapilicak ama sÜrÜcÜ neden kisa devre yapmiŞtir dc motordan olabİlİr mİ kÖmÜrlerİ saĞlam motordan kaynaklanan bİr problem olabİlİr mİ takmadan Önce nedenİnİ bulmak lazimkİ tekrar sÜrÜcÜ ariza vermesİn dc motoru nasil ÖlÇerİz bu konu hakkinda bİlgİ verİrİsenİz sevİnİrİm.
 
bence büyükihtimal motordan ziyada faz takip girişi tristör tetikleme trafosu, devresi kısmından olabilir. tamirde bakılacaktır. motordan olsa genelde çıkışta sorun oluşturur fazın birinde oluşturma şansı az tabi gende motoru gözden geçirmende fayda var
 
teşeklür ederim yardımcı oludğunuz için saygılarımla.
 
selam arkadaşlar
şuan bende aynı sorunu yaşıyorum matoru başka bir yerde çalıştırmak sureti ile kontrol ettik. sürücüyü bugün 3. kez tamire gönderdim sürekli tristör patıyor.

sürücü 165 amper 100 A lik hızlı sigorta bağladım yinede bazen 2.fazı bazende 1 ile 3. faz sigortasını attırıyor ve tristörer patlıyor.

sürücü markası SSD. düşük devirde çalışıp biraz hızlandırınca olduğunu fark ettik

bilgilisi veya tecrübesi olan arkadaşların yorumlarını beklerim

bunun sürücüden başka bir şeyden olma imkanı varmı?

sefer bey
sizin sorunun sebebini paylaşa bilirmisiniz?
hangi firmaya tamir ettirdiniz.
 
Son düzenleme:
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…