cevaplar için şşimdiden teşekkürler.
1. güç kaynağı olarak 2 adet 12volt 60 amper tam şarjlı akü kullanıyorum. güç kaynağımın yeterli olduğunu düşünüyorum. 3. pozisyondaki gibi motorun bu şekilde sürekli çalışmasının zararı olurmu? Soğutmayı bir şekilde hallettik desek.
2. motor scooterlardaki varyatör sistemine yani krank miline bağlı. arkadaki belli devirden sonra kavrayan debriyaj iptal edildi. direk harekete geçiyor şu an. fakat devri yeterince yükselemediği için şu an tam yük konumunda varyatörü çok az açabiliyor. bu yüzdende saatte 20-25 km henüz geçemedim.
dc hız kontrolu kullanmamın bana ne gibi faydası olur
Merhaba.Hız kontrol devre kartının hızın artmasında bir yararı da olamaz,ama motor ilk harekete geçerken demeraj akımlarını hem varyatörden mekanik yolla,hem de bir potansiyometre yoluyla elektronik yoldan kısmanızla,bu 2 farklı kumanda sayesinde daha da azaltabilmiş olursunuz,ama hızı 20-25 km/h'dan daha yukarı çıkaramaz bu hız kontrol devresi.Hızınızın artması için güç formülündeki Güç=P= F (Kuvvet) * V (Hız) (Bu formüldeki F (Kuvvet) aracın veya skooterinizin ağırlığını temsil etmektedir.) "Ağırlık çarpı hız" bize seçilecek motor gücünü direk vermektedir.Bu formüldeki V' yi çekersek eğer; V=P/F olur.Burada P'yi yani motor gücünü kW (BG) olarak daha da arttırmanız gerekir ki artan bu güç oranında hız da doğru orantıda artabilsin.Örneğin motor seçimi en baştan 300 watt,24 volt,4.5 amper,5300 rpm yerine 500 watt,24 volt,4.5 amper,5300 rpm olarak da seçilseydi eğer,skooter'nizin hızı da 20-25 değil (Varyatörün son hız kademesinde) 45-50 hatta belki 60 km/h bile olabilirdi.
Otomobil motorlarında motor gücü (BG) olarak seçilen örneğin 75 BG olanıyla,ayni otomobil kasasını (Şasi+motor+insan+yük) 135-140 BG olanının seçilmesiyle,türbo aşırı arttırılmış daha güçlü bir motorla ayni hızda götürmesini de bekleyemezsiniz çünkü.Ama her halükarda da hız kontrol kartını kullanmanız,özellikle de varyatörle birlikte,ilk hareketteki demeraj (aşırı akımlarını) bir ölçüde de önleyecek,elektronik kademeyle daha yumuşak bir geçiş yapabilmenizi de sağlayacaktır bu durum.
Bir de bu motorun azami yükte çekebileceği en yüksek akım değerini mutlaka gözeterek,örneğin 44 amperse bu değer,akımı direk üzerinden geçirip akım kontrolünü direk yapan yarıiletkenlerin de daha kolay soğuması,aşırı ısınmaması için,sürücü kartın,örneğin 55-60 A'lik akımı üzerinden geçirip de kontrol edebilecek olanlarını,bu geçecek akım sınırı değerini biraz daha arttırmak suretiyle tercih edebilmeniz kanımca daha iyi olacaktır.
Örneğin araçlardan bariz bir örnek vermem de gerekirse,yeni renault benzinli 1.2 16V symbol'lerde motor gücü olarak verilen 75 BG (55 kW) bu sedan arabanın cüsseli olan kasa yapısına göre biraz da düşük kalıyor kanaatime göre.Oysa 1400 cc.'lik bir broadway'de 72 BG 'lik güç,bu 880 kg ve küçük cüsseli araba kasasını ise adeta uçuruyor.Çünkü redüksiyon (Dişli) oranlarındaki bu çok yakın geçişler ve arabanın hem çok hafif,hem de daha cüssesiz olması nedeniyle de.(Ani hızlanma (ivmelenme) açısından,yani 0 km.'den 100 km.'ye olan geçişinde) Kolay gelsin.