Elektrikli Araç Şarj Altyapısı Nasıl Olmalı?

gordonx

Üye
Katılım
28 Eki 2022
Mesajlar
5
Puanları
1
Yaş
40
Arkadaşlar merhaba,

Elektrikli aracım normal prizden 3.4 kwh, 32 amper sigorta ile 6.6 kwh civarında elektrik ile dolum yapabiliyor. İki sorum var:

1) Saatten direkt 5x10 kablo+32 a trifaze sigorta ile 3 metre uzaklığa priz koymak istiyorum. Kaçak akım rolesi marka,model tavsiyeniz nedir?

2) Bu prizden yavaş şarj yapsa dahi 3x2.5 kablo ile 30 metre uzatma kullanacağım. Priz çıkışı yüksek amper olduğu için araç fazla elektrik çekerek kabloya zarar verir mi? Uzatma kablosu olmazsa olmazım, yüksek güç çekmesini önlemek için sigortayı 16 ampere mi düşürmeliyim?

Not: çevremdeki elektirikçiler bu konuda zayıflar, o nedenle işin teknik ve malzeme bilgisi konusunda yardımınıza ihtiyacım var.
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Hocam ek bilgi olarak vereyim, ZES zorlu'nun 22kw şarj istasyonlarından 5 adet kurdum, alt yapı olarak belirli standartları var dosyalarını paylaşıyım sizinle. Ayrıca kaçak akım siemens kullanıyorum type A 30ma , otomat siemens 4p 40A type C . Ayrıca toprak-nötr voltaj gerilimi 2v 'un altında istiyorlar. Öğrendiğime göre zoe lerde toprak gerilimi cihazı arızaya düşürüyormuş. Diğer elektrikli araçlar için böyle bir problem yaşanmamış.
82bab93d-688d-4a09-901f-150e1e37e2c8.jpg
 

Ekli dosyalar

  • ZES EVC04 22 kW Altyapı Yapım Yöntemi (1).pdf
    432.4 KB · Görüntüleme: 125
Hocam ek bilgi olarak vereyim, ZES zorlu'nun 22kw şarj istasyonlarından 5 adet kurdum, alt yapı olarak belirli standartları var dosyalarını paylaşıyım sizinle. Ayrıca kaçak akım siemens kullanıyorum type A 30ma , otomat siemens 4p 40A type C . Ayrıca toprak-nötr voltaj gerilimi 2v 'un altında istiyorlar. Öğrendiğime göre zoe lerde toprak gerilimi cihazı arızaya düşürüyormuş. Diğer elektrikli araçlar için böyle bir problem yaşanmamış. Ekli dosyayı görüntüle 92130
Hocam ilk olarak teşekkür ederim. Skywell et5 aracım var ve ev şarjı hızı düşük. En fazla 6.6 kwh çekiyor. Dediklerinizden yola çıkarak 20a sigorta +20a röle+ 3x4 kablo ile sistem kurmayı düşünüyorum (3.5 kw için).

Burada ana maliyetim kablo. 7 kwh için değer mi bakacağım. Ben daha kalın kablo ister sanıyordum (5x10).

Sorum şu: 30 metrelik 7 kwh için 40a sigorta + röle + 3x6 kablo kombinasyonu yeterli sanırım, trifaze ya da monofaze fark eder mi, siz hangisini önerirsiniz?
 
Hocam ilk olarak teşekkür ederim. Skywell et5 aracım var ve ev şarjı hızı düşük. En fazla 6.6 kwh çekiyor. Dediklerinizden yola çıkarak 20a sigorta +20a röle+ 3x4 kablo ile sistem kurmayı düşünüyorum (3.5 kw için).

Burada ana maliyetim kablo. 7 kwh için değer mi bakacağım. Ben daha kalın kablo ister sanıyordum (5x10).

