Otomobildeki gibi içten yanmalı bir motorunuz olsaydı,hem dc. motor,hem de alternatör,paralel olarak akü devresinde rahatça da olabilirdi.Ama sistem zaten elektrikle gidiyor,onun elektrikle çalışan motorunun mekanik enerjisinden tekrar elektrik elde etmek, mağnetik frenleme ve enerji yasaları gereği verimsizdir ve hem aküyü çabuk bitirir,yavaşlatma yapar hem de şarj ikisi beraberken randıman vermez.Peki başka nasıl olur? Motor devre dışında bırakılır,yokuş aşağı inerken ya da pedal gücüyle alternatörden elde edilen elektriği aküde biriktirirsiniz.O zaman da,elektrikli bisikletin bir eksprisi kalmaz,eziyetli olur,her yer yokuş aşağı da olmadığından dolayı ve ara sıra da zahmet verip pedal çevirmek yüzünden.
Paralel bağlanma konusuna güzel bir örnek,otomobilin ilk kontakla marş motorunun çalışmasındadır.Bu esnada marş motoru(Dc. motor) aküye bağlı olarak yüksek amperleri çekip, motor volanını çevirirken,ayni aküye çıkış uçları da bağlı olan marş dinamosu(alternatör) da,bu az çevrimde bile elektriği üretip aküye uygular ve burada bir aksaklık,doğrudan birbirlerini etkilemeleri asla söz konusu değildir,ikisi de ayni anda,marş motoru ve şarj dinamosu çıkışı,ilk startta ayni aküye paralel bağlıdır.Sizin bu sisteminizde de,aküye bağlanmada bir problem yoktur,yalnızca enerji yasaları,kayıplar ve verim açısından büyük problem vardır,bütün mesele de zaten budur.Şarj akımının (Alternatörün)voltajı arabada 14 volt dc.ler civarıdır.Aküye bağlandığında,akü şarjına göre bu değer daha alt voltajlara iner,akü çok boşsa,12 volt dc.dir,lk başlangıçta,sonra yavaş yavaş,şarjla akü voltajıyla birlikte alternatörle paralel olarak,beraberce akü voltajını tek değer olarak çıkış uçlarında iyice yükseltir.Kolay gelsin.