bilgi yarışması için devre

olgun07

Üye
Katılım
26 Ara 2008
Mesajlar
9
Puanları
1
Yaş
35
merhaba arkadaş bir bilgi yarışması için devre hazırlayacağım bu devrede 10 tane button 10 tane lamba olacak butona ilk basanın lambası yanacak diğerlerinin lambası yanmayacak ve reset buttonu olacak bu devreyi nasıl yapabilir ben 3 lü olanı buldum isis de denedim çalıştıramadım yardımcı olursanız çok sevinirim şimdididen teşekkürler
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
arkadaşım kolayı var kapı konuşma santralleri var bunu lamba yapabilirsin
 
nasıl yani açıklayabilirmisin tam anlayamadım
------------------
Tam anlayamadım açıklayabilirmisin
 
Son düzenleme:
void main(void){
TRISA=1;
TRISB=0xFF;
TRISC=0;
PORTA=0;
PORTB=0;
PORTC=0;
char a=0,i=0;

while(1){
if (PORTB!=0&&i=0) {
a=PORTB;
i=1;
}
PORTC=a;
if(RA0==1){
a=0;
i=0;
PORTB=0;
PORTC=0;
}
}


pic 16f877 için kısa bir kod. 8 buton 8 lamba için. 10 'lusu biraz daha zor ama gece gece benden bu kadar :D
ayrıca bu haliylede ufak tefek eksiklikler olabilir :D ama bu tarz bi algoritma ile istediğin şey yapılır. 8 deilde 10 buton kullanmak için "if " içine bir kaç koşul daha eklemen gerekecek

bu arada bu bahsettiğin şeyi en güzel RB4..7 kesmesi ile yapabilirsin. ama o da sadece 4 tane.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
hocam saol ama pic le değilde söle daha kolay bir devre ile yapılamaz mı pic i programlayacak ne devrem var nede o o kodları değiştirebilecek kadar bilgim var
 
düzeltme yapamıyorum bir ekleme daha yapayım.yukarıdaki kodda; reset RA0 'a bağlı , lambalar PORTC ye , butonlar PORTB'ye.
 
hocam saol ama pic le değilde söle daha kolay bir devre ile yapılamaz mı pic i programlayacak ne devrem var nede o o kodları değiştirebilecek kadar bilgim var

PIC işi kolaylaştırır. PIC olmadan neyle yapacaksınki zaten. .kontaktörle mi? Evet öyle bir ihtimal var ama ben o kontaktörü daha görmüşlüğüm bile yok :D eminim daha zor olacaktır.

Şuan düşünmedem ama logic devreler biliyorsan veri seçicilerle(multiplexer) de yapılabilir diye düşünüyorum. ama uzun sürer böyle bir devre tasarlaması şuan zamanın yok ve gene bu da PIC ten daha kolay olmaz.
 
pic ile yapmak mantıklı. yoksa çok fazla kompenent kullanman gerecek. Eğer pic ile yapmaya karar verirsen 10 adet buton için programı yazarım sana. ama sn ne il yapacağına karar ver önce!
 
arkadaşlar hepinize teşekkür ederim pic ile yapmaya karar verdim bana yardımcı olurmusunuz ilk önce hangisini kullanacam hangi elemanları almam gerek nasıl kullanacam bunları bana anlatırmısınız bu şekildede pic programlayı öğrenmeye çalışacam
 
ben bunu lisede yapmıstım fakat 3 lamba 3 butonlu 10lu soket bulup yapabılırsın kolay gelsin
 

Forum istatistikleri

Konular
128,405
Mesajlar
917,329
Kullanıcılar
450,310
Son üye
amele01

Yeni konular

Geri
Üst