Sorum şu: 30 metrelik 7 kwh için 40a sigorta + röle + 3x6 kablo kombinasyonu yeterli sanırım, trifaze ya da monofaze fark eder mi, siz hangisini önerirsiniz?
Monofaze veya trifaze olması çekeceğiniz güçle alakalı bir durum. 7 kwhlik şarj cihazları zaten monofaze'dir. 11 ve 22 kwh güç için trifaze olması zorunluluk. Eğer 7 kwhlık şarj cihazı trifaze ise 5x2,5luk kablo ve 16A sigorta işinizi görecektir. Trifaze olduğunda daha ince kesitte kablo kullanmaya imkan tanıyor ve tek bir faza da yüklenmemiş oluyorsunuz.

7kwh için almayı düşündüğünüz 3x6lık kabloyu, 5x6'lık alarak ileride 22 kwh şarj için de kullanabilirsiniz.
 
Hocam ilk olarak teşekkür ederim. Skywell et5 aracım var ve ev şarjı hızı düşük. En fazla 6.6 kwh çekiyor. Dediklerinizden yola çıkarak 20a sigorta +20a röle+ 3x4 kablo ile sistem kurmayı düşünüyorum (3.5 kw için).

Burada ana maliyetim kablo. 7 kwh için değer mi bakacağım. Ben daha kalın kablo ister sanıyordum (5x10).

Sorum şu: 30 metrelik 7 kwh için 40a sigorta + röle + 3x6 kablo kombinasyonu yeterli sanırım, trifaze ya da monofaze fark eder mi, siz hangisini önerirsiniz?
Hocam öncelikle trifaze ya da monofaze olması tabiki farkeder. Sizin cihazı kullanacağınız yerde nasıl bir elektrik altyapısı vardır? ve sizin kullanacağınız cihazın teknik özellikleri nasıldır? Ayrıca 6.6 kwh hangi cihazda çekiyor istasyonlarda şarj etmeyi denediniz mi ? ZES 22 KW ile ZOE'ler 15-17 kwh çekerken , TESLA 11kwh civarı çekiyor. Sanırım araçlarda kwh sınırlandırma ayarları varmış bunları da bi kontrol ettirin derim.
Önerimi soruyorsanız zaten monofaze ve trifaze 50 metreye kadar kabloları değerleri, otomat ve kaçak akımın türleri de var. ( Alt yapınız varsa TRIFAZE istasyon ).
 
Arkadaşlar merhaba,

Elektrikli aracım normal prizden 3.4 kwh, 32 amper sigorta ile 6.6 kwh civarında elektrik ile dolum yapabiliyor. İki sorum var:

1) Saatten direkt 5x10 kablo+32 a trifaze sigorta ile 3 metre uzaklığa priz koymak istiyorum. Kaçak akım rolesi marka,model tavsiyeniz nedir?

2) Bu prizden yavaş şarj yapsa dahi 3x2.5 kablo ile 30 metre uzatma kullanacağım. Priz çıkışı yüksek amper olduğu için araç fazla elektrik çekerek kabloya zarar verir mi? Uzatma kablosu olmazsa olmazım, yüksek güç çekmesini önlemek için sigortayı 16 ampere mi düşürmeliyim?

Not: çevremdeki elektirikçiler bu konuda zayıflar, o nedenle işin teknik ve malzeme bilgisi konusunda yardımınıza ihtiyacım var.
Yavaş şarj için 2. seçeneğinde uygun olduğunu düşünüyorum. 2,5luk kablo 4'lük kabloya göre biraz daha fazla gerilim düşümü olacak, buda 50 watt civarı daha yavaş şarja sebep olur sadece. Havada 25 amper taşıma gücü var 2,5 kablonun(Seyyar veya sıva üzerinde anlamına da geliyor). 20 amperlik sigortayla kullanabilirsiniz. Öncelikle 16 amper deneyin, sigortada fazla ısınma olursa 20 ampere çıkartırsınız. Kabloyu rulo halde kullanmayın, ısınmaya sebep olabilir. Halojen free yangın yürütmez kablolardan kullanabilirsiniz.

