Bir vincin koprusune sürücü takarken

3elibrahim

Paylaşımcı üye
Katılım
12 Ağu 2008
Mesajlar
873
Puanları
131
arkadaşlar bir vincin koprusune surucu takarken nelere dikkat edilmeli ve ne yapmalıyız (motora redüktore vb)
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
bence normal motora takıldığında fazlası yok....
artı dikkat etmen konular şunlardır:
vincin ataletinden:
1- dolayı yürütme ve kaldımaya sürücülere frenleme direnci takmalısın......
2- ani durmalarda ve kalkışlar olduğundan sürücü panoya iyi tuturmalı ve panoda vince bir kauçuk takoz ile turmalu.... vibrasyonu panoya yansımamak için.şaltmalzemeler gevşiyor pano içinde.
3- yazın çok sıcak oluyor, kışında çok soğuk oluyor.
iyi hava sirkulasyonu sağlamalısın ama IP65 altınada düşmemelisin. (yağmur,kar,kış,toz, korumalı)
4- kışın da eğer vinç dışardaysa, çok soğuk oluyor, kontaktörler dona bilir....
5- Burası çok önemli : Kumanda devren güvenli olmalı. Yani ekstra güvenlik içermesi lazım. hele kaldırma da, çok önemli.
Bir pompayı veya fanı devreye sokup çıkartıyormuş gibi düşünme.... ekstraları koyman gerek. şöyle düşün:
Herhangi sebepten FC arızaya geçti ve kancayı durdurdu ama manyetik freni daha bırakmadı. Bu aşağıda bulunan insan için ne anlama gelir.... bir düşün. tasarımını ona göre yap. iş kazaları sadece çalışanın suçu değil.... derler ya dikkat etmedi, altından geçti.... hikaye.
Dolayısıyla güvenli tasarlayacağız..... dandirik markalar kullanmazdım.
Marka belirtmek sevmiyorum, ama istisnalar kaydeyi bozmaz....
Siemens Masterdrive.... lütfen Microdrive ile karıştırmayın.....
Schneider AT71 serisi....
Leroy Somer....
SEW.....

öteki markaları kirletmek istemiyorum, ama satıcıların : bizimki şunu yaptı bunu yaptı....
Sen aşağıdaki adamı düşün....
 
En önemli nokta parametrelerin girilmesi ve köprü motorlarının birbiriyle haberleşmesi. Hızlanma ve yavaşlama rampalarını çok iyi ayarlamalısın yoksa yükü sallar sağa sola çarpabilir yada halatları kopartabilir. Sürücüler senkron çalışmazsa köprü raydan çıkabilir yada kasarak zarar verebilir. Muhakkak profosyonel yardım alın Allah korusunçok çok tehlikeli birileri zarar görebilir Crane zarar görsede önemli değil.
 
atol arkadaşıma katılıyorum ama leroy somer yerine mitsubishi alın derim çünki mitsubishinin altında ıpm modül olduğundan tork oranı yüksek ve yüke dayanıklı compenentlerdir iyi çalışmalar.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…