Bu Trafolarda Sorun Varmı?(Fotoğraf)

DinTOR

Üye
Katılım
31 Eki 2008
Mesajlar
241
Puanları
1
Yaş
39
Aşağıda fotoğraflarını verdiğim trafolarda yağ sırdırması gibi bir anormallik gördüm. Bu çok ciddi bir sorunmu yoksa zamanla olur silmekle geçer mühim değil diyebilirmiyiz? Trafolar 9 yıla yakın bir süredir çalışıyor ve hiç Bakım görmemiş vaziyetteler.


Yönetici Notu: Paylaşılan fotoğraf, fotoğraf paylaşım sitesinden silindiği için kaldırılmıştır.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
sayın DinTOR

9 senedir trafolara bakım yapılmaması çok vahim bir durum, benim çalıştığım yerdeki trafo, kesici, ayırıcılara her sene veya iki senede mutlaka abb firması tarafından bakım yapılır.
 
trafo 5 yıl yag numenesi almakta fayda sekonder koruma rolesi çalışıyormu nasıl bir role topraklamanını durumu ne fotoghrafla olmaz yılda bir kere baktır
 
Buşinglerden sızıntı yapmış yağ bir zamanlar.
Şimdilik bir şey olmaz ama trafo bakımı ve yağ testi yapılmalıdır bu trafoya.
 
Sayın DinTOR,

Özellikle AG buşinglerinin flanş kısmından yağ izleri görülüyor. Trafo yağının kazan içerisindeki doğal dolaşımı ( sirkülasyonu ) sırasında zayıf bulduğu noktalardan sızıntı yapabilir.

Trafolarda yağ miktarı normal değerde olmalıdır. Yağın eksik olması ya da sızıntılardan dolayı azalması trafonun aşırı ısınmasına, fazla olması ise genleşme kabından yağın taşması gibi sakıncalı durumlara neden olur. Yağ eksik ise tamamlanmalı, fazla ise fazlası alınmalıdır.

Kaçağa neden olabilecek durumlar burada yazılabilirdi, ancak arkadaşların da belirttiği gibi 9 yıl aradan sonra ciddi bir bakımın yapılması kaçınılmazdır. Kaldı ki işletmedeki bir trafonun yağ kaçağı kontrolü hergün yapılmalıdır.
 
Teşekkürler arkadaşlar, bölgede 19 adet farklı güçlerde trafo var. Hepsi toz toprak içinde iniltili bir şekilde çalışıyorlar. Bir trafo kontrolunun gözle nasıl yapılacağı konusunda biraz bilgi edindim;

a. Trafoda yağ damlaması olup olmadığı
b. Müşür Başlarında kırık veya cızırtı varmı
c. Nem kutusunun yağlanması
d. Yağ seviye işaretinin tehlikeye geçmesi
e. Yağ göstergesinden görünen yağın uçuk sarı olması

bunlara eklenecek gözle görülebilir problemler varmıdır?

Ve bu uçuk sarı nasıl bir renk sarının şeffaf hali gibimi, eğer öyleyse trafoların yağlarında gözle tespit edilebilecek bir sorun yok gibi.

Bunun haricinde durum vahim gibi görünüyor anladığım kadarıyla acilen kapsamlı bir bakım gerekiyor. Teknik trafo bakımı nasıl işliyor ne tip testler yapılıyor ?
 
Trafo yağı için test yaptırabilirsin.Bunu yapan firmalar var. Aynı zamanda trafo yağında sızıntı olduğundan bahsetmişssin.Bu durum zamanla tehlike yaratabilir. 9 sene boyunca hiç bakım görmemiş diyorsun. Bakım yapılması kaçınılmaz bence. Herhangi bir arızada fazla hasar görmekten daha iyidir.
 
trafo buşing somunlarının fazla zorlamadan sıkılması yaralı olacaktır.Aynı durum çalıştığım yerdeki trafolarda vardı ve bakım esnasında somunları biraz sıkıldı,çünkü zamanla ve trafonun sarsıntısı nedeniyle gevşemekte
 
Arkadaşlar bana yazacak birşey bırakmamışlar. Ama şu var ki hiç hafife alınamaz. Somun veya cıvatalar sıkılırken mutlaka torklanmalıdır. Çok sıkınca az gevşer mantığı yanlışdır. Bakım ve test sizin trafo için kaçınılmazdır. Heleki makinanın elektrikle çalıştığı durumlarda kesin kaza kaçınılmazdır...
 
Sevgili arkadaşlar gözden kaçan bir durum var. Dikkat ettiyseniz trafonun AG. buşinglerine bağlanan baralar o şekilde bağlanması kesinlikle yanlış. Trafo buşinglerine ben hiç bir zaman barayı direkt bağlamam. Uygub kesitte flexıbıl bara kullanırım, ve bu şekilde hertangi bir aşırı akımda, kısa devrede, depremde, veya rezononsta direkt yük buşinglere binmez. Dolayısıyla bu tip sızıntılar olmaz. 9 yıldan beri trafo bakımının yapılmaması tabiki handikap fakat bu resimler ile bir sonuca varılmaz. Trafo bakımı yapılırken yağın viskozitesi ölçülüyormu, delinme gerilim 5 ayrı noktadan alınan yağ numuneleri ile yapılıyormu, sargılar arası dirençleri ölçüyüyormu, yağ rutubet treatmanı yapılıyormu önemli olan bunlardır. Elbetteki gözle muayene edip en azından tozları temizleyip atlama durumu ortadan kaldırmalıyız. Neyse aldım hızımı gidiyorum. Umarım faydalı olmussumdur.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,661
Kullanıcılar
449,944
Son üye
önder sem

Yeni konular

Geri
Üst