https://www.vatan.com.tr/urunler/halojensiz-kablolar#print-wrap
 
Yavaş şarj için 2. seçeneğinde uygun olduğunu düşünüyorum. 2,5luk kablo 4'lük kabloya göre biraz daha fazla gerilim düşümü olacak, buda 50 watt civarı daha yavaş şarja sebep olur sadece. Havada 25 amper taşıma gücü var 2,5 kablonun(Seyyar veya sıva üzerinde anlamına da geliyor). 20 amperlik sigortayla kullanabilirsiniz. Öncelikle 16 amper deneyin, sigortada fazla ısınma olursa 20 ampere çıkartırsınız. Kabloyu rulo halde kullanmayın, ısınmaya sebep olabilir. Halojen free yangın yürütmez kablolardan kullanabilirsiniz.

https://www.vatan.com.tr/urunler/halojensiz-kablolar#print-wrap
İlk olarak cevaplar için teşekkür ederim.

Aracım AC ile maksimum 7 kwh civarını desteklediği için 5x6 kabloyu düşünmedim. Maliyet odaklı düşündüğümde:

25a sigorta+röle+3x4 kablo ile yavaş (3.7 kwh)
veya
40a sigorta+röle+3x6 kablo ile hızlı (6.7 kwh)

ile sağlıklı bir şarj sistemi kurmayı planladım. Aracın şarj girişi düşük olduğu için wallbox düşünmedim, yoksa zoe veya kona gibi 11-22 kwh olsa direkt wallbox planlardım.

Bu bilgiler ışığında hocam yukarıdaki kombinasyonlara 30 metre kablolu hali için tavsiyeniz var mıdır?
 
Hocam öncelikle trifaze ya da monofaze olması tabiki farkeder. Sizin cihazı kullanacağınız yerde nasıl bir elektrik altyapısı vardır? ve sizin kullanacağınız cihazın teknik özellikleri nasıldır? Ayrıca 6.6 kwh hangi cihazda çekiyor istasyonlarda şarj etmeyi denediniz mi ? ZES 22 KW ile ZOE'ler 15-17 kwh çekerken , TESLA 11kwh civarı çekiyor. Sanırım araçlarda kwh sınırlandırma ayarları varmış bunları da bi kontrol ettirin derim.
Önerimi soruyorsanız zaten monofaze ve trifaze 50 metreye kadar kabloları değerleri, otomat ve kaçak akımın türleri de var. ( Alt yapınız varsa TRIFAZE istasyon ).
Cevap için teşekkür ederim hocam.

Aracı e-şarj da 22 kwh destekli AC ile denediğimde ortalama 6.3 kwh ile şarj etti. O nedenle wallbox tarzı ürünler yerine saatten otopark girişine priz çıkartıp oradan uzatma ile şarj etmeyi planlıyorum. Altyapı trifaze destekliyor. Benim amacım sorunsuz,sağlıklı ve en ucuz sistemi kurmak.

Son tahlilde elektrikçinin önerisine göre 32 veya 40a sigorta ve röle+ 3x6 kablo (30 metre) planlıyorum. Tavsiyelerinize açığım.
 
Cevap için teşekkür ederim hocam.

Aracı e-şarj da 22 kwh destekli AC ile denediğimde ortalama 6.3 kwh ile şarj etti. O nedenle wallbox tarzı ürünler yerine saatten otopark girişine priz çıkartıp oradan uzatma ile şarj etmeyi planlıyorum. Altyapı trifaze destekliyor. Benim amacım sorunsuz,sağlıklı ve en ucuz sistemi kurmak.

Son tahlilde elektrikçinin önerisine göre 32 veya 40a sigorta ve röle+ 3x6 kablo (30 metre) planlıyorum. Tavsiyelerinize açığım.
Sigorta ve kaçak akım belli dediğiniz gibi ama kablo 3x6 mm2 demişsiniz Trifaze sistemde 5x6 toprak ve nötr de götürmeniz gerekiyor, (tabi araç girişinizi ve cihazı bilmiyorum) ezbere konuşmuş olmayayım.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,950
Mesajlar
913,864
Kullanıcılar
449,599
Son üye
Gksn

Yeni konular

Geri
Üst