Önemli olan şey, düzgün bir alternatör.
Rotor, yani dönen kısımda mıknatıs olacak. Rulmanları sağlam olmalı.
Sabit, yani stator kısımda bobinler.
Bisiklet dinamosu rulmansız ama size iyi bir örnektir.
Bisiklet dinamosu size 12volt ve 0.5 amper verir. Ama size en az 10 amper gerekir.
Yani esas sorun dinamo.Kanatlar 2.plana kalıyor. Çünkü uygun dinamo yok.
Birde bu dinamo yüke yani şarja girdiği anda, dönmekte direnir.Bunu bilin istedim.
Keşke güneş paneline verdiğiniz emeği bu projeye verseydiniz. Çünkü rüzgar 4mevsim ve 24saat var.
1- Bisiklet dinamosunda rus malı iri yarı olanlar bile işinizi görmez. Güç yeterli gelmez.
2-Elektrikli bisiklet motoru ise sadece motordur.Dinamo değil.
Yani Bobin bağlantılarında Modifiye ister. Bobinleri de yönlere dikkat ederek ve akü şarj voltajınıda fazla geçmeyecek şekilde, daha önemlisi ise Doğru akım verecek şekilde modifiye edin.
Önemli; kömürsüz fırçasız motordan dinamodan şaşmayın derim. İlerde kömür değişimi ve sıklıkla
Bakım ister.