Elektrik motorlarının rutubetten korunması için ısıtıcı şeması

CEVDET ÇALIK

Profesyonel Üye
Katılım
30 Ara 2009
Mesajlar
1,036
Puanları
481
Yaş
53
Arkadaşlar,

Elektrik motorlarının rutubetten korunması için ısıtıcı şemasına ihtiyacım bulunmakta. Konu ile elinizde bir proje(bağlantı şeması) bulunuyor mu?
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
ne görevi yapan bir motor bu .çalışma periyodu çokmu az .
 
sayın çalık normal direk yol verme gibi düşüne bilirsiniz. devreye almayı gemo nun sıcaklık kontrol röleleri var onlar ile kontrol edebilirsin incelersin.
 
Bahsetmiş olduğunuz gemo nun sıcaklık kontrol röleleri için manuel bulunuyor mu? Yada ürün kodu?
 
Arkadaşlar,

Elektrik motorlarının rutubetten korunması için ısıtıcı şemasına ihtiyacım bulunmakta. Konu ile elinizde bir proje(bağlantı şeması) bulunuyor mu?
Elektrik devrelerinde ne kadar çok ekleme ve bağlantı olursa o kadar çok sorun olur IP67 veya ex-proof motorlar sizin sorununuzu çözecektir tabi ki ex-proof motorlar pahalı olacaktır fakat motora bağlayacağınız ısıtıcıyı motor gövdesine bağlasanız motorun gövdesi topraklanmalı buda kısa devreye yol açar veya kaçak akımın tutmamasını sağlayacaktır ayrı bir kabin içine motor koysanız ısıtıcıyı yalıtkan bir düzeneğin üstüne koymalısınız veya kapalı tip rezistans kullanacaksınız bunun elektrik devresini motor güç devresinden alsanız bu sefer motor koruma şalterleri bu gücü kaldıracak mı?
 
Büyük güçlü OG ile çalışan motorlara üretim aşamasında ısıtıcı konulur. 400V ile çalışan büyük motorlara konulduğu oluyor. Motorun iç kısmında bulunur. Düşük güçlü rezistanslardir. Motor durduğunda ısıtıcı devreye girer, rutubeti önler. Motor çalıştığında devreden çıkar. Çünkü motorun kendi ısısı yeter.
 
Çalıştıgım tektil fırmasından; kostıkle çalısan makına stop ettiğinde, kostık buharının yoğunlaşarak motor sagılarına temayuz etmemesi için ( DC motor) , makına çalışmadıgı anlarda, sagılara düşük gerılım vererek nemden dolayı motor yanlamalrının önune geçmişdik.
 
Arkadaşlar,

Cevaplarınız için hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim.

Fakat aklıma takılan soru. Bu sargılar ne kadar ısıtılıyor? Bunun bir süresi olmalı diye düşünmekteyim. Yine tahminim sarıların yalıtkanlık direncinin bir cihazla otomatik olarak ölçüldüğünü istenilen değerlere ulaşıldığında ısıtma sisteminin devre dışı kalabileceğini düşünmekteyim.(Böyle bir cihaz var mı onuda bilmiyorum.)

Benim söylediklerim yanlızca düşünce yanlış da olabilir.Konu ile ilgili daha fazla bilgiye ihtiyacım bulunmakta. Bu uygulamayı yapan bir arkadaşımız bulunuyor mu?
 
Sargılar arasına, NTC;PTC türü sıcaklık ölçer sensör ve onların rölesı ile, veya 50 70 derece gibi direk kumanda devresıne baglanan termostatlar baglıyarak , kontaktör devresine baglıyabilirsiniz.
 
Arkadaşlar,

Konu ile ilgili bu işin uygulamasını yapan bobinaj firması ile görüştüm.

Sargı ısıtıcılarının motor OFF durumda iken sürekli devrede olacak şekilde devreyi dizayn etmek gerektiğini. Termostat veya izalasyon direçlerini ölçmeye gerek olmadığı bilgisini tarafıma ilettiler.

İlgili ısıtıcıları, motor güçlerine uygun olarak daha önceden oluşturulmuş olan cetveller yardımı ile seçiyorlarmış. Isıtıcı güçleri çok küçük olduğu için sürekli devrede olsalar dahi motor sargılarına zarar vermiyormuş.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,260
Mesajlar
916,276
Kullanıcılar
450,082
Son üye
feritkvl14

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst